Fredag!!!Imorgon...

Hejsan svejsan!

Har haft Mini nu i två dagar så jag har inte hunnit (läs, tagit mig tid) att blogga. Tycker det står lite still...Känns som man har tömt ur det som känns angeläget. Jaja, igår var det kanonväder, gick en låång runda med Mini som somnade i vagnen och sov i nästan tre timmar, fick väcka henne. Hade bestämt att vi skulle gå till öppna förskolan så hon fick träffa lite småkompisar och vi hade ju varit ute så mycket innan. Vi kom dit och var såklart först av alla, skulle visa sig sen att alla, det var vi. Man får ju lite onödigt mycket uppmärksamhet då, två "fröknar" och en praktikant. Så hemskt mycket lek med kompisar blev det ju inte men hon tyckte nog det var kul ändå.

Idag kom hon kl 10, då hade jag hunnit storstäda hela huset utom toaletterna, jag hann tom duscha och fixa i ordning mig. Klart lite stressigt var det ju. Hon åt lite mellis och sen gick vi ut på långrunda och hon somnade och sov i två och en halv timme. Då hann jag städa toaletterna. Hon hämtades vi halv fyra och då körde jag och dottern upp till C för att kolla in hunden de är hundvakt åt, en valp. Jättegullig. Sen skulle jag köra upp vagnen till syster och tiggde till mig ett paket spagetti, tänkte att det får bli snabba ryck. Kommer hem och dottern kliver ur bilen och tappar spagettipåsen i marken. Påsen spricker men det ser inte dottern utan lyfter upp påsen och hela uppfarten är full av spagetti.....Vad ska man säga, dottern blir ju förtvivlad och jag lite irriterad. :Det var inte meningen rabblar hon, nej det förstår jag väl, men blir lite sur ändå. Jag fick plocka de spagetti som inte rört marken och sen hade jag lite inne så det blev blandpasta...Lite skit har ingen dött av.

Var på kvartsamtal med dottern i Tisdags, de var så nöjda med henne, och man blir bara sååå glad. :Hon är så trevlig och artig och tar så bra hand om sin kusin??!! Vadå tar hand om??Klart han är lite blygare och inte så självsäker men ändå..De hade haft nationella prov och hon klarade allt galant, (matten har hon definitvt inte ärvt av mig, är totalt urkass i matte, tycker det är så trist med för den delen).

Jaja, så har mina dagar varit, nu är det snart fredag, längtar, god mat och godsaker står på önskelistan, kramar på er alla bloggisar, Maria 

image121

Titta, det börjar ta sig....

Kommentarer
Postat av: Sara

Trist det där med spaghettin men som man säger"lite skit rensar magen" haha. ha en skön kväll! Kram Sara

Postat av: Mariakoden

Åj vad det växer!!!
Vad blir det egentligen...?

2007-04-26 @ 21:14:47
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: tina

Ja...vad ska man säja om spagettin? Hade nog en liknande känsla när dottern i tisdags skulle öppna en tvåliterscocacola...hon tog ut den ur kylen..öppnade den och pssssssssssss...halva colan på golvet,på kylskåpsdörren, i kökslådorna, ja där hade jag att göra i en halvtimma..så jag förstår känslan när spagettin åkte i backen!!!! Dina plantade gräs verkar ta sej bra..har inte hunnit med trädgården riktigt än..maken har ju annat för sej;)..men det hinns nog med!

Jag har försökt att logga in på min blogg, men mitt lösen och tillfälliga lösen funkar inte...blir så sur!! Har mejlat blogg.se,men väntar på svar fortfarande....kan alltstå inte skriva nåt inlägg :(
Ja, det löser sej...Ha det gott!
Kram :)

2007-04-26 @ 21:22:40
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Thea

Härligt när det växer! Sommar på gång!

Hur gammal är Mini? Du har säkert nämnt det förrut men...
Själv är jag rätt så mör just nu.. Ikea besök vetdu =)

Ha det gott.

2007-04-26 @ 22:28:47
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Annelie

Jaha, är det spagettin som växer? Då tror jag vi hade det bättre på öppna förskolan. Det var smockfullt trots det soliga och varma vädret. Herman tyckte det var sådär.... Men jag gillade det faktiskt, trots att det innehöll klapp och sång. Hare..

2007-04-27 @ 08:52:11
URL: http://www.annelieskaos.blogg.se
Postat av: Love

Ojj, det va inte illa. Ja satte en massa saker igår med äldsta dottern, hon tycker det är så kul. Men vad är det du har planterat? :)

2007-04-27 @ 10:03:44
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: Thea

Hej där! Såg precis din kommentar hos mig. Nja, det var mest att vi ville in till Ikea när vi ändå körde förbi igår. Dumt att låta bli menar jag =)
Därför blev det lite småsaker bara....går alltid åt. Plus ett gardintyg som jag ska sy på ikväll. Idag har vi varit ute största delen.Så varmt och skönt!!

Ha en bra fredagskväll och helg! Kram

2007-04-27 @ 15:18:06
URL: http://www.theasrum.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback