Lite i trädgården

Hej!!

Idag har jag målat ..............igen!!!! Stackars er som blir uttjatade om detta måleri.  Har även klippt gräs, gått en runda med hunden och varit i byn och handlat present till mamma, puh....så kom oxå huvudvärken som ett brev på posten. Det är ju ganska vanligt att det slutar så, men inte roligare för det.....

Mamma fyller år på lördag men ska fira det imorgon, med grillning mm. Så gott de ska bli. Hon vill ha helgerna oplanerade nu när det börjar bli sommer. De sticker ut med segelbåten så fort vädret tillåter så man kan inte räkna med dem på sommaren. Hundvakt eller barnvakt är inte att tänka på......lite synd för ibland vill man ju åka någonstans där det är otillåtet att ha fyrfotingar med sig och mamma och pappa är i stort sett de enda som brukar vara hundvakt de gånger det behövs, typ en gång om året....

Jag och syster träffades i byn och köpte en klänning, esprit, den var jättefin, marinblå finstickad och sen köpte vi ett blomarrangemang. Vi brukar lägga ihop vid presentdax, jag, syster och bror, då får man lite mer pengar att handla för.

Ha en bra tisdagskväll, kram Maria

image204

image205

image206

Humlen växer så att man kan se det från dag till dag, den invaderar hela altanen med sin grönska, detta är bara början.

Den uppmärksamme ser att det inte är målat på baksidan, man får ju börja nånstans och då passar framsidan bäst........

Kommentarer
Postat av: Thea

Låter gott med grillat, när får man komma ? =).
Mittengräset har jag också, gillar det. Humle har jag tänkt köpa i år. Har du en honplanta som får kottar? Har hört att de ska vara söta.
Söta små lyktor man skymtar på ena kortet.
Ha en bra kväll och hoppas att huvudvärken redan har släppt.

Postat av: Karin

Inte blir jag less på målarsnack, det tar ju tid så är det bara. Humle ser jättefint och grönt ut. Ha en bra kväll.

2007-06-05 @ 19:05:02
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hej tjejen!! Vilken fin humle!! Har tänk plantera det i sommar! Gjorde misstaget att ta fel på humle å vildhallon förra året....å jag vattnade å vattnade...växte dåligt å plötsligt blev det hallon...Hm!
Fina bilder! Ha en skön kväll! Snart börjar Desperate Housewives!! Tjoho!! Kram fr mig!!!

2007-06-05 @ 20:32:19
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Linda

Vilket fint träd, humle hade jag oxå tänkt plantera i år, ska tjuva lite från svärföräldrarna..
Ha det gott..
Kram

2007-06-05 @ 21:29:41
URL: http://frularsson.blogg.se
Postat av: Cina

Härliga sommarbilder- vädret är ju underbart :)! Trist med huvudvärk, jag får ofta huvudvärk i slutet av varma dagar- fast jag dricker vatten som en tok, hahaha, vet inte vad det beror på...Gott med grillat, vi blev bjudna på grillad honungsmarinerad kyckling och ljummen potatissallad med ruccola hos vännerna idag, inte dumt alls!
Hoppas du har en skön kväll!
Kramkram!

2007-06-05 @ 21:55:52
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Lilla My

Vad är det för växt på övre bilden? (Hoppas att det är nån exotiskt som ingen vet namnet på så slipper jag stå där med skammen av att vara den enda som inte vet ;)?)Det är helt okej att fortsätta med målningen för min del.Vi gör likadant här mellan gräsklippning och utejobb.Ha det bra!

2007-06-06 @ 07:27:31
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: tina

Hej kompis!!! Vilka fina bilder från din trädgård, vad lummigt och grönt och fint ni har det!! En humle vill jag också ha nu....det ser jag när du visar din!!! Vad skönt att målningen går bra...skönt att ha sånt gjort när semestern börjar!! Här hemma har vi haft det "ganska" lugnt ett par dagar...inköp av skor till studenten, lite presenter och fix i trädgården har stått på programmet...men nu blir det lite mer hektiskt!! Mat som ska inhandlas, björkar som ska smyckas med ballonger och matlagning, vad sägs om italiensk fläskfilé med pesto och pinjenötter, tomatsallad med fetaost, potatissallad, sallad, rosenbröd med goda ostar och brödpinnar mm...Det är menyn...hoppas det blir bra...Ha det så gott, jag återkommer med mer rapportering hihi!!
KRAM !!!!!!

2007-06-06 @ 13:45:46
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Dyrt rödvin e åxå gott...gärna om nån annan betalar=)
Annars så kan jag rekommendera Körsbärsööööl!!!
Mums fillibabba!!!!!!!
Kram kram!!!

2007-06-06 @ 15:23:14
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: sannaslillavrå

Hoppas att det var trevligt på kalaset. Fina bilder du tagit .
Jag har köpt pellisar idag som jag ska planera. Vad mysigt det är på sommaren.
kram

2007-06-06 @ 15:56:14
URL: http://sannaslillavra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback