Bornholm

Hej mina vänner!!

Igår var vi på kalas, allt blev uppskattat, presenterna menar jag och även maten uppskattades av oss gäster....Vi hade som vanligt trevligt.

Idag kl nio körde vi äldste killen och flickvännen till Ystad, de skulle ta färjan över till Bornholm. Jag, maken och lillasyster följde med för att vinka av. Inte helt lätt för en hönsig mamma att vara utan sonen i en hel vecka!!!! De ska föra traditionen vidare med en cykelsemester runt hela Bornholm med tält och packning i cykelkärra. Jag och maken har gjort denna resa två gånger i vår ungdom...senaste gången var jag gravid med äldste sonen. Vi har väl pratat oss varma om denna tripp så ungdomarna blev sugna på att uppleva den med egna ögon. Jag och maken cyklade på tandemcykel och det ville L o V med göra men det fanns inga kvar så det fick bli vanliga cyklar.

V skulle låna ryggsäck av någon för hon hade ingen egen, så när mamma hörde det så hämtade hon genast en som jag fick ta med mig hem och visa sonen och höra om han trodde att den passade. Den var svart och väldigt enkel.....På kvällen när vi så var hos syster på kalas så sa mamma att pappa sagt att den väskan/ryggsäcken hon skickat med mig hem var dragspelsväskan!!!! Pappa spelar lite dragspel och hade väl inte dragspelet i väskan så mamma trodde väl att det var vilken väska som helst...tur att brosan hade med sig en som var perfekt för V att låna. Hade sett nåt ut att komma med dragspelsväska på ryggen....hihi...

Vi tog en heldag, men mer om det skriver jag imorgon......kramar på er!!!!

image242

Min älskade unge med sin älskade......framför färjan....en hel vecka tills de kommer hem igen, hoppas de får kul.

Kommentarer
Postat av: Lily of the valley

Det är nog aldrig lätt! Jag är också en hönsig mamma men jag skulle aldrig erkänna det eller visa det(är nog ganska genomskinligt egentligen ;)för någon jag känner irl. Hur de nu går ihop? ;)
Måste testa salta katten och violtabletter - låter yammi
Ha en bra kväll
Kram
Lily
:)

Postat av: Karin

Hönsmamman går nog aldrig ur en skulle jag tro!

2007-07-02 @ 19:49:39
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Låter härligt med cykelsemester men jag kan förstå att det känns lite nervöst att släppa iväg sonen. Själv har jag ju inte barn men istället är jag en riktig "hönsmamma" när det gäller "min" älskade vovve Morris. Älgjakt kan vara farliga saker. Hoppas sonen och flickvännen får en fin semester och att ni där hemma har det lika skönt!

2007-07-02 @ 19:51:34
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Kix

Det låter mysigt. Hoppas verkligen att de får fint väder!

2007-07-02 @ 21:28:31
URL: http://kixkoll.blogg.se
Postat av: Linda

Vad roligt att dom vill föra traditionen vidare;) men visst är det jobbigt när man måste släppa i väg dom (är nog oxå en höna som vill ha kontroll)hoppas dom får en trevlig resa. Tack för dina fina kommentarer, Tyvärr blev min värk värre av Rehab resan, men de var det värt för roligt hade jag..
Kramar

2007-07-02 @ 21:38:35
URL: http://frularsson.blogg.se/
Postat av: tina

Ååå vad mysigt det verkar..har alltid velat åka till Bornholm!! Vad söta de är där de står och väntar på att få gå på färjan :) Jodu, hönsig är jag också....ungdomarna kan bli tokiga på mej :):),men bättre det än att inte bry sej tillräckligt eller hur?! Hoppas de får en underbar vecka , med det kan väl inte bli annat med ett sånt resemål !!! Har just kommit in från en promenad med maken och vovven, har varit och hämtat post hos makens bror m fam som är på semester. De bor på samma område som vi..bra när man kan hjälpas åt!! Ska snart kika på sommartorpet (inspelat)!!
Kram på dej!! Hörs..:)

2007-07-02 @ 21:40:33
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Sara

Hoppas de får tur med vädret också:) Javisst har jag ändrat om lite på min blogg, förnyar då och då, jag tröttnar så snabbt *fniss* ha en skön dag!

2007-07-03 @ 10:54:18
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Vad underbart härligt det är att "höra" att det finns flera i min flock - hönsiga mammor menar jag.

2007-07-03 @ 11:53:33
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Gustavhege

A very nice site keep it up. Regards

2010-01-21 @ 08:25:13
URL: http://gustavhege.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback