Ännu mer sol...


Småbarn tycker ofta om smådjur, ja nyckelpigor, myror o dyl...Mini är inget undantag. Idag var jag, dottern o mellansonen hemma hos syster en sväng. Eftersom vädret har varit helt underbart så har vi ju suttit ute i deras trägård o fikat. Mini roade sig med att leta efter nyckelpigor, som enligt henne är jätteroliga. Myror likaså, hon skrek väldigt hänfört : Titta här, hon pekade ner på marken, : Vadå svarade jag... : Titta här, skrek hon igen...Jag var ju tvungen att kolla vad det var. När jag kom fram frågade jag : Vad är det? : En myra svarade hon...Hihi, jaha så ovanligt.
Efter ett tag gick vi en runda, jag med lillmini i vagn o hon med sin docka i vagn. På vår promenad såg vi en ganska stor bagge. Mini hukade sig, satt så ett tag, sen sa hon : Mini (ja hon sa inte mini utan sitt namn) inte tycka om....hihi, nähä, baggar är tydligen inte söta...

Sen har vi grillat ikväll...Japp, våren är här då blir det grillat...ofta hos oss..



Först på plats...hihi. VId denna tiden på året är det framsidan som gäller, där är det soligt o varmt...Trädäcket som vi ska göra här kommer väl så småningom...det är så mycket man vill göra.



Efter maten körde jag o dottern ner till Lindex, dottern köpte denna klänningen..Jag köpte oxå en klänning, en långklänning, sen var det en del rea, tag två plagg betala för ett, så jag var "tvungen" att köpa en topp oxå...kom billigt undan...

Ha en underbar helg
/kramar

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Åh men du, det ser ju ut som sommar på bilderna :0) Hos oss har det snöat i kväll för fullt.



~Livet i byn

Postat av: Barnens Hjältar

Finfint :-)



Hur många barn har du?

2009-04-17 @ 21:00:34
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Mari

Barn är ju underbara!

Härligt med grillat, vi ska grilla nästa helg om vädrets makter vill....

Har oxå varit på Lindex och handlat lite, måste ha lite sommarkläder för allt från förra året är för stort en bra anledning att få inhandla lite nytt :)



Såg att de hade mycket snygga klänningar långa som korta, hittade en kort nja inte kortkort som nu hänger i min garderob. Kul att de långa klänningarna kommer igen. Så tjusig du kommer att bli.



Kram och ha det så gott!

2009-04-17 @ 21:16:02
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, 2 för 1 på Lindex. Exakt det erbjudande som jag utnyttjade på lunchen. Två koftor blev det för mig, i olika färger och utförande men samma pris, för då blev det ju verkligen halva priset. Jag som gillar att räkna och fynd! ;)

2009-04-17 @ 22:05:31
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Ser härligt ut med sol o värme o nygrillat! Här är riktigt aprilväder - sol o sen snö!

...men vår tur kommer!

/Jenny

2009-04-18 @ 07:36:15
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: annelie

Vad underbart med sol och grillat.

Ni ligger sååå långt före oss vad gäller våren.

Kommer på när jag ser den bilden att jag har ett liknande bord som ligger under vår bro och som skulle kunna bli riktigt fint om man tog sig an det.

Passar ju perfekt nu när jag står utan att göra.

kram

2009-04-18 @ 08:15:35
URL: http://anniebo.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Det ser verkligen ut som om ni har full sommar! Här var det mer full påbyltning när jag gav mig ut på en liten promenad för att få lite frisk luft - luft var det gott om, värsta kalla motvinden. Så nu stannar jag inomhus resten av dagen. Helskumt, jag känner mig bara trött, och har ingen inspiration alls..! Känner inte igen mig själv!



Men! Har du inte sett på Morden i Midsomer?! Nämen! Se nu absolut omedelbart till att hyra några av de avsnitten, för den serien kan man ju bara inte missa! Ska till at lägga mig i soffan och se ännu ett nu!

2009-04-18 @ 14:05:13
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jag har ett undantag till barn. Min nioåring har aldrig gillat småkryp och ryste i hela kroppen när hon fick se en mask som ett åring. Skönt, tycker jag.

/P

2009-04-18 @ 15:07:14
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Anne

Så underbart med vår, här är det toppenväder med :) Snygga utemöbler ni har också. Ha en fortsatt fin helg.

2009-04-18 @ 15:40:40
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: Lallis

Ja, det är ju underbart väder.

Min äldsta dotter som är 12 nu hade närapå fobi för alla småkryp när hon var liten. Lite ovanligt tror jag. s

En gång var hon med mig när jag jobbade. Just då hade vi råkat få en riktig myrinvasion i klassrummet.

Den började inne på toaletten. Hon upptäckte det när hon satt där.

Tror sällan att jag har hört något mer skräckslaget skrik som den gången.

Sedan tog det flera år innan hon ville vara med mig på jobbet igen. s

Vilken fin klänning, förresten:)

Kram Lallis

2009-04-18 @ 16:02:42
URL: http://knasigamamman.blogspot.com
Postat av: tina

Halloj där vännen!In bara en snabbis och önskar en trevlig helg......håller på ute och plantar lite blommor.Jag och J har varit och handlat lite penséer och annat så det blir lite vårigt i blomkrukorna ute.



Läste ditt mejl också...skriver ett sen till dej.Har ingen kontakt med personen mer än att jag kikar in där och har den i länklistan.Konstigt det där...som sagt,jag ska skriva lite mer sen i ett mail.Det är fullt upp annars,ska försöka hinna ikapp lite här hemma nu i helgen,det har ju stått stilla ett tag.Sen ska det inhandlas kläder till alla till begravningen.Har inte kikat än om jag kan ha nåt som finns i garderoben.Nähä...nu ropar J att hon tycker vi ska ut och planta lite...bäst att passa på när man får hjälp!Killarna och P är i vårt alldeles för stora trädgårdsland och fixar.Ibland önskar jag mej ett litet radhus med en miniträdgård........ =)



Ha det fint bästa goa Maria,och hälsa alla i familjen!



KRAAAM/tina

2009-04-18 @ 16:08:55
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback