Måndag

Jaha, veckan började med en flygande fläng... Har varit barnvakt åt Mini i ett par timmar. Sedan när de hade hämtat henne så började jag foga mitt hallgov. Det var faktiskt lite jobb med det. Fogningen gick bra men sen skulle jag ju torka av fogarna och plattorna. Känns ju som man smetar ut fogmassa överallt. Jag torkade av golvet 5 gånger innan jag vart nöjd. Det blev faktiskt ganska bra.

Måndag betyder också trummlektioner för mellankillen. Jo ni hörde rätt, killen spelar trummor. Jag menar killen med minsta rummet bestämmer sig i trean för att börja spela trummor. Jag var helt knäckt, förstörde mina inredningsvisioner helt. Trumsetet står under loftsängen. Det dumma är att den som spenderar mest tid vid trummorna är jag, när jag dammtorkar det. Grabben övar nämligen aldrig, är väl en naturbegåvning för han är jätteduktig. Jag kan ju tycka då att vi kan ta väck det och ordna det lite mysigt där, men det kan jag inte säga högt. Musikalitet bör väl uppmuntras...I alla fall, jag körde killen till träningen och brukar vänta medans han tränar. Eftersom jag grejat hela dagen med golvet tog jag bara en dusch och tog på mig lite lediga kläder och keps (brukar göra  det när jag inte fixat till mig ordentligt). När hans tränare kommer ut säger han :oj jag kände knappt igen dig, undrade vad det var för en liten flicka (är 160 lång)......Jaha, man kanske alltid ska se ut så....

Visar bild på mellankillens rum, jag har ju visat de andras rum, så för rättvisans skull.. Jag vill nog måla om där inne, är några år sedan nu. Och vill han sluta spela trummor så tycker jag det är tråkigt, men inredaren i mig jublar...ut med åbäket....


image46


image47


image48

Det svarta som syns till höger i bild är min sons ryggtavla, han sitter vid datorn, han har datorn och tv:n där (som i de flesta tonårsrum kan jag tänka) Kramar på er alla, Maria

 

Kommentarer
Postat av: art[e]fact

Vill önska dig en härlig tisdag!! Kul att se lite bilder fårn mellankillens rum också! :)

Postat av: Cina

Vilken trevlig blogg du har :), här har jag nog inte varit tidigare...Jag kan tänka mig att du är glad att bli av med trummorna *hihi*!

2007-03-20 @ 14:37:00
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Thea

Så tufft att ta upp den röda cirkeln på väggen efter mattan på golvet.....eller är det kanske tvärt om =)
Snyggt tonårsrum.

Trevlig tisdagskväll!

2007-03-20 @ 19:46:22
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: tina

Halååååå!! Nu har jag hittat kommentartangenterna igen!! Fint rum din kille har!! Att trummorna tar plats...men volymen då??!!! Mina tre barn har spelat trumpet, och det låter!!!!!! Nu är det bara tjejen som kämpar på, och hon har börjat spela elgitarr också.....men visst är det kul med musik!!
Vad fint det blev med klinkersen i hallen,dörrmattan var också superfin! Här hemma står allt stilla....maken ligger och hostar och snörvlar,men nån gång blir vi väl klara! Blev visst långt det här....dax att hoppa i säng! Ha det gott!
Kramar Tina:)

2007-03-20 @ 23:39:33
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: tina

Halååååå!! Nu har jag hittat kommentartangenterna igen!! Fint rum din kille har!! Att trummorna tar plats...men volymen då??!!! Mina tre barn har spelat trumpet, och det låter!!!!!! Nu är det bara tjejen som kämpar på, och hon har börjat spela elgitarr också.....men visst är det kul med musik!!
Vad fint det blev med klinkersen i hallen,dörrmattan var också superfin! Här hemma står allt stilla....maken ligger och hostar och snörvlar,men nån gång blir vi väl klara! Blev visst långt det här....dax att hoppa i säng! Ha det gott!
Kramar Tina:)

2007-03-20 @ 23:40:06
URL: http://tinaminastina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback