Ut med julen o in med nytt...

Idag har julen städats ut...ja jag vet att många redan har gjort det, men jag håller på att åtminstone trettonhelgen ska vara över innan jag tar tag i det. När jag flyttade på julgranen dök den här lilla godingen upp....



I ärlighetens namn så var den ohyggligt stor...urk...men jag bet ihop o gav den ett bad i klosetten.

I Lördags skjutsade vi hem mellankillen till Karlskrona, vi tog en sväng inom Karlskronamöbler då vi behövde nya stolar till vårt runda köksbord. Där hade vi ju en bardisk innan o de barstolarna som vi hade till kunde man hissa upp o ner. Det var ju bra fast de var för höga ändå till det runda bordet. Vi hade tur o kunde plocka ihop fyra stolar o få ett bra pris :)



Vi ville ha fyra röda transparenta stolar, men det fanns bara två kvar...så då fick det bli två röda o två vita. Mycket skönare "sittställning" nu.
Efter det hälsade vi på min kusin som ligger på sjukhuset o har gjort sen dagen innan Nyårsafton...stackarn, hoppas verkligen hon är på bättringsvägen nu. Jag lämnade av en stor påse med inredningstidningar så har hon lite o bläddra i...
Senare på kvällen var vi inbjudna till grannarna på ostbricka...alltid lika trevligt. Kvällen avslutades med att vi ville kolla in deras tv som kan visa 3d filmer...haha, där satt vi o kollade på den nya smurffilmen med stora glasögon (som gjorde stora märken på näsan såg jag.... ;) till sent inpå natten...
Igår ville syster ha med mig till Ikea... o det tackade jag inte nej till...såååå, ja det har varit en härlig helg :)

Lite nya kuddar till soffan blev det oxå då Hemtex på gallerian Amiralen skulle lägga ner o sålde ut sitt sortiment till fantastiska priser :)





Den röda kudden är från Ikea, o till höger om den ligger en svart kudde i filttyg som är lite veckad sådär...men jag upptäckte att det var näst intill omöjligt att fota en svart kudde....

Ha nu en fin vecka
/kramar

Kommentarer
Postat av: Camilla

Uuuh, vilken läskig spindel! Den såg ju helt giftig ut!!!

Tur att ni överlevde den. :)

Så mysigt ni har. Precis sån stil som jag gillar.

Mmm, visst är det fint med vinter?! Jag blir helt tokig och måste knäppa massor av kort.

Kram!

Postat av: Malin B

Härligt med en massa fynd! =) Så extra husdjur alldeles gratis!

Egentligen "ska" man väl ha kvar alla julgrejer till Knutdagen men när jag har återgått till jobbet är det något "mentalt" att jag inte vill "påminnas" om julmys och ledighet längre... Då känns det bättre att välkomna våren. Det är skillnad med julpynt och allt mys innan julen, då jag ser fram emot julen. Det bästa är att städa undan allt när tid och lust sammanfaller...

Kram på dig!

2012-01-09 @ 20:36:35
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Härligt med en massa fynd! =) Så extra husdjur alldeles gratis!

Egentligen "ska" man väl ha kvar alla julgrejer till Knutdagen men när jag har återgått till jobbet är det något "mentalt" att jag inte vill "påminnas" om julmys och ledighet längre... Då känns det bättre att välkomna våren. Det är skillnad med julpynt och allt mys innan julen, då jag ser fram emot julen. Det bästa är att städa undan allt när tid och lust sammanfaller...

Kram på dig!

2012-01-09 @ 20:36:39
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Härligt med en massa fynd! =) Så extra husdjur alldeles gratis!

Egentligen "ska" man väl ha kvar alla julgrejer till Knutdagen men när jag har återgått till jobbet är det något "mentalt" att jag inte vill "påminnas" om julmys och ledighet längre... Då känns det bättre att välkomna våren. Det är skillnad med julpynt och allt mys innan julen, då jag ser fram emot julen. Det bästa är att städa undan allt när tid och lust sammanfaller...

Kram på dig!

2012-01-09 @ 20:36:51
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Säger bara: OJSAN! Plocka bort lite överflödiga kommentarer här är du snäll! ;)

2012-01-09 @ 20:37:30
Postat av: Liza

Så snygga stolar! De passade ju perfekt till bordet och är så mycket MO!

Kuddarna gillar jag skarpt också, det skulle jag behöva förnya... tur att inte maken läser det här!

Det är skönt att julmyset är över, gillar vardagen och ordning och reda. Har rätt mycket som ska fixas här innan jag är nöjd. Det råder oordning i hyllorna och känns inte klart! Som tur är kan jag sluta tidigt imorgon och har ingenting inbokat under eftermiddagen så då ska det städas och fixas. hoppas bara att ryggeländet inte bråkar så mycket.

Ha det gott!

Kraaaaaaaaam!

Liza

2012-01-09 @ 21:50:26
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Monica

Fräcka stolar och ännu roligare när man kan fynda såhär efter jul och känna att man får det lite fräscht och fint igen.



Kram Monica



2012-01-09 @ 22:41:51
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Annette

Det var snyggt med två stolar av varje färg. Snyggt bord också. Spindeln var inte lika snygg... :-)



Kram Annette

2012-01-10 @ 21:47:29
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback