Typ Thaimat

Hallojsan!!
Jippie värmen är tillbaka, och vad klär jag mig i då, jo min stickade polotröja....Varmt?? Javars, ska väl inte klaga men ganska "lökig" (ett ord som mina barn använder dagligen=varm, svettig, klibbig) känner jag mig.

Har gått en runda med hunden, körde sen och handlade och tänkte som så att tar jag en lite varmare tröja så behöver jag ingen jacka, smart va?? Har oxå varit och putsat till luggen hos frissan och sen ville mamma att vi döttrar o Mini skulle komma på eftermiddagsfika i trädgården. Då som först upptäckte jag hur varmt det egentligen var men jag klagar som sagt inte på vädret, utan på mig själv.

Igår när jag stod och diskade (ja, jag har ingen diskmaskin, har aldrig haft heller), och måste påpeka att vi har världens mest högljudda kran. Vi bytte kran i höstas för den andre som var snygg och så bara läckte, vi fick inte stopp på det. Vi körde upp till Ikea i annat ärende men när vi var där så tog vi den billigaste kranen, tänkte att vi kan ju ha den tills vi hittar "drömkranen". Den är nåt så ohyggligt högljudd så när jag diskar hör jag knappt nåt annat alls. Innan brukade jag passa på att ringa någon när jag diskade men det funkar ju inte nu, folk hör inte vad man säger. I alla fall, maken satt i tv-rummet och kollade på nätet vilka optiker som finns i staden vi ska till på lör. Mellankillen satt samtidigt och pluggade hemkunskap. Följande dialog utspelar sig. Maken: Här på detta stället får man två glasögon till priset av ett. Jaha säger jag. Sonen: Ett sånt saltbad som ostarna badar i skulle jag vilja bada i , det är saltare än Döda havet. Jaha säger jag och svarar samtidigt maken: finns de (optikern) i staden vi ska till. Ja svarar sonen. Va, säger jag tror du de har sånt saltbad i staden X, jag frågade ju pappa. Skratt..... Sonen: jo men den staden är så stor så det har de säkert. Jag känner mig alltsomoftast som spindeln i nätet, alla pratar med mig och helst samtidigt.

Typ chicken thai wok idag, mums
Bryn strimlad kycklingfilé tills de har fått färg.
Häll i wokgrönsaker, låt de bli varmt.
Häll på chicken thai wok, spice mix från santa Maria.
Ös i 2 dl vatten.
Koka nudlar enl, anvisning och häll över det i kycklingwoken.
Jättelätt och gott...

Varma (lökiga) kramar, Maria

image119

Detta behövs plus kyckling förstås.

Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Vi brukar åxå äta det där! Mumsigt!!
men vad ni e duktiga på att klara er utan diskmakin....skulle inte klara mig en endaste dag...fast det är väl en vanesak?!
Ha det så bra!! Kram från mig!!!!!!

Postat av: Love

Jag har heller ingen diskmaskin och aldrig haft. Men även om det är tråkigt att diska är det ändå på något sätt avkopplande :)

2007-04-24 @ 18:49:24
URL: http://loveorhates.wordpress.com/
Postat av: Anna

Mums, kycklingwok går alltid hem. Känns dessutom av någon anledning som om det är väldigt nyttigt.
Vi har inte heller nån diskmaskin, jobbigt värre...

2007-04-24 @ 19:03:28
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
Postat av: Cina

Oh ja, wok och nudlar är gott!
Jag pluggade på distans mot Gävle förra året och då bodde jag i Gävle vissa veckor, sov borta 4-5 nätter vid de tillfällena, inte så roligt att vara ifrån barnen-men de har ju haft sin pappa hemma i alla fall :).

Kram!

2007-04-24 @ 19:35:17
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: tina

Idag har jag också känt mej "lökig"... massor att fixa typ(typ är dotterns favorituttryck)! Nu är det fullt ös här hemma...ett gäng tjejer har nyss lagt ihop en glassmarängtårta i köket...bäst att hålla sig undan,skojar bara, dom har jättekul!! Nu sitter dom och fikar på altanen som finns utanför J´s rum...tur vi har flera uteplatser för jag har en känsla att hon kommer ha besök kompisar ofta, en tjej sa..."coolt att ha en egen solaltan"..dom är för härliga!! Blev visst lååååångt det här ....
Ha det gott! Kramar Tina :)

2007-04-24 @ 20:22:11
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Thea

Mmm..gott med kyckling och gott med wokgrönsaker.
Ska testa din maträtt nån dag, skoj med variation, blir lätt samma gamla rätter...

Hoppas du haft en bra dag i solen!

2007-04-25 @ 18:54:44
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Thea

Haha...lustigt...vi kanske kan ordna en gemensam auktion för gamla furumöbler vi tröttnat på....

2007-04-25 @ 19:22:27
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: tina

Kikar bara in för att säja HEJ HEJ!! Visst är det varmt o gott idag...nu ska jag ut i solen en stund..
Kram tina :)

2007-04-26 @ 11:42:38
URL: http://tinaminastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback