En kortis

Här kommer en kortis bara.... Hallprojektet går framåt, vi gör det grundligare än vi hade tänkt så det tar tiiid...Idag har vi tapetserat och imorgon målar jag väggarna. Känner lite panik över att allt helst ska var klart nästa söndag. Då fyller dottern 12 år, ja hon är ett aprilskämt, jag själv fyller år den 2:e så vi brukar slå ihop fördelsedagarna och fira dem på dotterns dag.

Idag var jag inte lika morgonpigg, sonen var på galej igår och jag låg i soffan och halvslumrade, kan inte somna riktigt innan han är hemma. Igår blev det extra sent, han var inte hemma förrn halv tre. Ni kan tro att det var en glad mamma som gick och la sig, men även en trött mamma som vaknade i morse. Han har trevliga och ordentliga kompisar  men jag tycker ändå att det är skönt när han kommer hem och allt är bra ( hönsmamma, jag vet, kan inte hjälpa det ).

Ha en bra vecka, många kramar Maria, skickar en röd ros till alla gulliga bloggare....


image64 

Kommentarer
Postat av: Thea

Ojdå, halv tre, klart att man som mamma inte riktigt kan somna då!
Jodå, jag har börjat jobba nån helgdag då och då, skrev ett inlägg imorse om det, men du såg nog inte det=)
Härligt med röda rosor!

Postat av: Maria

Hej
Från en Maria till en annan Maria....;)
Tittar in på din blogg en sväng. Har en dotter som fyller år den 2 april som du alltså=)
Blev inspirerad när jag läste om att du höll på att göra om i hallen.... bor själv i ett äldre hus och vill göra om hallen, köket, vardagsrummet........................osv osv
Ha en trevlig måndag

2007-03-25 @ 22:30:50
URL: http://mariafia.webblogg.se
Postat av: Vildangel

Men det är väl lika bra att göra det grundligt på en gång även om det tar lite längre tid än väntat? eller? Det blir säkert jättebra och resultatet visar du väl här? ;-)
//V

2007-03-26 @ 15:13:48
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: tina

Låter spännande med hallprojektet!! Du undrade hur gamla barnen är och du har helt rätt.. de fyller år nu i vår alla tre, dottern 15 i april mellankillen 17 i maj och äldste sonen 19 i juni! Hejfadderullan vad kalas och festligheter vi har framför oss..födelsedagar och konfirmation och student puuuuh....kul och dyrt!! Här hemma har solen äntligen strålat från en blå himmel och jag har njutit för fullt!!! Ha en bra måndagskväll!!
Kramar Tina:)

2007-03-26 @ 18:36:51
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Cina

Det ska bli kul att se hur hallen blir :), vad duktiga ni är!

Jag bävar för den tiden när barnen börjar var ute om nätterna, jag kommer garanterat att ligga vaken - precis som du gör *ler*....Men vår killar blir sex och tre i år så det är ett tag kvar till tonåren!

Du frågade om vi har mycket snö, ja och nej- utanför stan är det mer snö...Där vi bor är snön borta från gatorna, vi har halva gräsmattan framme...Så nej, där vi bor är det ovanligt lite snö för att vara mars månad.

Hoppas du har en skön kväll!

2007-03-26 @ 21:49:40
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Frida

Lycka till med det fortsatta arbetet i hallen!

2007-03-27 @ 08:58:41
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Zassi

Vi kanske får se hallresultat snart? ;)

Tjingeling//Z

2007-03-27 @ 15:09:09
URL: http://katterochpasta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback