Tillbaka igen!!!

Godkväll mina vänner!!!

Äntligen tillbaka, det blev en liten bloggpaus i helgen. Ibland känner jag att det är svårt att få/ta mig tid när alla är lediga.  Det har varit en lugn helg med lite klädinköp för maken, besök hos mamma o pappa och sen bara varit hemma och myst. Jo förresten jag har kört taxi oxå, känns det som i alla fall, när man har tonåringar som är på galej så vill jag hemskt gärna hämta dem......

Idag har jag och Mini varit på den stora fina lekplatsen med kusinen och hennes lille son. Kanonväder igen, det är bara att njuta så länge det går.

Igår gjorde jag en dumhet, jag tittade  på kanal 5 kl 19....någon mer som gjorde det??? Gud vilken hönsgård......det var riktigt pinsamt att se. Jag är ju lite intresserad av kändisar, alltså hur ser de ut på tv, inte bara på bild, men det gör jag nog inte om........Andreas Lundstedt var ganska fjantig oxå........alla får vara som de vill, men alla har även rätt till en åsikt, det är min..

image465

image466

image467

Lite foton från min och Minis promenad idag, vi gick uppom sjön, där ligger denna flotten som kan hyras för en färd på sjön, kapten ingår.......

Gjorde något gott till middag...

4 port
1 grillad kyckling, jag tog och tärnade o stekte kycklingfilè
1 bit purjolök, ca 1 dm
1 brk skogssvampspanna, 310 g (arla)
salt och peppar
4 dl kokt ris
2 dl riven ost.

Sätt ugen på 200 grader. Stek kycklingen, skiva purjon och fräs den ihop med kycklingen tills den mjuknar.  Häll på grädden och smaksättningen från pannan. Koka upp hastigt och krydda med salt o peppar. Fördela riset i botten på en smord ugnsfast form. Häll den gräddiga kycklingsåsen över. Strö på osten, gratinera mitt i ugnen i ca 20 minuter.
image468

Detta var himla uppskattat, enkelt oxå, det är viktigt....
kramar på er alla, nu ska jag besöka er och se vad jag missat under min lilla bloggpaus,


Kommentarer
Postat av: sussi

Jösses så gott d där såg ut - jag som åt dåligt till middag åxå... *kurr*
Näe, tvn missade jag - lät som ett program för mig ;)! Repris??
Vilken underbar promenad ni haft - ljuvliga bilder, är lite avis... Fast jag har ju inte ens en km till älven - ändå är man där alltför sällan. D borde jag ändra på!
Ha en gooo kväll,
kramkram

2007-10-08 @ 20:51:42
Postat av: Salme

Det där såg riktigt gott ut, åt själv kyckling idag, men inte alls som din. Bor du så fint? Helt underbara bilder, tyckte mycket om den första. Har du åkt flotten? Ha det bra

Postat av: Cina

Åh vad gott det ser ut- ett recept i min smak :)! Det ska jag prova vid tillfälle- tack!

Jättefina bilder du bjuder på också, jag får riktig sommarkänsla *s*...

Nu måste jag isäng- börjar ju jobba imorgon!!

Kram!

2007-10-08 @ 21:47:20
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Liza

Bugar och tackar för receptet. Äter mycket kyckling (är fisk och skaldjursallergiker) så alla nya recept mottages tacksamt!
KRAM!

2007-10-08 @ 21:58:36
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Camilla

Receptet ser otroligt mumsigt ut och vilka vackra bilder! Härligt eftermiddags/kvällsljus i dem. :) Det översta såg nästan inte ut som Sverige...
Kram och ha en skön tisdag! :)

2007-10-09 @ 07:34:31
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Malinbayard

Å, vilka fina bilder och god mat.
Blir ju
nästan lite småhungrig här fast det ännu är långt kvar till både lunch och middag.

2007-10-09 @ 07:42:12
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Ann-Sofie

Tack så hemskat mycket för detta enkla,goda recept! Länkade till dig och ditt recept och hoppas det var ok?? /A

2008-05-08 @ 15:55:02
URL: http://hjulfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback