Inköp...o Fredag...



Så nu är jag på topp igen...Blev inte så värtst sent igår, var hemma runt halv sju, men då ville dottern att jag skulle färga hennes hår, hon hade köpt hårfärg på Gekås i Ullared, det är ju precis vad man är sugen på när man är trött, men vad gör man inte för sina barn...Jag, dottern, mamma o syster hade en trevlig heldag igår, åkte hemifrån kl sju på morgonen, jag körde, både upp o hem, så det blir nästan 50 mil.....Huvudvärken kom som ett brev på posten, men med lite Mc-donalds mat i magen blev det bättre. Jag har aldrig varit i Ullared när det varit så lite folk, fick parkeringsplats ganska när ingång, o där inne var det nästan folktomt...Ah det var väl kanske o ta i, men jag har aldrig sett så mycket golvyta innan, o jag irrade bort mig flera gånger för att jag inte kände igen mig....Fast klaga ska jag inte göra, så skönt att slippa trängsel o köer. Som vanligt hade de så mycket fint, då tänker jag främst på inredningsdetaljer, lampor, kuddar, filtar, gardiner, krukor, tavlor....osv. Jag har en tendens till att alltid ångra något inköp....ja som inte blev av...Vill genast upp igen o handla de där sakerna som jag stod o höll i, men som jag av någon anledning inte tog...En del presenter till dottern blev det med....

Idag har jag passat (o passar, hon sover) Mini....oj vilket liv vi förde i affärn....hon visade alldeles för tydligt att hon vill åka "bilen" som finns i affärn...Det var gråt, skrik o tårar o en genomsvettig moster.....puh, skönt med en lite bloggrunda nu....

Här kommer lite bilder på en del inköp, delar upp det lite så ni inte tröttnar....

image841

Ja här behövs väl ingen närmre presentation, en kopia på den kända pappelinamattan, dock i ett annat material...Här har jag precis lagt på den så den har inte "legat" till sig, den är lite "gupplig"..

image843

Min vårjacka, ville knappt lägga in denna bilden för den gör jackan inte rättvisa...den ser inte så blank ut i verkligheten o inte så skrynklig...konstigt det kan bli ibland.....

image844

Lite sött påskpynt....

Har lovat Jenny ett recept, o först nu blir jag färdig till det....ledsen att det dröjt...

image845

image846

Kycklingenchilada. 4 port

2-3 kycklingfiléer, ca 400 g
2 gula lökar
smör
1 tsk salt
1 tsk samal oelek
2 dl créme fraiche tomat & basilika
4 stora eller 8 mindre tortillabröd
2 dl riven ost

Sätt ugnen på 225 g. Strimla köttet tunt. Skala o hacka löken. Bryn kycklingen i smör i en stekpanna. Rör ner löken o låt den fräsa med. Krydda med salt p sambal oelek. Rör ner créme fraiche tomat & basilika o låt allt koka ihop någon minut. Fördela röran på tortillabröden o rulla ihop dem. Lägg dem tätt på ett ugnsäkert fat. Strö över osten. Gratinera i mitten av ugnen 10-15 min. Linda in i foliepapper o servera. Ha gärna en sallad till.

Mer Ullaredsfynd kommer en annan dag.
Önskar alla en trevlig helg / kram

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Vad synd att jag redan har handlat mat den där veckan! ;) Ditt recept ser så smarrigt ut. Men jag kommer ju dragandes med en ny vagn nästa vecka! Skrev ut receptet så jag kan handla! =)

När jag ser dina fynd känner jag också för att shoppa men någon Ullaredsfantast är jag inte.
De skulle ha internetbutik så att jag kunde klicka hem det jag önskade! =)

Ofta är det så med mig också - att jag ångrar köp som INTE blev av än att jag ångrar det som kommit hem i kassarna.

Ha en helmysig helg! Kram!

Postat av: Pernilla

Det behövs en kompletteringsdag när man är och handlar på sådana ställen. Det är bara det att det blir så dyrt för man lyckas handla lika mycket dag nr 2. Så är det i alla fall för mej.
Jag snor receptet jag också. Ser jätte smarrigt ut.
/P

2008-03-07 @ 16:38:23
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: tina

Mmmmmmuuuummmms!! Ser så himla gott ut...när kan vi komma??? Har du tagit fast rånarna än då???Usch vad läskigt...tur det gick bra och att ingen blev fysiskt skadad! Hade missat att du skulle till Ullared..hade ju kunnat mött upp där ju=)=)Fina fynd du gjorde,mattan hade jag gärna lagt nere i gillesstugan på väg ut till det låsta rummet du vet;)!! Nu är J på träning och P passar på att hämta hem lite som vi missat i affären...ska snart äta tacos...det är en favorit här hos oss..säkert hos många.Helgen är lugn och oplanerad..som vanligt..både skönt och lite tråkigt.Kanske jag och P tar en tur till stan i morgon bitti,tiiiidigt,det är alltid stort torg på lördagar i JKPG,och man brukar kunna springa på rätt fina grejer! Nä bäst att steka lite köttfärs till tacosen...så ha nu en härlig och go helg och hälsa resten av la familia!!!
kram på dej goa bästa Maria!
tina=)

2008-03-07 @ 17:33:43
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Lissen

Känner igen mej i det där att ångra att jag inte har handlat när jag var i affären!
Vill fundera lite ibland! Men andra gånger tar jag snabba beslut!! Maten såg god ut!!!!
Trevlig Helg Lissen

2008-03-07 @ 18:00:58
URL: http://LissenTo.Blogg.se
Postat av: jenny

Ja som sagt är jag väldigt avis på dig som varit på gekås:) ännu mer när jag ser dina fina inköp. Får trösta mig med att vi bokat motellrum där nu till sommarn. 4 dagar shopping i paradiset:)
Tack för receptet, verkar vara väl värt att ha väntat på:) Och det är då för den delen ingen fara med det. verkar supergott!! Trevlig helg!! Kram/jenny

2008-03-07 @ 18:08:46
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Johanna

Gekås är alltid kul! Fina saker du köpt. Trevlig helg!

2008-03-07 @ 18:09:22
URL: http://inredning.webblogg.se
Postat av: Sofie

Kul med shopping! Mycket fint du hittat, mattan var jättesnygg.

Det där med att ångra något man hållt i men inte köpt känner jag igen. Åker alltid ifrån Ikea med den känslan!

Det där receptet ska jag raffsa ner på ett papper och spara, för det såg inte bara lite smaskigt ut!

Trevlig helg på dig!

2008-03-07 @ 18:25:35
URL: http://syssla.blogg.se
Postat av: Sus i Hus

Visst är det kul med lite shopping man blir på så gott humör. Har inte varit på GeKås sen jag var liten och var där med mamma... Ha nu en underbart skön helg. Kram på dig!

2008-03-07 @ 19:06:54
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Livet i byn

Åhhhh...jag vill också åka till Gekås!! HAr aldrig varit där och det finns inte här uppe hellre. Men jag skulle SÅ gärna vilja ha en sådan fejk-Viggo!! Den ser himla snygg ut och jag kunde tänka mig många många ställen där den skulle ligga väldigt bra i vårt hus.Två till dotterns rum i första hand...

Har letat på nätet men de verkar inte sälja på postorder...

~Livet i byn

2008-03-07 @ 19:29:45
URL: http://livetibyn.blogg.se
Postat av: Kristina

Jättefina grejer! :D åh va gott maten ser ut!

Ja, hoppas det :) Men det känns som att det kommer bli bra. Blir svart och vitt tema där inne! Och rummet jämte blir helvitt haha. Riktiga kontraster!

Längtar ihjäl miiiig! Gah. Men nu är datumet ställt iaf, och det blir 25 april.
Ha en toppenhelg! Kram

2008-03-07 @ 19:56:22
URL: http://xtina.blogg.se
Postat av: Jennie

Men å så gott de där ser ut...Oj vad hungrig jag blev :)
Och mattan var superfin.
Vilka härliga vår arrangemang du visar i några inlägg ner...Vad kul det ska bli att få plantera när våren kommer hit upp.
Ha de gott och trevlig helg!

2008-03-07 @ 20:05:00
URL: http://www.villaelvakulla.blogspot.com
Postat av: soffie

Å det där lät ju supergott
Guuu va snygg den mattan är:O)
må så gott å ha en trevlig helg!!!

2008-03-07 @ 20:06:31
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Anette

Så avundsjuk jag blir på mattan du har köpt. Varför köpa en Pappelina när man kan köpa flera av liknande vara. Åker själv till Ge-kås en gång om året eftersom jag har så långt dit. Brukar bli en tur varje sommar. För mig är det ca 60 mil dit.
Kram Anette

2008-03-07 @ 20:25:27
URL: http://metrobloggen.se/piffaochpuffa
Postat av: Sussi

Jättefin matta!! Fick hem flickans från pappelina idag - den passade dessvärre bättre i mitt kök! Hur gör vi då...! ;)
Hoppas ni har goväder - här har d vart strålande idag!
kram

2008-03-07 @ 21:27:33
Postat av: Sandra

Vilka fynd du har gjort. Jag vill också till Ge-ås, det verkar finnas så mycket fint där. Kram!

2008-03-07 @ 22:03:42
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Camilla

Jäklar vad gott det där såg ut! Nya taco-recept är alltid populära hos oss, så det ska provas.
Kram och trevlig helg på dig! ♥

2008-03-08 @ 13:29:41
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Hanna-Sofia

Jag tycker jackan såg fin ut.

2008-03-08 @ 16:48:43
URL: http://www.nancyandi.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Men vad mycket fint du shoppat! Åh ditt recept lät så smarigt att jag blev vrålhungrig!

Ha nu en skön och lugn lördag!
Kram Sus

2008-03-08 @ 19:03:33
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: Anne

Kyckling! Smarrigt! Fina köp du gjort, synd att det ligger så långt bort annars hade jag åkt dit. Önskar dig en fortsatt trevlig helg. Kram.

2008-03-08 @ 19:48:26
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: tina

Hej där vännen.....kikar bara in snabbt och talar om att vi,innan melodifestivalen,gjorde det smarriga receptet med kycklingen och tortillabröd!!Blev det uppskattat????oj vad alla åt...supergott!!!Familjen hälsar att det var supersmarrigt! Har kollat melodifestivalen...ska ligga kvar i soffan och se om det är nåt mer att kika på! Ha det gott å vi hörs snart!!!
kramar från en mätt och nöjd familj=)=)=)
tina=)=)

2008-03-08 @ 21:41:35
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Ulla

Jag har varit i Ullared 3 gånger och jag har nog alltid förväntat mig det värsta så jag har alltid blivit glatt överraskad över att det inte varit så mycket folk. Kul att du hittade saker att köpa. Och fina såg de ut att vara oxå. Receptet tar jag direkt. Älskar Basilika & tomat creme fraicehen. den är bra till mycket.

2008-03-09 @ 09:22:40
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Malin

Åhh vad kul med Ge-kås fynd:) Hade de kvar spira saker där nu? Funderar nämligen på att åka dit snart igen:) Kram

2008-03-09 @ 20:17:56
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback