Födelsedagsfirande...


När man har en hyfsat stor familj så går det inte många veckor/månader mellan bemärkelsedagarna. Har kommit fram till att September månad är den enda av årets alla månader då vi inte har någon att fira. Idag var det min pappas tur att fira födelsedag. Vi var där alla barn, barnbarn och respektive o blev bjudna på goda pajer, skinkpaj, vegetarisk paj, tacopaj o ett par kalla krabbpajer, som vanligt väldigt gott. Dajmtårtan som vi åt till efterrätt satt som en smäck, mätt är bara förnamnet...Så nu har vi "bara" ett dop, två födelsedagar o ett studentfirande kvar denna månaden...hihi.

Sen har vi börjat renoveringen i badrummet, det dammar, skitar ner, meeen vad gör det, bara resultatet blir bra (vilket man inte kan se på vääääldigt länge än, vi kommer göra det mesta själv då vi varit i kontakt med ett par hantverkare som verkligen gett namn åt opålitliga hantverkare....vi ringer nästa vecka, vi kommer upp nästa vecka....säger de, jovisst vi har inte sett röken av dem..)







För en månad sen så utnyttjade jag äntligen min presentcheck som jag hade på interfllora. Det fick bli tre små vaser med lite grönt i, två gröna o en rosa som dottern ville ha på sitt rum....Lagom stora att flytta runt på.

Ha en skön Söndagskväll
/kram

Kommentarer
Postat av: C a m i l l a

Vilka söta vaser! :) Perfekt med presentkort. Själv brukar jag aldrig lyckats vänta med att handla något för presentkort jag får, de ryker på en gång. :)

Kikar in och önskar dig ett gott slut på långhelgen. Vi har stressat runt som "tokar" den här helgen, så nu känner jag mig redo för en vilohelg - men först en hel arbetsvecka.

Kram!

Postat av: soffievaxpropp

men å va de är snygga,

sov gott å grattis till din pappa

2009-05-03 @ 21:41:31
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vilka fina vaser!!



Vi har också haft kalas i dag, känns som om man inte behöver äta på några dagar nu...



~Livet i byn

2009-05-03 @ 22:41:10
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Annette

Jättesöta vaser du köpt.



Kram Annette

2009-05-03 @ 22:49:29
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Lotta

läckert, gillar speciellt de gröna vaserna!!

2009-05-04 @ 10:41:12
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Fröken Fräken

Ja, ni verkar ha det hektiskt på kalasfronten! Fast tänk vad mycket mat som du slipper laga, plus att ni har det trevligt också!



Det är verkligen ett gissel med dessa förkylningar. Tyddligen är det så att vissa vintrar är rena förkylningscirkusarna, man blir bara sjuk om och om igen och immunförsvaret hinner liksom aldrig hämta sig. Och inte jag heller! Tycker att alla andra spritter av energi och här ligger jag... suuuck! Jaja, det går väl över det här med!

2009-05-04 @ 15:01:53
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Fina vaser. Du, när var det du skulle ha tavlan? Tänkte sätta mig ikväll efter Nytt läge. Kram

2009-05-04 @ 18:39:23
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: tina

Ojoj vilket kalasande året om..skönt att ni har en månad kalasfri iallafall,fast det är ju väldans trevligt med dessa firanden! =)

Fina vaser du köpt,härliga färger!



Såg idag att du sms:at mej...min telefon har varit avstängd sen valborgsmässoafton och begravningen.Har inte hittat min laddare förräns i söndags....jag och minnet var jag lägger saker är inte som det ska!

Tack snälla gulliga för de fina orden....det värmer! Det gick bra i torsdags,men det var jobbigt såklart.En ljus och fin begravningsgudstjänst med en fantasiskt bra präst,gör det hela lite lättare också.Skönt iallafall att det är över så långt.Nu kommer ju vardagen för P´s pappa,men vi hjälps åt och han kommer hit ibland och åker till de andra också.



Jadu...hantverkare kan ju lova stort och hålla tunt ibland.Det kommer bli kanonfint gjort av er själva.Visst är det jobbigt att leva i dammet och röran,men som du säjer att när det blir klart är det värt det!Vi har vårt kvar.Vet inte om vi ska ta det i sommar eller till semestern.Vill ju vara lediga också...och sen om jag börjar på den där utbildningen i höst så vill ju inte jag ha ett badrum som är påbörjat en renovering.Jaja,det löser väl sej!



Förresten så ska jag på intervju om två veckor ang antagningen till utbildningen....eller har jag sagt det???Minnet svajar lite =)=),så är det iallafall och det är ganksa pirrigt förståss,men kul!



P gick nyss ut i trädgården och skulle rensa lite,jag ska strax gå ut till honom.Idag har vi lite blandat väder,regn och sol omvartannat och kallare.Det gör ifs inte så mycket,man hinner med lite inne då!



Ha det gott vännen,det går ju fort till sommaren också....vi får planera ert besök här snart!Det ska bli kul att ses...för ni kommer väl upp ? =)



kram till er från oss!



tina

2009-05-04 @ 19:31:27
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vilka härliga vaser. En enkel blomma är så effekt fullt.

/P

2009-05-04 @ 19:48:14
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det är kul att handla för presentkort! =)

Trist med hantverkare som inte håller vad de lovar. Det är nog lite allmänt känt att en del har svårt med planering i den branschen. =(

2009-05-04 @ 21:46:10
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Speja

Ja, vad är det med maj månad. Den är fullspäckad med evenemang, kalas och aktiviteter. Fast det är kul när det händer saker! Fina grejer som du har köpt.

2009-05-05 @ 15:18:35
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Susihus

Hej hopp vännen! Har varit lite låg i bloggandet, fint väder och mycket på annat. Vi har varit i Göteborg i helgen och oj så trevligt vi har haft det med trevliga restauranger och butiker. Dock fick jag med mig en förkylning hem, så där skoj! Så nu sitter jag här och snuvar och rackans kallt blev det oxå. Hihi man är ju inte van nu när man blev bortskämd med förra veckans värme.



Oj va ni kalasar=) Ha en härlig dag. KRAM på dig

2009-05-05 @ 15:38:26
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Karin

Fina vaser! Ja det är samma här, kalas jämt i alla familjer. Man hinner ju knappt med att köpa alla presenter.

2009-05-06 @ 12:22:42
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback