Tulpaner...

Årets första tulpanbukett är inhandlad...jo lite vårigt sådär, meeeen jag vill ha riktig vinter först egentligen. Igårkväll började det snöa...tjoho, men jag var/är realist så jag förstod att den inte skulle bli liggande..Visst hade jag rätt, idag har det töat hela dagen :( Ni andra får säga vad ni vill, men jag älskar verkligen vintern när den är som bäst, i mitt tycke, kall o snörik..Det ska vara ordentliga kontraster mellan årstiderna tycker jag. Det här "gråvädret" kan jag verkligen klara mig utan.





En vit bukett blev det...

Hopps ni andra har bättre väder än vad vi har här i Blekinge....

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vet du? Här har det snöat ett par svängar nu i alla fall. Mer ska det komma i kväll. Kanske, kanske att de kan dra riktiga skidspår här snart. Man hoppas ju. :)

Fick röda tulpaner på julafton. Fint. :) Tulpaner är lite vår tycker jag.

Kramar!

Postat av: Liza

Vi har massor med snö och delar gärna med oss! :-)

Nu är det -10 och det har dalat ner några flingor från himlen. Tror det blir mer snö ikväll...

Härligt med tulpaner, tyvärr tycker jag att det står så kort tid. Mina stoppade bara från fredag - måndag. Men lite hopp om vår ger de!

Näää, nu är det dags att mata Tuss, har vilat en stund så det gäller att passa på medan orken är på topp!

Kraaaaaaaam!

Liza

2012-01-10 @ 15:54:04
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin B

Tulpaner är riktig vårkänsla och semlor tänkte jag dra till med. ;) Men det ska jag ju inte tänka på nu när jag ska bli "träningsfreak" på nytt. ;) Har precis varit på ett nytt pass med en som alltid har haft jätte bra pass men i år kändes det som om det var lite för "lätt"... Det lät nästan lite kaxigt men det var lite snurrar hit och lite snurrar dit, jag vill ha hopp hit och hopp dit... Känna att jag verkligen har tränat när jag går därifrån. Får prova ett nytt pass i nästa vecka, alla ledarna byter pass varje termin för att det ska bli omväxling.

Kram!

2012-01-10 @ 21:14:37
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Susihus

Håller helt med dig och idag är nästan all snö vi fick borta och det är läskigt regnblött och grått. Jag vill ha kyla och snö nuuuuuuuu

Kram på dig

2012-01-11 @ 08:04:27
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Monica

Snö lyser ju upp tillvaron helt klart. Just nu är det en aningens dystert ute så för den sakens skull kan det gärna snöa lite sådär lagom.



Tulpaner skulle jag köpt förra helgen men det fanns bara röda och det kändes inte så kul efter allt juligt som just plockats bort.

Jag ska satsa på vita till helgen jag med!



Kram, kram

2012-01-11 @ 22:33:14
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Jenny

Härligt med tulpaner (alltid vita), har hunnit med några buketter redan. Här finns det massor med snö och just nu är det 18 grader kallt. Vi kan byta. :)

/Jenny

2012-01-12 @ 10:30:40
Postat av: Pernilla

Så härligt vårigt eller förnyelse efter jul, kanske man ska säga. Lite tidigt att ropa hej till våren än.

/P

2012-01-12 @ 11:38:26
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback