Blomvattning

Hej på er alla!!

Förkylningen jag hade på gång blev inte så långvarig, känner mig alla redan nästan helt som vanligt. Det var säkert alla kryapåkramar som hjäpte till....tack för det...

Passat Mini idag. Vädret har varit ganska bra, inte så mycket sol men uppehåll och ganska varmt. Vi har varit ute och gått mycket, hon går ända ner till byn alldeles själv. Visst det tar tid, men det har jag ju när jag passar henne, jag gör ju inte så mycket annat då. Förbereder allt annat så att jag kan ägna mig åt henne när hon är här. Jag tror det är bra att låta barn gå mycket och inte bara sitta i vagn, de upptäcker ju så mycket under promenaden.

Nu har den årliga marknaden kommit till byn, imorgon kl 14 öppnas portarna. Det är årets stora händelse för både stora och små. Det finns karuseller, knallar, uppträden, öltält mm. Denna tradition har funntis sen innan jag föddes och är alltså uppvuxen med det, precis som barnen. Redan i januari börjar det sparas pengar för att ha på marknaden, om man inte som dottern shoppar upp allt innan och sen har turen att få pengar av mormor och morfar......Det ska bli en rolig helg, kul att se folk som flyttat härifrån och som kommer "hem" för att hälsa på och gå på marknad. Bara det inte blir för mycket fylla och slagsmål som det har en tendens att bli när det är "fest" i byn.

Såg ni greýs igår??? Idag försökte jag mig på en Callie, (stavar hon det så?). Lokala fyllegardet sitter alltid på torget och skränar och bär sig allmänt illa åt. Ungdomar från högstadiet sätter sig med dem och snackar, vet att en åtminstone köper ut till dem (vet nog alla även polisen, men inget händer). När jag gick förbi där idag så sträcker fylleH upp flaskan åt mig och säger skål! Jag stirrar på honom så intensivt och surt som jag bara kan, jag hörde att han mumlade nåt men stannade inte upp för att höra vad.......Jag är ganska trött på dem, de förstör för andra som vill sitta där på torget och ta en glass tex. de vill ju inte sitta bland dem och bli "trackade".

Jaja, snart fredag igen, jippie.......ha de bra alla ni gulliga, kram Maria

image180

image181

Det var jättekul att vattna blommor, vet inte vem som fick mest vatten på sig, observera hur hon håller vattenkannan, lilla gullungen....

Kommentarer
Postat av: Vildängel

Marknader är alltid kul - vi har en liten stadsmarknad här i umeå över helgen så jag ska nog in och kika på den imorgon hade jag tänkt. :)

Postat av: Thea

Så charmiga kort *ler stort*.
Så gulligt hon vattnar. Och så söt solhatt.
Vad fint det ser ut i er trädgård.
Nu ska jag snart göra din tårta, skönt att slippa allt imorgon.
Ha en bra kväll, nu får jag sätta fart =)

2007-05-24 @ 16:05:29
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: tina

Vilka fina bilder du visar...ska läsa mer sen...middagen väntar....men ville bara säja
att du är UTMANAD!!! Titta in på min blogg!!
Kraaaam!!!

2007-05-24 @ 16:25:03
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Elsa

haha så Calliemetoden fungerar alltså!

2007-05-24 @ 17:57:42
URL: http://www.kamomill.blogg.se
Postat av: tina

Hej igen...nu har vi ätit och det slank ner lite gott kaffe också på maten!!! Vilken liten sötnos hon är lilla Mini, kan nästan se när ni är ute och promenerar.....tänk vilken härlig tid det var när barnen tultade omkring själva och upptäckte saker!!! Så söt när hon vattnar, och solhatten sitter på plats....kan tro att hon stortrivs hos dej på dagarna!!Tack för de snälla orden....kul att du antar utmaningen...är egentligen inte mycket för utmaningar...men denna var det ju inte så mycket jobb med :) Nu ska vi fixa lite här hemma...har en del grejer som ska upp på väggarna bl a i dotterns rum....så....dax för lite arbetsledning hihi ;)
Ha det gott Maria...
Kram , tina :)

2007-05-24 @ 19:34:41
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Cina

Vilka underbara bilder, jättegulliga :)! Så skönt att du redan mår bättre!
Även vi har marknad här där vi bor, på söndag- brukar vara riktigt trevligt! Hoppas att vi får trevligt väder också...
Ha en riktigt skön kväll, kram!

2007-05-24 @ 20:01:10
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Karin

Känner igen mig i fyllegänget, vi har ett sådant här med. Det är ju som synd om dem men samtidigt så förstör de ju lite också. Kul att Mini orkar gå. De är så himla söta i den där hukande stilen!

2007-05-24 @ 20:49:31
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, vilka söta bilder!

2007-05-24 @ 23:09:47
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilka charmiga bilder! Hon blir nog trädgårdsmästare när hon växer upp den lilla.
Kram!
Liza

2007-05-24 @ 23:15:51
URL: http://vardagslycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback