Vårmånad

Hej!

1:e Mars idag. Inte helt lätt att fatta när man tittar ut genom fönstret och det ligger snö över hela gräsmattan. Men det är dock vår ...... Inte så värst länge till man ska slänga av sig kläderna o ligga vid stranden o steka sig. Usch vilken tanke, känns alltid obehagligt med den tanken att kroppen ska få exponeras fritt. Måste ha ny bikini, den gamla får mig inte att känna mig till min fördel. Finns det sådana bikinis?? Jag menar, där man kan känna, ja denna klär mig verkligen.

Igår hade vi ett födelsedags"barn" i huset. Hunden fyllde 7 år. Jag och 3-an var ner och köpte lite presenter. Jag köpte lite hundgodis ( som luktade mycket illa, men som sas ge det älskade husdjuret lite bättre andedräkt,) 3-an köpte hundben i form av en sko. Mycket uppskattat!!

Torsdag idag= städdag. Städade som vanligt på förmiddagen och kom på att jag saknade lilla Mini. Ja hon är systerns lilla minstig, en liten eftersläntare. Hon är lite över året så jag kunde ju inte bjuda ner henne utan systern så jag tänkte att om jag gör en pastasallad och bjuder ner dem på så kommer de nog gärna. Jo det ville de gärna o då tänkte jag att jag lika gärna kunde säga till brodern som hade lunchrast. De kom vid 12 och vi hade en mysig stund. Så kul med en liten i släkten igen. Mina egna är 16, 14 och snart 12. Det är ju inte riktigt lika sugna på att sitta o mysa med mamma. Så gosa av sig med Mini är underbart. Det bästa är att hon verkar alltid lika glad att se mig som jag är av att träffa henne.

3-an har haft feber ett par dagar så vi har mest varit inne men idag gick hon till skolan. Vet inte om det på något sätt oroade henne för hon kunde inte somna igårkväll. Hon kom in till mig ett antal gånger o förklarade att hon inte kunde sova. Det spelade nog ingen roll att hon väckte mig varje gång hon återkom. Sist jag kollade klockan var hon halv ett. Jag är inte lätt att tas med om jag blir väckt så då var mitt tålamod slut. Gör vad du vill läs eller nåt, bara låt mig sova sa jag till henne sista gången hon kom till mig. Det var en ganska trött tjej som gick upp i morse. Tur att sådana kvällar/nätter hör till ovanligheten.

Imorgon ska 2-an på "konfaläger", han kommer hem på söndag. Han tycker nog det ska bli ganska kul. Tycker det inte känns så länge sedan 1-an var iväg. Då fick vi hämta hem honom,han trivdes inte alls, många stökiga o jobbiga killar i hans grupp.

Här är några bilder på födelsedagsbarnet, hon är en väldigt lugn och fin hund. Jag vet många som säger att den rasen är väldigt svår att ha att göra med. Hon är en Irish soft coated wheaten terrier. Vår hund är den mest behagliga jag mött, så lättlärd o lydig. Hon kan springa lös där det är lämpligt och möter vi nån så kallar jag in henne och kopplar henne, aldrig några problem. Det enda som är lite tråkigt med henne är att hon är så självständig. Hon trivs jättebra för sig själv. Hon är tyvärr inte så kelen av sig. Om vi sätter oss på golvet och kelar med henne så är hon nöjd efter  nån minut och går därifrån. Lite synd om barnen som avgudar henne och aldrig riktigt får "kela av sig". Men annars är vi jättenöjda med henne, skäller eller hoppar aldrig på folk som kommer.

Ha de bra denna "vårdag"

MO


Här har vi henne!


199625-3



Vindrufs

Måste bara ta med denna bilden också. En något vindrufsig vovve. Havsluften blåser in på bryggan i Glimminge.


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken fin hund! Mina föräldrar har en pojke i samma ras, och han har lika fin päls som din har. Hans mamma däremot var väldigt lockig (krullig). Vad jag minns är han också väldigt lättlärd och lydig och superduperkelig är han :) Fin blogg du har föresten, hittade precis hit via en kommentar hos Theas rum!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback