Mera stenar!!!

Hej!!

Idag har det varit en underbar dag, en sådan dag som jag förknippar med sommar.....Jag började dagen med en timmes promenad i rask takt, avslutade rundan med att plocka björnbär, till två pajer i alla fall. I slutet av gatan ligger skogen o i skogen finns det många björnbärsbuskar. Att benen blödde o myggen käkade på mig brydde jag mig inte om, de svarta bären gäckade mig. Får ta en björnbärsrunda imorgon oxå.

När jag stod o plockade bär ringde syster o tyckte att det var havsväder, jag höll med o blev lite förvånad då syster är totalt olik mig...hon ogillar sol o bad. Vi körde de 17 km till havet, storkillen hade flickvännen med sig, dottern ville ha bästisen med sig så mellankillen fick åka i systers bil, de har en 7 sitsig.  Det var helt underbart därnere, vattnet var 21 grader varmt så det blev många bad för barnen, ett för mig. Sen när vi kom hem startade jag grillen o la på kotletterna som jag lagt i marinad innan vi körde till havet. Alltså en perfekt sommardag för mig....

image321

Här har vi stenbryggan. Vi brukar åka till en udde som inte så många vet om, jag har varit där sedan jag var barn. Mamma o pappa hade segelbåten där. I tonåren vill jag hellre åka till en häftigare badplats men nu älskar jag detta ställe där det endast brukar vara "stammisar". Får barnen välja vill de åka hit. Dottern o kompis sitter o pratar killar, kan jag tänka.....

image322

Ena änden av stenbryggan.

image323

Här någonstans i havet ligger en jättestor betongklump med mitt o systerns namn o våra handavtryck på. Pappa hade båten liggande på svaj här o bojen fästes i denna betongklump.

image324

Stenmur, jag säger bara, sten, sten, sten.......

image325

Ni får en bild på havet med...

image326

Jag säger bara, barn av idag....
Ha en underbar kväll, tack för alla gulliga, fina, snälla ord som ni skriver till mig, blir jätteglad, kramar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vilka härliga bilder. Jag blir sugen på att bada :). Idag har det varit varmt men det är härligt med sol, som jag har längtat.
Ha det gott
kram Lily

2007-08-07 @ 19:10:30
Postat av: Nilla

Vad kul det där med handavtrycken!

Postat av: Åsa.S

Vilka somriga härliga bilder!
Ha en bra kväll!

2007-08-07 @ 19:37:51
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Karin

Vad skönt för dig att du fått njuta av sommaren idag! Själv har man jobbat, suck... Björnbär är här uppe så ovanligt att man mest plockar de ur frysdisken på Konsum :)

2007-08-07 @ 21:10:49
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Anna

Njut av sommaren så länge den varar - härliga bilder!

2007-08-07 @ 21:19:16
URL: http://mittlillabo.blogg.se
Postat av: sussi

GUD vilket paradis!! Kan tro att ni trivs där, utan folkmassor och annat! Bara lugnet :)...
Vi har åxå toppenväder för en gångs skull, men tror att badandet börjar vara över här snart för iår...
Ha d gott!!
kram

2007-08-07 @ 21:26:15
Postat av: Helen

Underbar kombination av att minnet suddas ut och att barnen numera är goda vänner (tänker på din reflektion över att du inte kan komma ihåg när de grälade senast). Vackra bilder och kul att veta att dina och systerns handavtryck finns där under ytan.

2007-08-07 @ 22:08:40
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Liza

Vilken härlig dag du verkar ha haft (ler lite avundsjukt).. har jobbat och det har varit så varmt inne på mitt rum att hjärnan kokat!! (skämt)!
Nä, nu till allvaret.. vackra bilder och ännu en gång fina stenar.. njut av de soliga sommardagarna!!
Kram och ha en skön kväll!

2007-08-07 @ 22:18:59
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Thea

Så fint och mysigt. Förstår att de vill åka dit och bada. Ja, idag har det varit VARMT!
Söt Mini med telefon =).

2007-08-07 @ 23:02:49
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: tina

Mmmmmm,förstår att hade en underbar dag!!! Härligt med platser som är lite speciella,dit inte alla vanliga badare hittar!Här regnar det just nu...deppvarning =( hade ju just börjat vänja mej vid solen och solstolen ....men men, får väl hitta på nåt annat. Härliga bilder du visar,gullig Mini och vackra havsbilder......Ååå...solen...var tog du vägen........ Ha det bra idag,hörs snart!!
Kraaaaaaam!

2007-08-08 @ 10:53:06
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Lilla My

Låter som en perfekt sommardag.Vi har supervarmt i dag och det är skönt att få några soldagar innan semestern är slut.Ha det bra

2007-08-08 @ 15:28:08
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Malinbayard

Å så härligt med somriga och soliga bilder - nu när jag är tillbaka till pappersdrivorna på kontoret menar jag... Fick ju inget tillfälle att ta egna sådana bilder den här semester precis...

2007-08-08 @ 16:08:06
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: susanne f

Hej
Vad mysigt Ni verkar ha haft det.
Själv körde vi också iväg för att bada...bor nära havet(500 M) men valde idag att köra till en utomhuspool
Kram

2007-08-08 @ 16:11:09
URL: http://bambuochbetong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback