Vardagsrummet

Hej!

Tänkte lägga in lite bilder på vårt vardagsrum. Ja för något "finrum" har vi inte. Här är vi nog som mest, äter vissa måltider, umgås, tittar på tv mm. Vi har slagit ner en del av väggen som var mellan kök och tv-rum. Huset är byggt på 70-talet, så öppen planlösning var nog inte uppfunnen då.... Vårt kök är tyvärr rätt litet så där har vi numera ett "barbord" där frukost och lunch intages. På helgerna äter vi mest i vardagsrummet (dock med tv-n avstängd, vill jag bara säga). Där väggen mellan kök och vardagsrummet var innan har vi satt in en kamin. En Hwam, en dansk en. Det är nog det bästa vi gjort, ja inredningsmässigt alltså. Den går varm vill jag lova.


image8



Här har vi soffhörnan, väldigt lätt att fastna där. Sofforna har några år på nacken och har utgått ifrån Ikeas sortiment, Tomelilla heter de. Kuddarna  har jag fått av maken i present för några år sedan, de passar så bra i färgen.  


image11


Gardinerna i fönstret är ju oxå från Ikea, konstigt.... Blommorna i fönstret är svärmorstungor, de är nog de enda äkta blommor jag har, förutom olivträdet jag fick av äldste sonen i morsdagspresent förra året. Och det känns som jag är på god väg att ta död på det....Under soffbordet som jag fick i 30- års present ligger min last, alla inredningstidningar. Ja inte alla, men några av dem. Vad ska jag göra med dem, vill ju inte slänga dem..


image12

Kommentarer
Postat av: Thea

Vilket underbart rum ni har. Jättemånga saker som jag gillade. Vi har en liknande kamin, som vi oxå är helnöjda med. Vill oxå ha tygsoffor, är så himla trött på vår skinngrupp. Läckert med de tre svärmorstungorna på rad, fina lampor.......
Jag länkar gärna till din trevliga blogg, är ok va?

Postat av: MO

Tjena
Tackar. Vi hade med skinngrupp när barna var mindre, men när de blev större då var det dax för tyg. Ja det bästa med blommorna är att de är väldans lättskötta, lite vatten varannan vecka, passar mig. Länka du på bara, nu ska jag kolla in din, Maria

2007-03-05 @ 15:26:47
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Johanna

Va fint ni har det!

2007-03-05 @ 17:37:32
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Johanna

Jag igen. Jag gillar verkligen tapeten bakom bordet, jättesnygg!

2007-03-05 @ 17:39:45
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Anonym

Fint ni har det i vardagsrummet!

2007-03-12 @ 18:07:20
Postat av: Richardselina

I misspelled my email address on my last mail to you. Anyways, keep the site up!

2008-10-01 @ 13:52:15
URL: http://richardselina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback