Tjejrum

Fredag igen.
Veckorna består nästan endast av måndagar och fredagar kännns det som. Vaknade av fågelsång idag. Eftersom jag inte gillar att bli väckt så blev jag inte särskilt glad åt den vackra fågelsången. Maken kom upp muttrandes, jävla fåglar....Det låter ju inte så bra precis, man ska väl vara glad att våren är på väg men jag förstår honom, innan halv sju kan de väl hålla tyst.


Tänkte visa lite bilder ifrån dotterns rum, hon ville inte att jag skulle visa för mycket, hon hade lite stökigt tyckte hon. Mina barn har nog rekordsmå rum. Från början hade de inte ens ett varsitt så vi fick dela av ett rum och ordna de till det bästa. Är ju inte så lätt att flytta heller när barnen börjat skolan och fått kompisar i området man bor i. Vi trivs bra annars, större hus hade inte skadat men, men....

Här har vi dotterns platsbyggda säng. Loftsängar är ju ett måste i minrum. Jag och min pappa har byggt dennna sängen. Soffan under har maken byggt med instruktioner från mig. Under sofflocket är det massor med förvaring. Väggen mellan säng och soffa har jag målat randig med färg som vi hade över i massa färgburkar som bara stod i förrådet


image24

såg att hunden kom med på bilden, hon gillar att ligga där.


image25


Bild på dotterns fönster, jag gillar enkla kappor som släpper in så mycket dagsljus som möjligt, ha en bra fredag, kram /MO


Kommentarer
Postat av: Thea

Jättefint, hälsa dottern att hon har ett sååå fint rum!! Var kommer tyget i gardinen ifrån?

Postat av: tina

Håller med Thea..jättefint rum dottern har!! Ha en fin helg!
Kram Tina :)

2007-03-09 @ 16:50:26
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Nyfiken :)

Undrar oxå vart gardinerna kommer ifrån, även vad du har för "tyg" på soffan...
Tycker att du har en "kul" blogg som jag gärna kollar in emellanåt!!!!

2007-03-09 @ 19:43:26
Postat av: MO

Hej på er!!
Tack nu blir hon nog glad. Tyget har jag köpt i en liten butik i grannbyn, vet ej vad tyget heter, fanns även med svart botten, läckert..På soffan har jag häftat fast typ teddytyg. Ha de bra, Maria

2007-03-09 @ 19:54:00
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Maria

Så fint!!
Jag gillar åxå kappor...
Är nog mer kappa än "längder-tjej"
Det blir ljusare o luftigare med kappa!!!

2007-03-09 @ 20:38:55
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Petra

jättefint rum. jag gillade oxå gardinen, krukorna var supersnygga, läckert med den randiga väggen. min dotter har oxå en randig vägg en hennes är bara röd och vit i olika tjocklekar.
fin blogg, tittar in ofta.
trevlig helg.

2007-03-09 @ 21:39:16
URL: http://petram.blogg.se
Postat av: art[e]fact

Häftig vägg! Vad smart att göra av en massa färgslattar så där, det blev jättefint! :)

Trevlig kväll!

2007-03-09 @ 21:46:12
URL: http://artefact.blogg.se
Postat av: Emilia

jag tycker mkt om din blogg, och jag får mkt insperation. det skulle vara kul med lite "större" bilder av din dotters rum, så man ser väggarna mera och så...rummet är jätte fint! (:

M.V.H en förvirrad tonåring =P

2008-04-20 @ 19:01:26
Postat av: Emilia

P.S och kanske lite "större" bilder från pojk rummen med :):)

2008-04-20 @ 19:04:57
Postat av: Nicolayrebecca

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany

2008-11-25 @ 11:27:09
URL: http://nicolayrebecca.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback