En bra julklapp...

Julen är över för denna gången, fast julstämningen finns kvar ändå..Ja den där lugna lunken, stämningsfulla belysning osv bidrar ju mycket. Hade den efterlängtade snön hittat hit med så hade allt varit fullkomligt... :)

I morse gick jag upp och tanken var att börja på veckostädningen, men kände först för att leka lite med min julklapp..







Jag fick en Kitchen Aid av maken i julklapp, o detta var andra frukostbullbaket sedan jag fick den. Det passade bra då äldste sonens flickvän sov över här, kul att bjuda på varma bullar till frukost. I dessa bullarna tog jag lite av varje, lite mjöl, rågsikt, solroskärnor både i och på...Ja de blev faktiskt goda.

Igår tog vi en spontansväng upp till Ullared, där var det väldigt lugnt o skönt...någon annan mellandagsrea har jag inte "besökt"...Får se om det blir någon överhuvudtaget.

Nu kan vi snart blicka framemot ett nytt år..Vem vet vad det kommer innehålla...Jag tycker oftast att det känns lite vemodigt...ni vet, man vet vad man har, hur kommer det då att bli??? Nyårsafton firar vi här med syster o hennes familj, allt enligt tradition, killarna ska iväg på sitt håll...

Om vi inte "hörs" innan...

GOTT NYTT ÅR!!!!! på er allihopa

/kramar

Kommentarer
Postat av: Monica

Så läckert med en röd Kitchen Aid. Min är mer diskret äggskalsfärgad men förträffligt snygg den med.

Kul att kunna styla lite - kan slå vad om att hela familjen är nöjd med att du fick denna i julklapp!



Här planeras inför nyår för fullt också. Vi blir sex vuxna och två 14-åringar så det är alldeles lagom i år.



Ha en trevlig nyårskväll och ETT GOTT NYTT ÅR!

Stor kram Monica

Postat av: Malin B

Å, vilken fin julklapp! =) Jag förstår att ni blir bra kompisar, din färg också men maken känner dig ju väl.



Jag brukar också baka "jag tar lite vad jag har bullar" och så hiva på solrosfrön på, de där på bilden ser ut som om jag gjort den själv. ;) Dessutom tycker jag att de blir lika goda varje gång. ;) Nybakat ÄR ju gott.



Gott Nytt År till dig också!

2011-12-29 @ 23:43:13
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Susihus

Härligt med en Kitchen aid! Använder min flitigt och den fungerar perfekt efter snart 10 år! Ha en härlig dag. Kram

2011-12-30 @ 09:57:45
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Mmm ser läckert och gott ut.

/P

2011-12-30 @ 16:07:35
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men hallå vilken fiiin julklapp! Jag har en

Assistent som jag brukar plocka fram ibland då jag bakar, men den är ju inte så snygg att man vill ha den framme på finplats i köket.

Åh, värsta bästa bullmamman som fixar hembakt bröd till frukost. ♥

Kram och gott slut vännen! I dag har jag fin-skidat i Järvsö/Harsa. Lycklig!

2011-12-30 @ 21:45:26
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: tina

Åh vad kul att du fick en Kitchenaid...och röd passar dej och ert hem perfekt ju! Fin!!! Roligt när man får något som gör sig bra där på bänken och samtidigt är användbart. Jag är så glad för min som är en riktig trotjänare, många bullar och kaksmeter??(heter det så?) har det blivit genom åren. Den fick en kompis också nu när jag fyllde, en kitchenaid blender,också den en toppenmaskin. Den hackar, mixar, blandar mm,oj vad bortskämda vi är, men det är vi värda eller hur!?

Nytt år i sikte, låter som ni ska ha ett trevlig nyårsfirande. Vi ska ha vännerna och deras barn( alla barn är ju numera vuxna men går fortfarande under benämningen barn, smidigt så=) ) Trerätters och lite kul är planerat, jag är så nöjd med att få vara hemma och fira i lugn och ro.

Bäst att ta tag i att lägga sig så morgondagen orkas med. Ha nu ett bra slut på året och ett GOTT NYTT ÅR till dig och din fina familj från oss!

kram till dig vännen!

tina

2011-12-30 @ 23:53:18
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Liza

God fortsättning på det nya året!

Vilken kanonfin julklapp!! Rött passar ju så bra hemma hos dig, och roligt med julklappar som kan användas!

Vi har firat nyår själva, maken och jag, mysigt och med många timmars summerande av året som gick och planering för det nya året!

Ha det gott!

Kraaaaaaaaaaaaaam!

Liza

2012-01-02 @ 16:18:22
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken SNYGG julklapp :)

God fortsättning önskar jag dig.

Kramkram

2012-01-02 @ 18:34:26
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback