Dramatik.....


Igårkväll när jag satt mig i soffan så kom en av dotterns klasskompisar indönandes...De brukar inte hänga ihop jättemycket men hon har ju varit här flera gånger fast det var ovanligt av henne o ringa på dörren o sen springa in. Jag säger hej o ropar på dottern att X har kommit. Då kommer dottern o hennes kompis ut i hallen o säger lite förvånat hej till denna tjejkompis som börjar storgråta.  Jag blir ju förfärad o undrar vad som hänt, då säger hon att en kille på cykel har jagat henne. Jag hinner inte tänka två sekunder utan tar fram första bästa skor som råkar vara ett par hoppin med tjock sula, inte exemplariska att springa i, maken tar oxå på sig skor o så rusar vi ut. Hon säger att det är en kille i 20-års åldern. När jag kommer ut på vägen utanför vårt så ser jag en kille på cykel cykla in på paralellgatan ovanför vårt. Jag springer efter (o fort går det), maken springer andra hållet. När jag kommer upp på paralellgatan så ser jag honom köra på vändplatsen där, o sen upp på cykelvägen, lite fram o tillbaka sådär. Då kommer en granne körandes o han undrar nog varför jag ser ovanligt galen ut, springandes i skor som inte är till för att springa i...Han stannar o jag förklarar att dotterns kompis blivit jagad ändå nere ifrån byn upp hit o att hon är jätterädd o ledsen...o att han cyklar där...Då kommer killen cyklandes mot oss o jag stannar honom o frågar om han cyklat efter en liten tjej...Ja säger han...jag skulle bara fråga efter vägen...Visst...att man kör ändå nere ifrån byn upp hit (på en backe) för att fråga efter vägen....Blir samtidigt lite konfunderad, hur ser man att någon är en "farlig gubbe", detta var ju en proper yngling. Jag säger att denna flickan blev väldigt rädd när du cyklade efter henne..Förlåt säger han, jag skulle bara fråga efter vägen. Jag säger igen att du måste väl begripa att du inte kan cykla efter någon på detta viset..Jag känner mig lite vilsen, vet inte vad jag ska göra o rätt som det är tar han cyklen o cyklar iväg.....Jag går hem igen o möter maken som varit på ett annat ställe o letat...Sen följer jag, dottern o hennes kompis denna tjejen hem. Känner att jag gärna vill prata med hennes mamma, men hon är inte hemma, bara hennes bror...Sen tänker jag, ah hon ringer kanske ikväll för att prata, men jag har ännu inte hört något.....


Kanske är det jag som överreagerar eller inte, men hur man än gör så känns det fel.....Jag tycker ju att det är flickans mamma (hon är ensamstående)  som får bestämma hur de vill göra, men jag hade nog pratat med polisen för jag tycker det är anmärkningsvärt...speciellt med tanke på att det inte är länge sedan en annan flicka blev antastad i detta område.

Jaja, hoppas ni får en fin kväll
/kram


Kommentarer
Postat av: tina

Hej där vännen...har just också skickat iväg J på avslutningsmiddag!Hon tyckte det skulle bli rätt kul,har fixat sej iordning (klänning)..jättefin blev hon!Vi fotade en massa ute i uterummet,kul att ha sen!Vet inte vad som tagit åt den lilla J...för ett halvår sen skulle hon bara skrattat åt oss om man hade sagt "klänning"....imorron blir det en annan klänning under avslutningen...Tycker det är roligt när hon vill klä upp sej,som sagt det har det aldrig varit tal om innan!



Usch vad det lät otäckt med killen som cyklade efter kompisen!Tycker inte alls du överreagerar,just med tanke på att det inte var så länge sen en annan tjej blev antastad i ert område! Man kan undra vad allt är på väg.Sen är det som du säjer svårt att veta om killen talade sanning eller inte...men jag tycker också det lät mystiskt!



Pratade just med P,han är på väg hem från D-mark..kan tro att det klirrar och kluckar ifrån bagageutrymmet på volvon=)=)Haha...han är en ölälskare av stora mått,oj det där lät lite hemskt...men när jag säjer stora mått menar jag naturligtvis inte mängden utan att han älskar den ädla drycken...Han tycker det är kul att testa olika sorter.Som tur är hade han visst fått med lite annan sommar/grilldricka med hem också!



Ha det nu gott å kram från en som ska ut lite i trädgården och fixa=)=)



kramkram/tina

Postat av: Sandra

Ursch vad obehagligt, jag tycker ni gjorde helt rätt i som sprang efter honom. Hoppas verkligen att han talade sanning, för jag håller med att de lät som ett konstigt beteende. Kram Sandra

2008-06-12 @ 17:56:04
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Lotta

läskigt sant där! ni gjorde iallafall helt rätt gumman!!

stor kram!!

2008-06-12 @ 18:01:20
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Evelyn, i hemmet

Usch, klart att sånt där är läskigt!

Jättebra av dig att ta tag i det, och ge dig iväg för att leta efter den här killen. Många skulle inte våga det! Strongt gjort!



Idag är jag känslig, så det här fick mig nästan att gråta. Nobelt av dig var det!

Kram, kram!

2008-06-12 @ 18:46:42
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Antis

Fy vad läskigt! Det som är bra i alltsammans är att han nu (isåfall)vet att människor är vaksamma nu och har ögonen på sig! Vi hade ju i vårt samhälle den s k "MP3-mannen" för ett tag sedan... han våldtog en tjej kl 12.20 vid en gångväg... varför jag reagerade så starkt som jag gjorde då när jag hörde det, är för att alla skolbarnen går förbi exakt då... kl 12.20!!!! Han trodde nämligen att "det kan finnas vittnen"... usch!! Vi MÅSTE reagera och vara vaksamma på varann, det är enda vägen tror jag!/A

2008-06-12 @ 19:52:53
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ush vilken upplevelse. Jag tror inte man kan vara för försiktig i sådan fall.



~Livet i byn

2008-06-12 @ 19:55:07
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Evelyn, i hemmet

Jaa, det är rätt mycket jobb.. Nu hittar jag förstås inte allt jag behöver heller. Morr!

Kram, kram!

2008-06-12 @ 19:56:39
URL: http://ihemmet.blogg.se/
Postat av: Anna

Men va läskigt. Jag håller med dig om att man inte cyklar efter en liten tjej och ska fråga om vägen. Låter som en konstig förklaring. Tycker det är bra att du letade upp honom, ifall att han är en av dessa som ger sig på yngre personer.

Hoppas det inte va något allvarligt i längden och att ni inte upplever det engång till.

2008-06-12 @ 19:57:04
URL: http://norskans.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Ja, det finns ju en hel del knepigt folk, en del är farliga och en del bara knepiga. Inte så lätt att veta vilket alltid. Det är nog bra att kolla upp det, och ställa personen mot väggen. Man kan ju missförstå situationer, från båda hållen. Killen verkade ju inte fatta att han betedde sig konstigt.



Nehejdå, här dricks inget kaffe. Jag lobbar för att vi ska få en colaautomat på jobbet, men det går himla dåligt..



Jag tittar på väggfärg nu till köket, och tror att jag ska satsa på någon billigare variant. Jag ska ju bara ha helvitt där. Vad tror du om det?

2008-06-12 @ 20:51:01
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Mari

Hade gjort precis samma sak, han verkade allt lite mysko. Och efter det som hänt så är man ju givetvis nojjig, vore väl lustigt annars. Har man frågat efter vägen är det väl bra sen inte fasen behövde han följa efter flickstackarn.

Hoppas ni får ett slut på detta snart så ni får lite lugn och ro.

2008-06-12 @ 20:52:34
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Number nine on Melon Lane

Bättre att reagera lite grann än att inte göra något alls. Tror att många hemska händelser kunnat förhindras om männniskor hade varit lite frågvisa och undrat lite mer över vissa tillstånd och händelser. Konstigt att inte mamman ringer, hennes dotter var ju faktiskt jätterädd.

2008-06-12 @ 20:56:20
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Malin B

All heder till dig och din man som både reagerar OCH agerar!!!

Eftersom det varit liknande händelser förut så är det ju lite svårt att tro på hans version av det hela. Hoppas verkligen att ni slipper allt obehag av denna man och ev. andra "likadana".

Mamman till tjejen borde också reagera!

2008-06-12 @ 21:42:54
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Camilla

Håller med Malin här ovanför. Kanonbra att någon vill, vågar och orkar bry sig och säga ifrån! Det kunde ju ha varit vilken galning som helst ju...

Kram!

2008-06-12 @ 21:52:09
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: soffie

fy vad obehagligt.

Stackars lilltjejen va rädd hon måste varit.

Va bra att ni kunde prata med han direkt.

Må så gott

2008-06-12 @ 22:06:38
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Razzel

Helt rätt att reagera! Hellre en gång för mycket... Hade killen "rent mjöl i påsen" är det ju ingen fara och i annat fall fick han ju veta att det alltid finns någon som ser!

2008-06-12 @ 23:14:20
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Tjejen kan ju också ha överreagerat men det kan ju också vara fullt allvar. Att prata med polisen är nog en bra idé. OM det är en "fulgubbe" och han gjort något mer, är det ju bra att polisen vet det.



Det bästa var att du fick prata med honom så att man inte börjar spekulera och på så sätt blir räddare och räddare.

/P

2008-06-13 @ 07:35:32
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Kristina

Ja, det känns väldigt skönt att äntligen ha bestämt mig för vad jag vill jobba med.. Nu får vi bara hoppas att jag kommer in på skolan!



Nämen gud va hemskt. Jag tycker att du gjorde helt rätt, och hade jag varit du eller flickans mamma hade jag gjort en polisanmälan. Det finns inte en chans i världen att han ville fråga om vägen.

När jag var liten hände det samma sak för mig, två stora killar cyklade efter mig hela vägen hem. Och förstå va rädd jag var, och jag lovar att inte jag och inte den flickan är dom enda. Det måste få ett stopp!



Ha det bra! Kram Kristina

2008-06-13 @ 09:14:56
URL: http://kristinashus.blogspot.com
Postat av: Nilla

Hej

oj det var darmatiskt även om han bara skulle fråga om vägen så måste han ju förstått att hon blev rädd det fanns nog en anledning att hon sprang...må så gott

2008-06-13 @ 10:04:58
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Lissen

Tycker att du/ni visar civil kurage! Det behövs mer i samhället att vi bryr oss om varandra.Bra för den lilla flickan att känna det.Men det är som du säger inte lätt att veta om det var en "ful gubbe"

Ha det gott

2008-06-13 @ 10:28:55
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Anonym

va glad din ditter ska va för så fina för äldrar det är svårt att va ung tjej idag på många sätt och helt klart hade mna själv kutat efter , vilka dårar de finns .

2008-06-13 @ 14:06:01
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Gustavhege

very intersting site ..congratulation..

2010-01-25 @ 10:44:08
URL: http://gustavhege.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback