Potatissallad

Hejsan!

Idag är det en gå och vänta dag. Har en del saker som jag sålt på annons som folk ska komma och hämta. Är ju lite trist att inte veta exakt när det ska hämtas, man tar sig inte för så mycket utan väntar mest.

Var ute med mamma, morbros fru och hundarna och vi gick en lång runda. Min hund är ju inte så leksen av sig så när jag tittar bak (för hon och kompisen var en bit bakom oss) och såg jag att hon kom springande med en stor pinne i munnen, så såg det så gulligt ut. Jag skrattade och skojade lite med henne, när hon kommer närmre ser jag att det är ett ben från ett rådjur hon har i munnen. Inget litet heller....lite kött och slamsor kvar, och hon jättelycklig. Jag ryser bara jag tänker på det, men hon är så snäll så när jag sa åt henne att släppa taget så bara släpper hon det och går vidare...Pluspoäng där vovven, hon heter faktiskt Maila, jag får väl kanske nämna henne vid namn, hon bryr sig nog inte om vilket.

Utlovade potatissalladsrecept kommer här..

1 kg färskpotatis (går bra med andra med, det hade jag igår)
1 röd lök
2 dl lätt cremefraiche
2-3 krm salt
100 g marinerade soltorkade tomater
gräslök efter tycke och smak

Borsta och dela potatisen i mindre bitar. Koka den i ca 10 min.
Blanda de övriga ingredienserna. Häll av potatisvattnet. Blanda ner blandningen över potatisen.
Severas lite ljummen.

image137

Jättegott...

Kommentarer
Postat av: Vildängel

Bläää, vad läskigt! Nog för att jag tror att jag skulle få även min hund att släppa det utan problem - men bara tanken på alla bakterier och annat på det där rådjursbenet ger ju rysningar.... Min vovve nöjde sig tack och lov med att busa med en kotte på dagspromenaden. :)

Postat av: Thea

Oj, fy med rådjursbenet...
Gilligt namn på vovven =).

Ha det!

2007-05-05 @ 14:23:33
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Markiris

Brilliant site. Cheers.

2009-11-24 @ 09:38:29
URL: http://markiris.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback