Vinterkräksjuka o bokstäver...



Att kräkas i (ja man säger väl i när den är öppen?) en bärbar dator är väl inte att rekommendera....meeen, det kan oxå sluta väl. Förra veckan passade jag lillmini (1 år o 8 mån) en sväng, vi var nere hos mamma o pappa o hade en trevlig dag. Dagen efter ringde syster o sa : Jag är ledsen över att behöva säga det men, lillmini har kräkts hela natten...Ja, oftast räcker det för att få mig att må illa...urk. Vi hade ju kramats o kelat dagen innan så risken kändes ganska stor att även jag (o mamma o pappa) skulle åka på kräksjukan.....När det gått 48 timmar så kunde jag andas ut (för denna gången)....ingen kräksjuka här inte. Däremot så kräktes lilla lillmini i flera dagar o fler gånger än syster kunde räkna (eller orkade rättare sagt)...På Fredagskvällen när vi ätit mat så ringde svåger...Han hade ett problem (då är det ofta datorproblem) o ville prata med maken. Jo, då hade lillmini suttit vid datorn o kanske lyssnat på lille katt (eller något annat) o kräkts rakt ut över/i datorn, den slocknade med en gång....Maken sa åt honom att plocka bort allt som gick att ta bort, torka rent o torrt o tro det eller inte, men datorn startade igen.

Till något annat....
Bokstäver har ju varit populärt ett bra tag nu (o är ju fortfarande). Om man (som jag) hittar små söta bokstäver som ligger i en jätteskål (typ guldfiskskål) o bara vill ha....men inte kan få till ett enda vettigt ord, vad gör man då när man suttit o försökt pinsamt länge. Jo man (jag) tar bara tre stycken som funkar.....tre X blev det..När jag kom fick jag "bannor" av maken...Hm, vet du inte vad det betyder.. ??? Jag fattade absolut ingenting, men det är tydligen inte rumsrent med tre X bredvid varandra..Nähä, bara att placera ut ett X här o ett X där..hihi. Gången efter fick jag ihop ett ord..



Mm, jag tänte på sommaren o en havsbris (så säger man va?)...Äldste sonen tyckte att Barnens Rätt I Samhället var mer "rätt"....

X:en??? Ja de hamnade någon annanstans ;)



Ha de fint, o var rädd om er, var inte ute o kör i onödan.

/kram

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag har också stått och kollat på bokstäver. Försökte få i hop välkommen i vår söta inredningsbutik men det gick förstås inte... Så jag köpte inga alls.

Annars är jag en sådan som gillar att "kasta mig med bokstäver" och även siffror. Få dem att gå i hop så att säga.

Vilken tur att du klarade dig ifrån kräkbacillen. Jag blir också sådär "känner av" den när jag vet att den finns i omlopp. Lite dumt...

Här är allt en salig röra, men självförvållad tack och lov. Herr Bayard är igång och fixar i köket. Hallprojektet gav mersmak så att säga!!! =)

Målar våra gamla skåp invändigt så vilken utrensning det blir. Behövligt märkte jag direkt. ;)

Postat av: Linas inredning

Haha, vad lustigt med bokstäverna. Både x:en och bris :) Men det blev ju bra ändå! Ha en fin kväll!

2010-01-27 @ 17:39:28
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Camilla

Usch och fy! Skönt att ni klarade er. Jag hatar magsjuka, det känns värre än döden. Och den datorn vete sjutton om jag skulle vilja använda... ryyys

Kram på dig!

2010-01-27 @ 18:06:39
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Ana

Stackars lilltjejen...inget kul med kräksjuka!...Kan hålla med din son(Bris)tänlte med direkt på det...ett ord med viktig innebör med andra ord!



Ja du, rökningen är väl inget jag är direkt stolt över...



Kramis

2010-01-27 @ 18:07:06
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Therése

Jag har riktig hemsk fobi för kräksjuka!

Mår nästan illa bara jag läser detta ;-)

Hoppas hon mår bättre nu igen, lilltjejen!



Och jovisst har jag fått paketet...skulle ju skrivit till dig om det men varit lite dålig på att blogga dom senaste dagarna!

Men du har även fått pengarna...hoppas jag, eller?



Det var verkligen jättegulligt av dig att fixa med detta, och jag tror jag får en nöjd dotter när vi väcker henne med frukostbrickan imorn bitti :-)



Var inne å kikade lite på din svägerskas hemsida, mycket fint hade hon...och väldigt bra priser!!



Du får ha det så gott..KRAM

2010-01-27 @ 23:22:47
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Linda

fy för kräksjuka vilken tur att ni klarade er men stackars lillamini, och datorn...



Jag tycker också bokstäver är fint men jag är som dig, får oftast inte till något ord och låter då bli att köpa.



Ha en bra dag!

2010-01-28 @ 08:45:53
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Annette

Va bra att ni klarade er undan kräksjukan. Det är nåt av den värsta sjukdom jag vet.

Tur att datorn gick att få ren också. Kaffe i den och smulor har jag hört om, men kräk har jag aldrig tänkt på. Jag får ta en stationär dator med gammalt tangentbord om jag mår dåligt :-)



Kul med bokstäverna :-) Tänk om du hade placerat x:n i hop och inte vetat om det :-) Tur att din man sa till dig :-)

Bris blev jättefint.



Kram Annette

2010-01-28 @ 13:42:05
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Mia

Stackars systerdotter :-( Hoppas honmår bra igen.. Tur att datorn gick att rädda med..



Ha ha.. Ja sätt inte ut tre X i rad ;-)

BRIS blev ju ett jättebra ord..



Njut av veckan som är kvar..



Kram Mia

2010-01-28 @ 14:50:48
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: tina

Oj vad längesen jag lämnade ett litet avtryck här...jag skäms Maria!Här rullar livet på som vanligt fast med lite extra krydda av tottes "sjukdom" och P´s gallsten. Förra veckan/fredan var det dax igen, han fick så j-a ont...men med medicin gick det över på ca 12 timmar, han behövde alltså inte in på sjukhuset igen. Han blev dock lite gul i hyn, men det gick snabbt över...det var en sten som satt sej igen, men som släppte och försvann dit den skulle av sej självt, puuhh! En operation äv pg, inom en månad eller två så det är bara att vänta.

Annars är det vanlig lunk som gäller, plumsande i snö vid promenader, lugna kvällar (alla är jättetrötta) mycket tv och en och annan tur till stan. Igår när jag och J hade varit inne med Totte blev det ett besök på Rusta, oj vad en massa fint de hade, fick med mej en fårskinnsdyns,rund, som jag blev sugen att komplettera med fem till så att stolarna vid matbordet hade fått sej varsin rumpvärmare =) Jaja plånboken säjer nej just nu(fast de bara kostade 99:- och i fårskinn) men senare kanske. Får vara glad för den jag köpte.



Strax ska jag ta tag i disken som står och ropar på mej, sen blir det halv åtta hos mej, vi har snöat in på det programmet...vet inte riktigt varför. Kul att få se hur andra har det och gotta sej i olika sätt att bjuda och laga mat!



Stackars liten Mini, hoppas att hon piggade på sej snabbt och vilken tur att datorn gick att få igång. Inte nån hit det här med kräksjuka...usch!

Fina bokstäver också bris var ju jättefint och träffande!



Nu kom P hem från apoteket och vi ska ge lille totte sin första dos med nya smärtstillande/antiinflammatoriskt....



Ha det gott vännen och hälsa resten så gott!



kramar/tina

2010-01-28 @ 18:13:32
URL: http://[email protected]
Postat av: soffie

stackars lillen att bli sjuk så måpnga dagar,

Jag har med kräkfobi jag käkar vitpepparkorn för fullt nu för här raserar kräksjukan för fullt,

HUUU hatar det,men peppar peppar så har vi klarat oss än,

Va fint du har det,

gokväll

2010-01-28 @ 19:23:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Jag har lyckats med att tvätta herr Fräkens mobil i tvättmaskinen, men även lyckats med få den att fungera igen. Och den blev ju väldigt ren! ;-D Kräk ät inte heller så trevligt att få i datorn...



Jadu faktiskt har jag inte pysslat så mycket den senaste tiden. Ingen inspiration, men jag har inte drabbats av panik för det utan tänkt att det bara är koppla av och vänta.. kan vara avkopplande det med!

2010-01-28 @ 20:34:56
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Vad skönt det låter med sommarbris.

/P

2010-01-28 @ 22:27:26
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Ninni

Ohh stackars liten hoppas hon har friskat på sig nu!



Oj då vilken tur att datorn funkade efter det missödet.



Vad kan tre x betyda måntro?? ha en fin dag..kramen

2010-01-30 @ 11:06:52
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback