Årets första oroliga köp....

Hejsan...

Jaha, så var årets första oroliga (med det menar jag inte roliga..) köp beställt. Jodå, idag gav tvättmaskinen upp, den tyckte väl att det var nog nu efter alla år med smutstvätt.....Jag har försökt in i det sista med att köra någon maskin....lite försiktigt sådär men idag vägrade den helt sonika att göra någonting, stod stilla och jag fick tömma den för hand....alltså på vatten. Jag bjöd upp mamma, syster med barn o bror min på lite fika i eftermiddags, passade på att skicka med mamma två tvättar hem.....så jag ska snart dit och hämta dem....Jag har svårt för att klara mig utan tvättmaskin någon längre tid, det har väl alla som har en stor familj. Jag tänkte därför tipsa om ett ställe du hittar på nätet som har förmånliga priser,
www.gransbygden.se..... De har hemmabutikens logga och har nu lite rea på sina varor. Bor man inom 15 mil från gränsbygdens köpcentrum kostar det endast 195 kr så får du varan levererad till dörren, det tycker jag är kanon. Jag ringde till hemmabutiken här i byn o de ville ha 800 kr bara för att komma hit o ringa på dörren ( som han själv sa ), och sen skulle det kosta mellan 1500-2000 kr o laga den gamla tvättmaskinen, sen vet man ju inte hur länge den håller.......

image669

Nu är ju snart julen avverkad för denna gången, men tänkte visa den lilla söta tomten jag vann....det är susihus som har gjort den, jag fick fem stycken.......
Kram / Maria

Kommentarer
Postat av: pia

åh! vad trist när en värdefull grej går sönder! man blir ju lite sur...hoppas det ordnar sig å att tvätten blir ren;)
ha det!

kram

Postat av: Cina

Nä, tvättmaskinen klarar man sig inte utan! Vår gav upp för en månad sedan och vi köpte då både tvättmaskin och diskmaskin ( även diskmaskinen hade lite konstigheter för sig nämligen) Miele fastnade vi för och fick ett riktigt bra paketpris inklusive hemkörning och installation.

Önskar dig en skön kväll!

2008-01-07 @ 19:21:01
URL: http://cinamedmera.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Här snurrar tvättmaskinen ofta. Minst en gång om dagen iallafall. Anar att våran sjunger på sista versen. Minns med fasa när jag i höstas tvättade fotbollslagets matchställ och det började osa bränt. Undrade i mitt stilla sinne hur mycket en ny omgång kostade till hela laget. Turligt nog så gick det bra. Jag har ju svägerskans maskin fem meter bort och vi tvättar alltid hos varanda i sådana här hemska "vänta-på-ny-tvättmaskin-tid".

Så söta tomtar du vann!

2008-01-07 @ 19:51:01
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Trist med trasig maskin...men NU har jag sett att det finns såååå snygga tvättmaskiner!! I mörkgrått!!!
Oj nu börjar outsiders om...
Kram från mig!!

2008-01-07 @ 20:19:22
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hej igen! Orkar inte se Outsiders...bloggar hellre, det var så äckligt när de letade sopor i programmet.....=(
Såg din kommentar hos inspirationsdesign(?) om vita stolar som har böjt trä... Vi har haft såna å de blev sååå
repiga å fula.....Benen blev skrangliga, har kompisar som har likadanastolar å som säger samma sak.
Ska man mest ha stolarna som prydnad eller bara använda vis spec. tillfällen så är det ok men inte omman anv dom till vardags...å barnen å deras kompisar har ofta nitar i jeansen så stolarna blev fula på en gång...=( Ringde o klagade hos MIO eftersom de var skraltiga med de hörde aldrig av sig så vi kastade dom.......
Oj vilket peppigt inlägg........ ;)
Ha det bra!!!!
Kram!

2008-01-07 @ 20:29:06
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Susanne

Oooo vilka goa tomtar - jättesöta :)
Här la mina vitvaror av för 2 år sen; tvättmaskinen, diskmaskinen, spisen, kyl&frys... OCH dammsugaren! Det var ingen billig höst...
Ha en go vecka :)
kramkram

2008-01-07 @ 20:30:04
Postat av: tina

Halloj där!!!
Skulle skrivit här innan,men det händer alltid nåt när jag ska sätta mej!! Har också haft fullt upp med att svara på kommentarer som kommit ...så kul att många skrev! Aj då,inte kul när tvättmaskinen strejkar...och inte roligt att lägga pengar på sånt,men som sagt,vad gör man!!???Vilket bra pris på hemkört!!!!HAHAH,altså hemkörda vitvaror....smidigt! Idag har jag inte gjort många knop,är rätt trött efter helgen med handbollscupen. Det gick bra för tjejerna,de gick vidare till A-slutspel,men de förlorade mot dom som vann hela gruppen...bra jobbat ändå! Imorron börjar J och R skolan,rätt skönt faktiskt när vardagen kommer igång igen. H började jobba idag,han har fått förlängt ett tag till där han var innan,så han är nöjd. Idag har P varit runt och kollat dörr till badrummet,vi hade ju tänkt att ta bort listerna och måla den vi har...men det blir inte bra,så det får bli en enkel slät dörr,och det runda fönstret är redan inhandlat. Det är så himla mycket man vill göra,men P är inne i en rätt hektisk period på jobbet...efter en dag...massor med jobb inplanerat och ev övertid snart...så jag får vara glad för det lilla vi orkar och hinner. Nu ska jag sätta på lite tevatten och så ska vi nog titta på Morden i Midsomer/dvd ...mysigt! Ha det nu jättegott...som vanligt hade det varit kul att kunna lyfta luren och ringa dej och bjuda över dej på en stunds surr/fika...men tråkigt nog är det ju aaaaaaaaaaaaaaaldeles för långt =(=(.....

Ha det bäst vännen...KRAM!!!

2008-01-07 @ 20:46:22
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jo, det är dottern!
Här är släkten inom räckhåll - svärmor på övervåningen, svägerska och svåger fem meter ifrån. Då jag flyttade in här var deras fem barn små allihop så då var det liv i luckan. Allt har sin tid...

2008-01-07 @ 20:56:00
Postat av: Mariakoden

Hej igen! Jo fyyy.....mådde så illa av outsiders så jag var tvungen att gå därifrån!!! =(
Hoppas ni hittar stolar som ni gillar (å som jag okejar, haha) Mina barn hade en kompis som vickar på stolen å pjoff så gick den sönder....
Du får väl göra ett blogginlägg om stolar så ska vi peppa dig!!!=)

Sov så gott!! Kram!!

2008-01-07 @ 20:57:06
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Sus i dus

Ja inte kul att stå utan tvättmaskin!
Vet hur det är... Hade så ett tag... Jobbigt att tvätta i kapp!

Söta tomtar!

/Sus

2008-01-07 @ 21:45:31
URL: http://sus68.blogg.se/
Postat av: Hilajn

Usch! Inte kul när tvättmaskinen ger upp:( Sådana tomtar har jag också. W placerade ut dem på pepparkakshusets tak. Där har de fått sitta hela julen.

2008-01-08 @ 09:29:56
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Karin

Jag vann också av Susihus men har inte gjort utmaningen än....

2008-01-08 @ 12:31:29
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Sus i Hus

Tycker bestämt att jag känner igen dem...hihi
Trist med vitvaror brrr. Ha en skön dag. Kram

2008-01-08 @ 18:53:07
URL: http://susihus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback