Kändistät kanonhelg...

Oj vilken härlig helg vi har haft....
Vi var ett glatt gäng på 11 stycken som åkte till Helsinborg i Lördags. Vi skulle gå på julbord/show o övernatta på hotell där...Vi åkte lite tidigare så vi kunde spendera dagen på Väla...inte helt fel. Eftersom julklapparna är färdiginhandlade (typ) så kunde vi bara strosa i lugn o ro, ta en fika o titta på folk :) Vi såg Björn Hellberg som satt o signerade sin senaste bok på Akademibokhandeln...lite kul.
På kvällen åkte vi till Sundspärlan där showen skulle gå av stapeln ( o julbordet såklart). Eftersom maken ordnat "VIPbiljetter" till oss så blev vi väldigt väl behandlade ;). Vi välkomnades med ostron o champagne...det händer inte varje Lördag kan jag säga. Hela kvällen tog en servitris hand om oss, o där vi satt, i ett inglasat uterum i anslutning till den stora lokalen fick vi egen underhållning av tre ur ensamblen...Senare efter showen så var det disco med Clabbe som dj...Så kul att dansa när det är "bra" musik..o bra i vårt fall är just 80-90-talsmusik..( det var ju då vi var ute o svirade som mest).
Det blev en sen kväll med väldigt lite sömn o morgonen efter när vi hade ätit frukost på hotellet så mötte vi "idolerna" Amanda Fondell o Moa när de steg ur hissen, o vi skulle stiga in...Så det kan bli...
Nåja, vi hade hur kul som helst o jag ser redan framemot vårens tripp :) (vad det nu än blir...så vet jag att vi får kul).

Jaha, nu börjar det knappa in...Julen står för dörren o jag hoppas att ni inte stressar er fördärvade utan har tid att njuta o umgås med era nära o kära också.



En timer, eller äggklocka (som en del säger, även jag ;) köpte vi på Cervera i helgen, den förra gick inte att lita på, o det känns ju rätt viktigt att man kan göra det.. Den är magnetisk så den passar bra att hänga på spisfläkten, sen att den är så snygg gör ju inte saken sämre ;)





Julmattan från Rusta är på plats...



Rött...



En brödbox hade jag letat efter jättelänge när jag av en händelse hittade denna på Karlssons i Bräkne hoby för ett tag sedan, glad blev jag...
Så mitt kök är verkligen fullt av röda saker, vilken tur att det är min älsklingsfärg så de får stanna kvar efter jul :) (ja inte julsakerna då)

Kramar på er alla...


Kommentarer
Postat av: Liza

Vilken kanonhelg!! Kul att bli "omhändertagen" någon gång då och då! :D

Gillar dina röda saker och önskar att jag kunde ha mer av den färgen - men det fungerar inte alls för mig. Kanske är jag en beige/vit/lite tråkig människa?? Hur som helst hur mysigt som helst hos dig!

Väntar på att "lillan" ska komma hem så jag får rå om henne ett par dagar. Det är rätt tyst här när inget av barnen bor hemma...

Ha det gott och jag håller med - stress hör inte hemma under juletid!

Kraaaaaaaaaaaaam!

Liza

Postat av: Susihus

Skönt med en sån toppenhelg! Här stressas inte alls, det blir nog jul ändå...

Kram på dig

2011-12-20 @ 09:33:08
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken tur alla kändisarna hade som fick se DIG!!! Jag hade blivit jätte glad jag. Björn Hellberg stötte jag ihop med när han gick ut från Bokia i stan där han signerat sin bok och i mitt huvud "stannade det upp" en kort sekund och jag tittar honom djupt i ögonen och "hej, hej". Så slog det mig - vem tusan var det. "Jag känner ju igen honom". Han hälsade så snällt men det tror jag att han gör på alla.



Riktigt mycket läckra röda saker hos dig. De pryder sannerligen sin plats.



Vad KUL att du och min son har samma uppkörningsdag! Jag tror att han känner sig riktigt fri nu när han kan åka som han vill, det är mera pappan i huset som INTE är det för han får låna ut bilen hela tiden. ;) Att köpa en till finns dessvärre inte på den ekonomiska kartan...



Jotack, nu hostar jag nästan inte alls och jag är helt salig över det. Man blir så tacksam efter en sådan där omgång.



Kram till dig!

2011-12-20 @ 20:51:49
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Pernilla

En äggklocka finns med på min önskelista till tomten. Jag har ju ingen alls och skulle behöva en.

/P

2011-12-20 @ 20:57:56
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Monica

En sån helg lever man länge på. Lite lyx i vardagen är man (i alla fall jag) inte så bortskämd med.

Fint med allt det röda men för mig är det nog en julfärg förutom på kläder. Rött har jag året om - det livar upp allt det svarta!



Här har julefriden kommit och det mesta är fixat. jag har bara lite pyssel kvar men det är bara roligt att göra lite grann varje dag!



Ha det så skönt dagarna innan jul - fint och välstädat ser det ut att vara hemma hos er, om det inte är som hemma hos oss att nystädningen varar inte särskilt länge...

Stor kram till dig //Monica

2011-12-20 @ 22:09:50
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback