Första kostymen....


Nattens goda sömn kan inte bero på annat än gårdagens goda gärning, ja för trädgården alltså...Vår sk komposthög hade vuxit oss över huvudet (nja, nästan i alla fall), allehanda trädgårdsavfall hade samlats där under många år så ni kan ju tänka er höjden, bredden på eländet ;) Nåja, i alla fall, för att ta itu med ett sådant tungt jobb så måste den där speciella lusten infinna sig (o lite press då det snart vankas studentfirande i huset)...Igår fick jag den där lusten, ja den ramlade nästan över mig. Jag gick ut 20 i 8, gick på morgonpromenad på en timme med hunden, o sen...ja sen satte jag igång.Jag slet, körde iväg ett antal (många) sopsäckar med löv, kvistar o dyl, plus att jag la en pressenning på marken o la mycket däri som jag sen körde iväg. När jag tagit väck det värsta så var det i stort sett bara en gigantisk jordhög kvar...Fin mörk (full av maskar o annat gojs) jord som jag skyfflade upp på skottkärran o la i rabatterna, efter 7 lass slutade jag att räkna, men det blev ett antal till....Jag höll på sådär till 3-tiden så mycket frisk luft fick jag i mig minsann.


Idag körde jag o storkillen ner till stan. En kostym stod på inköpslistan, o yes vi fick tag på en, faktiskt den första han provade, inte fel att vara medellång o smal, allt sitter rätt bra...




Kostym, skjorta o slips blev det, nu fattas bara skor sen kan ha ta studenten.....

På tal om just studenten tycker att många drar iväg något alldeles för denna dag, det ska vara sååååå fiiiiint, kosta såååå mycket blabla....De flesta tar studenten idag, det är liksom ingen big deal över det längre....Sen kan man ju såklart ha en trevlig fest för att fira dem, men att lägga 10-20000 kr.....nej, där går min gräns.....Såklart blev jag lite stolt när storkillen berättar i bilen på väg ner till stan att det bara är en enda i hans klass som har noll procents olovlig frånvaro...o det är HAN....bra jobbat L (stolt mamma.... :)

Ha de fint mina vänner...
/kramar

Kommentarer
Postat av: Lallis

Vi verkar ha lika gamla söner:)



Ja, det är ju så lätt att det drar iväg det där. Det ska vara det och det och så måste det vara det.

Mon store drummel tar studenten nästa år, då han började på nytt program andra året.

Men det har ju redan börjat pratas. s



Fin kostym! Och vad duktig han är som har noll procents olovlig frånvaro:)

Kram Lallis

Postat av: Anonym

hej vi har oxå student fråga vart harni köpt kostumen hoppas den är inte dyrt vill ej lägga masssssssa pengar på det kommer ej att använda flera gånger ha det bra kram en till stolt mamma:-)

2009-04-21 @ 17:44:53
Postat av: Ylva

Visst är det kul och man blir så stolt över sina ungdomar när de sköter sig så bra. Min son har oxå gått igenom gymnasiet utan någon olovlig frånvaro, knappt nån frånvaro alls. Det är ovanligt i hans klass (ja, hans kompis har skött sig oxå):-)

Vi klarade av klädinköpen och även skor i fredags till en hyfsad penning. Nu är det bara allt det andra kvar mat, presenter....(men det behöver inte bli så dyrt, hoppas jag)

Kram Ylva

2009-04-21 @ 18:27:41
URL: http://huldans.blogg.se/
Postat av: MO

Hej anonym, vi köpte den i en affär som heter Carl Oscar o Kristina, vet inte om den är en kedja....det var ett kanonpris på den, 1299 kr, för både kostym, skjorta o slips...lycka till

2009-04-21 @ 19:21:25
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Oj vad härligt med egen fin kompostjord! Man nästan kan känna hur rabatter och växter suger upp näringen och lever upp! Vi brukar hälla kompostjord tillsammans med barnen (arb på förskola) runt våra buskar. Det är mumma det!



Trevligt med studentfirande! Håller med om att det behöver inte kosta skjortan. Det går att ha lika fint och trevligt firande ändå! Och blir ändå roligare när man får pengar över och kan göra andra roliga saker efter högtiden. (Samma sak vad det än gäller!)

/Kram Jenny

2009-04-21 @ 20:45:00
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Vårt hus vid havet

Så härligt med egen fin kompostjord! Man kan nästan känna hur växterna lever upp i all fin näring! Brukar hälla kompostjord på våra växter på förskolan tillsammans med barnen.



Håller med om att det inte behöver kosta skjortan att ordna firande. Är ju roligare om det blir pengar över till efteråt oxå!

kram/Jenny

2009-04-21 @ 20:48:07
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: ALICIA - shopping & foto

hej! ta gärna en titt på min blogg om du har lust =)

2009-04-21 @ 20:51:15
URL: http://aliciaeriksson.blogg.se/
Postat av: Vårt hus vid havet

Härligt med egen fin kompostjord! Man kan nästan känna hur växterna suger åt sig all näring. Brukar hälla kompostjord på våra växter runt förskolan tillsammans med barnen.



Tycker oxå att det inte behöver kosta skjortan att ordna student(eller annat firande oxå). Det är ju roligare att ha kvar pengar efteråt! Det är lätt att rusa iväg och tro att man "måste" köpa en massa saker.

Kram / Jenny

2009-04-21 @ 20:52:34
URL: http://varthusvidhavet.blogspot.com
Postat av: Mari

Så stilig han ska bli! Det är inte billigt att ta studenten, dotterna var bra mycket dyrare än sonens. Balklänning, hår, smink och mycket där till så en 15000 gick det nog på allt som allt. Så nu vet du vad som väntar....börja spara.

Kan förstå att du somnade ovaggat, härligt! Visst blir man piggare nu och då sjunker blogglusten lustigt nog men att sitta vid datorn är inte så lockande när man kan göra annat.

Mysigt att hålla på i trädgården, får se om vi tar ett tag på söndag.



Kram och ha det så gott!!



2009-04-21 @ 21:02:18
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Linas inredning

Oj oj vad du är flitig! När det gäller studenten så har jag förstått att det för vissa kan dra iväg ordentligt, vet inte vad min kostade för mina föräldrar men jag köpte balklänning och studentklänning själv. De använder man ju bara en gång, en kostym kanske kommer till användning lite oftare åtminstone. Den ni köpte var jättefin! Trevlig kväll :)

2009-04-21 @ 22:05:03
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Morning...

Började pusta av att bara läsa..Hahahha...va flitig du är...Å va duktig sonen är...

Ha en fin onsdag!!

Kram

2009-04-22 @ 06:43:56
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Lena

Studenten är enstor dag :) Vilkenfin kostym! Galet när de lägger ut sådana där fantaisummor på detta men killarna brukar iaf kunna använda sina kostymer fler gånger. Värre för tjejerna och deras balklänningar! Mina två stora gick ut samtidigt så vi kom iaf undan med en fest hemma :) Dottern köpte sin balklänning på nätet (ny) och har nu sålt den för samma pris. Grabben använder sin kostym med väst då och då.



Klart du ska vara stolt om din son har noll% frånvaro!!! Det är nog mycket ovanligt. Mina kidz har haft en hel del frånvaro pga sjukdom och de rår man inte på. Grabben får ofta lunginflammationer och dottern har problem hals med massor av halsfluss och även haft halsböld. Hon har fått remiss att operera bort sina halsmandlar....men än sitter de kvar.



Ha en go dag, kram

2009-04-22 @ 09:38:16
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Oj vad du har jobbat på! Önskar att jag hade en massa härlig kompostjord på tomten att fylla våra skrikande rabatter med... Jag gör tavlan på några timmar om jag får egen tid vid datorn och det inte är ngt som krånglar med photoshop osv så det är ingen jättebrådska ännu. Om du vet de andra uppgifterna skulle du ju kunna maila dem så kan jag börja med den och inte känna att jag behöver göra allt färdigt på stört. Visst är det en pojke som ska döpas? Funderar på om man ska byta ut hjärtat mot ngt annat, tex en stjärna, eller vad du tycker du? Ha en bra dag.

2009-04-22 @ 09:46:10
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Ulla

Jag håller med dig. Lusten för trädgårdsarbete måste infinna sig. Det gör den inte ofta hos mig, men ibland sker det under här. På sät och viss är jag glad över att vi har en son som ska studenten (om två år) för det verkar inte riktigt lika hysteriskt som om man har en dotter. Men visst har jag förstått att det drar iväg rent ekonomiskt fast man väljer att försöker att hålla igen.

2009-04-22 @ 10:21:25
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Klart du ska vara stolt! Min tjej tar studenten nästa år och i deras klass ska börja spar redan nu. Det är tradition att åka klädd vagn med musikanläggning och helst en DJ. Inte vilken musikanläggning som helst. Den kostar 15 000 att hyra med en kille som spelar. Phu! Men de får fixa de pengarna själva.

/P

2009-04-22 @ 14:09:55
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Oj vad duktig du är! Du får gärna komma o fortsätta här i min trädgård ;-)



Klart du ska vara super STOLT över sonen!! Finns det verkligen folk som lägger de enroma pengarna på en studentskiva??! Tur att vi har några år kvar ;-)



Kramis!

2009-04-22 @ 14:25:50
URL: http://www.duracellmamman.se
Postat av: Therese

Vilken snygg kostym, han kommer att bli jättefin i den din son.

Inte direkt avundsjuk på ditt trädgårdsarbete =)

Vi bor i radhus nu (villa innan) å vi saknar inte allt arbete med tädgården.

(Inga gröna fingrar här inte)

Såå nöjda med vår lilla altan nu! =)



Min 15 åriga dotter stog å hängde över axeln på mig, så jag visade henne din dotters rum.

Hennes kommentar var- Ååh, va fiint!

Hon är inne på rosa just nu =)

Ha det bra!

Therese

2009-04-22 @ 15:44:04
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Annette

Oj va duktig du har varit som har fixat komposten. Vilket jobb det måste ha varit. Förstår att du sov gott sedan. :-)

Fin kostym. Jag håller med om att det verkar bli dyrare och dyrare med studenten. Man kan fira i mindre skala och ändå ha riktigt trevligt.

Kul att din son har varit så duktig. Du har all rätt att vara stolt.





Kram Annette

2009-04-22 @ 15:44:50
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: soffie

va snygg den är,

Å va skönt att fått iordning på trädgården oj vad du måste ha slitit,

ha en goo kväll

2009-04-22 @ 19:41:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Gabbi

God morgon!!

2009-04-23 @ 07:01:43
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Malin B

Grattis till en fin prestation för Medaljongsonen!!!

0% olovlig frånvaro är toppen och något att vara stolt över. Snygg blir han också ser jag här.

2009-04-23 @ 08:12:33
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maja

Vad flitig du varit, känns skönt efteråt förstår jag! Snygg kostym, jag tycker som du. Kostnaderna måste vara rimliga, alltför många som skenar iväg.

2009-04-23 @ 11:47:09
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback