Jippie!!!

Hej där!!

Många jippien......dörren kom igår, äntligen. Solen skiner, äntligen, grillen är igång o jag gör en grekisk potatissallad jag aldrig gjort förut. Blir den god lägger jag ut receptet. 

Vi har varit i stan o köpt nytt handtag till dörren o lite annat. Blir inte av att vi sätter in den förräns nästa vecka. Pappa har lovat hjälpa maken o han o mamma är ute o seglar nu. Sonen kom hem igår, glad o solbränd....ännu ett jippie. Det störst JIPPIET av de alla var att släktingen ringde o undrade om vi vill låna stugan i Glimminge plantering.......ja tack hemskt gärna. För tredje året i rad har vi förmånen att få låna stugan till en blygsam ersättning, typ gratis. Vi åker på torsdag o syster med familj kommer på lördag, då svåger går på semester. Vi hinner alltså med en tur i Båstad under tennisveckan, maken blev jätteglad. Då kan man se hur kändisarna beter sig.....

Ser nu att maken sitter vid grillen o telefonen ringer hela tiden, bara jobb.....skönt att åka iväg så han kan koppla av.
Har nu ätit o druckit en alkoläsk......behövde tydligen inte mer idag, känner mig nästan lullig, kan nog bero på att solen gassar o jag var vrålhungrig.

image260

Grekisk potatissallad
750g färskpotatis
200g fetaost
1 röklök
3 tomater
100g machesesallad, jag hittade ingen så jag tor ruccola
salt, peppar
Skrubba o koka potatisen mjuk. Ånga den torr o blanda med fetaost o lite av oljan den ligger i. Skala o skiva löken. Dela tomaterna i bitar. Blanda ner lök, tomater o sallad i potatisen, smaka av med salt o peppar.

image261

Visar en bild från ungdomarnas resa, de byggde ett stort hjärta av legobitar på en camping, romantiskt va?

image262

Detta var med en fin bild tycker jag, jag fick lov att visa den med.

Ha en riktig skön eftermiddag/kväll, snart ska maken o jag gå en runda, kramar

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härliga foton, legohjärtat var fint! Och du, ser ni nån kändis som skämmer ut ser måste du ju skvallra!*s* Kramar!

Postat av: Linda

Åh vad härlig det låter, roligt att åka iväg hoppas ni får en härlig resa... Fina bilder och hungrig blev jag oxå..
Kramar från ett regnigt norrland.

2007-07-10 @ 20:45:53
URL: http://frularsson.blogg.se/
Postat av: Lily of the valley

ÅH, vad potatisen ser god ut. Häftigt legohjärta och en underbar bild på hav och fina stenar.
Kram Lily

2007-07-10 @ 21:12:14
URL: http://liljekonvalj.blogspot.com
Postat av: Thea

Vad snällt att få låna stugan och skönt att komma iväg några dagar.
Sallad är gott på sommaren med färskpotatis, men själv hoppar jag över fetaosten.
Bilden på stenstranden är ju så fin!
Hos mig har vi bara regn och rusk, fy vad tråkigt det är.
Kramis

2007-07-10 @ 23:11:39
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: sara

Jag har några "frågor" till dig på min blogg:)

2007-07-11 @ 00:05:40
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Karin

Kul att läsa ett inlägg från en glad Maria, solen tillbaka, sonen tillbaka, dörren har kommit!! Jippi! Ska bli kul att se dörren på plats. Fina stenar på stranden, skulle vara fint med dessa som dekorationsstenar. God natt!

2007-07-11 @ 00:14:54
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Olafamy

Hi, your homepage looks really good and gives great information! Anyway, nice job. Keep it up please!!! My best wishes to you all!

2009-06-19 @ 07:33:03
URL: http://olafamy.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback