Lite middagstips...

Tänkte att det kanske sitter fler därute o har idétorka vad det gäller matlagning. Igårkväll gjorde jag något som är riktigt gott, o som dessutom är väldigt enkelt...en bra kombo va?





Nu hann jag inte ta något sådantdär fint kort, där allt ligger upplagt på ett fat, nej när den ena av två utflyttade sönerna kom hem så var han vrålhungrig, så vi satte oss o åt så fort det bara gick ;)

Till oss fyra tog jag ca 1 kg fläskytterfilé, skar dem i ca 1 cm tjocka skivor o la i en ugnsfast form.
Blanda 5 dl grädde
3 dl creme fraiche
0,5 dl soja
1 msk sambal oelek (jag tog lite mer)
3 st pressade vitlöksklyftor
Häll allt detta över köttet, o ställ in formen i ugnen, 175 g, i ca 1,5 timme (jag hade det inne lite längre)

Japp, lätt som en plätt, servera med en god sallad till...o faktiskt passade det finfint med mammas hemmagjorda vinbärsgelé till....

Suck, men jag får väl fundera vidare på vad vi ska äta idag.....ett som är säkert, något blir det alltid ;)

Ha en fin Lördag, kramar


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mmm! Det påminner om något jag brukar göra med fläskkotletter, som också kryddas i stort sett lika och ska stå läääänge i ugnen.

Kram!

Postat av: Milla (FlowerPower)

..och jag brukar göra med kycklingfilé. Bästa receptet ever är det för att imponera med mört kött och en galet god sås! Mums!! Toppen bjudrätt med minimalt med jobb. kram Milla

2011-09-11 @ 17:40:43
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Malin B

Å,enkelt, smidigt och gott tillagat i ugn. En typisk Malinrätt må jag säga. Jag som uppenbarligen är så himla gammaldags undrar om inte köttskivorna ska brynas först? Låter ju så himla perfekt att bara skära och så in i ugnen direkt. Måste prova detta!!!

Kram på dig!

2011-09-11 @ 18:15:13
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback