Smart telefon...



Att ha en smartphone är ju tydligen mycket smartare än att ha en vanlig....trögis, det hörs ju på bara namnet. Men jag har värjt mig, tyckt att min vanliga lilla viktelefon har varit heeeelt perfekt, jag menar, vad behöver man mer än att kunna ringa, messa o fota lite ;). Övriga familjemedlemmar (som alla har smartphones ) har ju tyckt att jag varit hopplöst ute...Så för lite mer än en vecka sedan så fick jag då en Iphone 4s i mina ägor. Hm, många (speciellt ungdomar, känns det som ) tycker ju att det är jättekul med nya tekniska saker, att sitta o pilla med o lära sig. Jag däremot tycker att det är lite jobbigt, o svårt....man är så "inkörd" på det gamla vanliga. Fast, jag måste erkänna att det är rätt kul. De två senaste (inte detta) inläggen har jag gjort från mobilen, lite kul att kunna blogga på plats... mitt i händelsernas centrum :) Dock hoppas jag undvika bli medlem i gruppen : Face down generation. Ja alltså dem som sitter med sin smartphone i handen hela tiden, o har ett öga på "verkliga livet" o ett öga ner på telefonen...




Ja här ligger den...



Ni ser skillnaden va? Den förra är så himla liten o behändig...fast inte lika smart då ;)

Ha en skön Söndag
/kramar

ps. tack för alla gulliga kommentarer om Mailas "bortgång", ds


Kommentarer
Postat av: Malin B

Vi är lika på den där tekniska fronten, jag vill också ha det gamla invanda och längtar aldrig efter nya prylar. Sedan när jag väl vant mig så inser jag ju också att det är ganska kul, trots allt!

Min gamla telefon har börjat strejka lite då och då... Fast jag skyller på teckningen här på landsbygden... Får se hur länge det "håller".



Jo, nog vänjer man sig vid tillvaron ganska snabbt. Man har ju inget val. Fast när man saknar och längtar efter någon då är det ju till den punkt då de var pigga och allerta! Man får vara glad och tacksam över de minnen man har.

Jag går verkligen minipromenader med min gamla trotjänare nu... Han har börjat flåsa som tusan den sista tiden så jag är "rädd" för att den där hemska dagen närmar sig... Men så länge han är glad och pigg för övrigt så får det vara så...



Kram!

Postat av: Monica

Jag har en likadan vit i ett vitt fodral fast jag har 3:an dock.

Men i min värld så räcker den utmärkt. Man vänjer sig snabbt å andra sidan och jag känner mig rätt cool och kunnig när jag halar upp min fina vita IPhone.

Nu är jag inte särskilt kunnig men ändå hänger man ju med lite i alla fall och framförallt behöver inte barnen skämmas för en längre!!!

Så lycka till med ditt nya IPhone-liv och visst är det kul!

Kram Monica

2012-05-06 @ 22:51:56
URL: http://www.vildatankar.blogspot.com
Postat av: Liza

Ja, denna teknik. Jag har en android, experia. Håller på att lära mig och det är kul, men vilken tid det tar... suck Nu har jag lärt mig det väsentligaste, bara resten kvar! :D

Min gamla Nokia var 4 år, dvs hade kvalat in till antikrundan.

Hoppas att allt är bra med dig och att du har kommit över värsta sorgen!

Många kramar!

Liza

2012-05-06 @ 23:05:19
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Camilla

Titta, lika som jag har. Hade iPhone 3 innan och skulle inte vilja byta till något annat märke. Bra val! :) Be någon om hjälp att fixa Wordfeud vetja! Kjellinskan här.

Kram!

2012-05-07 @ 19:13:10
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jag börjar också inse att det är dags. Hopplöst UTE!

/P

2012-05-10 @ 15:41:08
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback