Try(ö)gare kan ingen vara... ;)

Ibland känner jag mig såååå osmart. Som när det är något tekniskt, tex. med datorn som jag inte kan med..då kommer antingen mannen eller någon av ungarna till undsättning...Visserligen skönt, meeeen kommer ihåg när det var jag som kunde "allt" o fick hjälpa barnen titt som tätt, när de var små...När man kunde känna sig som en riktig allvetare...haha, dessa dagar är förbi.

Jag kände mig lite småtrög för ett tag sedan när jag skulle kolla på Bored to death på datorn. För att inte störa mannen som ville se på tv så tog jag på mig ett par "hörlurar" (sådana man sticker in i öronen). När ca halva programmet visats så säger maken : Har du hörlurarna inkopplade i rätt uttag...Va, undrar jag. : Jo jag hör ju allt som sägs på datorn, hör du något överhuvudtaget? Haha, jo jag hörde, fast rätt svagt o eftersom avsnittet var textat så tänkte jag inte på det....Där satt jag med hörlurar som inte var inkopplade o hörde sisådär, o maken hörde allt...haha. Samma dag råkade jag spola ner min bästaste trosor...fast det är en annan historia ;)





I helgen blir det kanske en god bärpaj i min fina pajform...Ja det fick bli en ny eftersom den andra for ut från kylskåpet o gick i tusen bitar när dotten öppnade kylen...Det är lite typiskt mig...att få in lite mer saker än vad som egentligen får plats...Säger som sonen sa för många år sedan när han skulle ta ut en ren handduk ur skåpet o den for ut av sig själv...: Jaha, självservice på detta stället... ;)
Har dock blivit lite bättre på det där, nu vågar tom. Maila stanna kvar i köket när jag öppnar grytskåpet...haha. Hon gillade inte när det for ut en gryta med en skräll...

Härlig helg på er
Kramar

Kommentarer
Postat av: Liza

Hi, hi, jag får nicka igenkännande, det händer hos oss också att saker liksom bara hoppar ut ur skåparna - fattar inte hur det går till????!!

Ska snart hämta prinsen och prinsessan på dagis. De ska övernatta hos oss och har beställt plättar med sylt o glass till fredagsmysmiddag! Tilläggas bör att maken är måttligt road av att äta plättar en fredag.. hi,hi!

Ha en skön helg!

Kraaaaaaam!

Liza

Postat av: Malin B

Du är då för go! Både med dina härligt, underbara kommentarer hos mig och dina inlägg.

Här bjöd du verkligen på skratt, två gånger om.

Det är ju inte så lätt alla gånger det där tekniska. ;) Men du, ni har inte fått stopp i avloppet? Hm... Men OM så är fallet så har du ju en teknisk man. ;)

2011-09-09 @ 14:46:01
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Monica

Ha, ha här sitter en till som tycker att tekniken går lite väl fort fram. Vet inte om jag någon gång legat före barnen egentligen - de måste varit riktigt små då. Numera gör jag så gott jag kan och är tacksam för all hjälp jag kan få av mina kära.



Fick ett gott skratt av handdukshistorien - positivt tänkande på hög nivå!

Hoppas du får till en god paj i den fina formen och att din helg blir skön!

//Monica

2011-09-09 @ 15:01:22
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Åsa

Jo, det är ju en fördel om man kopllar in rätt! ;)

Snygg pajform! (Ibland har det ju sina fördelar när gammalt går sönder ;)

2011-09-09 @ 15:21:56
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Annette

Ha, ha, ha det var kul med hörlurarna :-) Man måste ju glädja sina medmänniskor :-)

En fördel när saker går sönder är att man kan köpa nya snygga :-) Om det inte är en gammal favorit som går sönder förstås.

Ha en mysig helg!



Kram Annette

2011-09-09 @ 20:30:56
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Mia

Ha ha.. Sitter här på jobbet och kan se dig framför mig med lurarna på.. Mannen din måste fått sig ett gott skratt..



Ha nu en fin helg..



Kram Mia

2011-09-10 @ 01:44:42
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Camilla

Vilken underbar pajform! Tur att den andra gick sönder, så att du fick chans att shoppa en ny. :)

Vad blev det för paj? :)

Kram!

2011-09-10 @ 20:40:58
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: razzel

Det där med att spola bort saker känner jag igen... Lyckades slå ner sonens rakapparat från en hylla i samma rörelse som jag spolade i toan... Nätet från apparaten försvann och jag fick köpa nytt för drygt 500:- ....-men tur i oturen att det inte blev stopp i avlopppet!

2011-09-15 @ 11:48:53
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback