En liten en...

Ja som ni kunde se i förra inlägget så har vi ingen snö....än, hoppas jag att jag kan säga. Jag längtar jättemycket tills det ligger ett tjockt täcke av snö utanför dörren. Julkänslan blir sååå mycket starkare då....o sen längtar jag såklart tills vi kan ut o inviga våra nya längdskidor...
Igår var det en fin dag, som gjord för att putsa fönster o kratta o sopa löv...Idag, inte så fint..o fönstrena ser precis lika eländiga ut igen...Jaja, bättre att hålla sig inomhus, undan regn o rusk. Gran har vi inte ännu, men en liten en får tjäna som julgran så länge ;)



En av mina adventsljusstakar står också här.

Ikväll kommer äntligen grabbarna hem, så jag hoppas på en mysig helg med familjen samlad.
Önskar er alla en härlig helg!

Kramar på er

Kommentarer
Postat av: tina

Hej där vännen! Tack för grattishälsninen....det är kul att fylla år, men åren kunde ju backa lite tycker jag=)=)

Åh vad mysigt när alla är hemma...här är det lite tomt ikväll...J jobbar och H på julbord och R ska ut...bara jag och P själva. Bara att vänja sig =)Mysigt ändå, lite god mat och idolfinalen på tv. Här blåser vi nästan bort, var rädd en stund att taket på uterummet skulle flyga bort, det knakar och låter. Det kom en del snö i natt, men allt är borta.Hade varit härligt med lite vitt och kallt nu när det bara är två veckor kvar. Hoppas allt är bra med er, här fixar vi lite i lagom takt. J bakar, hon gillar verligen det så jag är glad och tacksam. Lite godis gjordes igår och lussekatter och lussebullar med mandelmassa ligger i frysen. Fint pynt du visar, de små strutarna med hyacinterna gillas...och enen ovan påminner om när du och jag var på A6 och på blomsteraffären där och hittade lite smått och gott att pynta med. Enen, med silvertråd och små stjärnor jag hade då, kanske man ska återskapa=) Ert gottebord ser ljuvligt ut...hoppar nog in och norpar några godisar=) Här skulle nog hänglås på godisburkarna vara det bästa, men vi får väl helt enkelt göra lite nytt om det behövs=)

Ha nu en härlig helg....kul att höras här igen, jag är dålig på att kommentera men ska bättra mig.

Största kramen till dig och hälsa fina familjen!

tina

Postat av: Camilla

Buhuu... all snö har slaskat bort här. :( Tråkigt!

Din make har helt rätt. Så klart att ni ska satsa på riktiga skidor, lära er lite om vallning (man kan aldrig bli fullärd där känns det som). Det kommer att gå mycket lättare att åka då. Jag har inte åkt mycket på vallningsfria, men har fått för mig att det är mycket mer trögåkt... De vallningsfria är bra att ta till vid töväder eller skräpiga spår.

Nej, nu vill vi ha snö!!!

Ha en fin, social och trevlig helg. Idolfinalen här, jag tittar med ena ögat.

Kramar!

2011-12-09 @ 20:31:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Monica

Skrattade gott åt din systerdotters elefanter. Ingenting är som beröm från barn - den är ärlig, direkt och från hjärtat. Skulle du nån gång få en struken pärlplatta i present så vet du att det är den högsta av kärleksbetygelser!

Själv har jag också två systerdöttrar (7 & 9 år) och de är jag så glad för och kul som omväxling till alla grabbar. Många klänningar har de fått av sin moster - min enda chans att frottera mig bland volangerna. Så vi är goda vänner, systerdöttrarna och jag.



Hoppas du fick en härlig kväll i går med familjen och snön kommer snart ska du se - det blir en vit Jul i år!



Ha en skön lördag kära bloggvän

Kram

2011-12-10 @ 10:06:39
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Helena

Jaha, då var det redan tredje advent imorgon. Vad tiden går fort !

2011-12-10 @ 15:52:39
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Postat av: Helena

Jaha, då var det redan tredje advent imorgon. Vad tiden går fort !

2011-12-10 @ 15:52:54
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback