Tonårsmamma....


Ja det är jag det....inte helt lätt att förändra framförallt sin egen syn på sig själv...Jag är bara mamma, o så kommer jag kanske (nog) känna hur gamla än barnen blir..
Tänkte jag skulle lugna en del oroliga föräldrar till mindre barn genom att säga att vara tonårsförälder inte behöver vara, jobbigt, svårt, ett mindre h-vete, bråkigt....mm. Det kan faktiskt vara väldigt lugnt, roligt o lärorikt....Vi har haft vårt slagfält, när barna var små, då kunde dagarna inte innehålla annat än bråk o slagsmål, o får jag välja är det kanske bättre att ha det jobbigt när barna är små. Nu är dagarna lugna o fridfulla...o jag o maken kan inte förstå att det bor tre tonåringar hemma hos oss. Inga slagsmål (längre...puh så skönt), inga smällande dörrar (det är ju tonåringens signum??), inget tjat om pengar, inget tjat om utetider.....ja jag begriper inte det själv vad vi gjort som begåvats med tre så förståndiga o trevliga barn (ja, jag vet att det är fult att skryta om sina barn, men varför??? Det är ju helt ok att skryta om sitt jobb, boende, bil mm)...Blev så glad för ett par veckor sedan när min gamle granne berömde oss o sa att vi gjort ett bra jobb med våra barn......

Ja nog om det...
Helgen flög förbi som vanligt, ingen kunde väl tro något annat. Gårdagen duggade bort....dvd:n gick varm, helt klart mysigt oxå....sitta hela familjen samlad o äta gott. Hoppas ni får en fin start på veckan...





Dessa betonghjärtan får symbolisera kärleken jag känner för mina älskade barn...Maila kom med på bild...precis efter det så tittade hon in i kameran...då knäppte jag av ett till...



/Kramar på er

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Så klart man måste få berömma sina barn! Det är inte skryt, det är kärlek tycker jag. :)

Kram!

Postat av: Åsa.S

Såklart man får skryta om sina barn! Lika väl som man får gnälla över dem också ibland... ;)

2008-08-11 @ 17:49:45
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Var glad, nöjd och stolt över era barn!! Njut och sträck på er!! Jag håller med Camilla att det är beröm och kärlek om något.



~Livet i byn

2008-08-11 @ 17:57:15
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt med lite husefrid:-) När jag och min syster växte upp var vi som hund och katt, vilket var vääldigt påfrestande för päronen. Men jag antar att det nästan är så i varje familj.



Måste erkänna att det är ganska farligt att bo nära gekås... Jag åker dit nästan 3-4 ggr i månaden. Nu i september börjar de ju med söndagsöppet oxå så då blir det kanske ännu fler besök. Har upptäckt att man faktiskt skulle kunna göra veckohandlingen där. Det som saknas är väl mjölkvarorna:-) Men frestelsen att shoppa annat år ganska stor!

2008-08-11 @ 19:05:28
URL: http://althea.bloggspace.se
Postat av: Eva

Alla har varnat mig för kommande tonårsrevolt, men dottern är så lugn och snäll så jag undrar... :-)

Det behöver kanske inte bli bråk och så?

Ha en trevlig kväll!

2008-08-11 @ 19:05:56
URL: http://suntliv2.blogg.se/
Postat av: Sussi

Klart man får skryta på sina barn - d är ju d bästa vi har :)!

Njut av lugnet!!



kramar

2008-08-11 @ 20:03:37
Postat av: Fröken Fräken

Jag var väldigt stillsam som tonåring, mycket skötsam. Snudd på en liten gumma redan då!

Men vad skönt att lyckas så bra, och jag tycker verkligen att man ska passa på att säga när någon gjort något bra, vi är annars alldeles för styrda av Jantelagen här!

2008-08-11 @ 21:21:39
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Mari

Kul att få beröm för sina barn då vet man att man gjort ett bra jobb.

Ja visst är det härligt när lugnet kommer. Känner igen det. Nu har mina 20 och 23 år mycket hjälp av varandra bara att ringa storebror så kommer han och fixar bilen osv.....de festar ihop och har kul. Verkar stolta att de är syskon vem trodde det för 10 år sen. Har många ggr hotat med drapperi ist. för dörrar.

2008-08-12 @ 06:58:29
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Malin B

JAG vet varför ni har så fina och begåvade barn! Lösningen är urenkel! De har bra och goda föräldrar! =)

Fortsätt njut av din familj! Det är det bästa vi kan ha.

2008-08-12 @ 07:24:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback