Nya växter utan namn...



Jag o syster o småtjejerna skulle åka till stan idag, o hälsa på vännen P. När syster förklarade för Mini att de skulle åka o hämta mig undrade hon om H (min dotter) oxå skulle med. Nej svarade syster, hon är i skolan....Jaha, o då undrade hon om C (min make) var på dagis....hihi.. Det hade kanske inte varit så dumt ;)...Man får höra mycket roligt när man umgås med de små..Nu i veckan när jag var hemma hos dem så satt jag o Mini i soffan, rätt som det var la hon huvudet mot min axel o sa : Jag älskar dig.....Ja kan bli annat än glad????

Jag har länge velat ha en särskild sorts växt (som jag inte kan namnet på), men de har varit så dyra så jag har avstått. Idag på torget i stan stod de sålde växter o till det ringa priset av en tjuga, då slog jag till...



Japp, jag gillar dem....

Sen var det så kallt när jag kom hem så jag fick sätta igång en brasa i kaminen....



Så gött...värmen sprider sig ganska fort. En glad nyhet är att vi har raggat upp mer golv (det var ju slut i butiken där vi köpt det) så nu kan vi förhoppningsvis lägga klart det...

Ha en underbar helg mina vänner
/kram

Kommentarer
Postat av: tina

Å vad härliga de små kan vara....och C på dagis=)=)ja det hade kanske varit nåt!Kunde passa på och skriva in och inskola P också då så kunde de leka där.(Hoppas de inte läser vad vi skriver) hihi!

Vad mysigt med brasan där vid matplatsen...ni har så fint!!!



Vad snyggt ert golv är och skönt att ni fick tag på mer så ni får klart.Växterna är jättefina,undrar vad de heter,nåt för mej som gillar gröna växter,lättskötta sådana!

Här väntar vi på P som snart kommer hem från jobbet. Jag har en downperiod med värk så P föreslog hämtmat...jippie!Skönt att slippa stå i köket när man inte är pigg.Sen har J varit hemma några dagar i veckan, superförkyld och värk i kroppen,influensa måntro?R kom nyss hem med huvudvärk och halsont....håller alla tummar för att det inte är svininfluensan!Tycker vi har haft förkylningar den här hösten så det räcker!



Helgen blir lugn,löv ska räfsas och lite annat fix som ska göras, i lagom takt.



Det går fort nu till advent...tycker det är en rätt trist period fram tills dess så man sitter och försöker få lite inspiration på nätet.Gillar ju att njuta av att plocka fram sakerna vi advent, sen åker det ju väck rätt snabbt när julen är över.Ja, sån är jag!

Nu måste jag skölja av totte som kom in från en runda med H. Han är piggare men inte riktigt samme totte som innan.Lite svag i bakbenen och ryggen så vi håller honom så still vi kan...lille gubben!



Ha en fin helg och hälsa familjen!



Största kramen /tina=)

Postat av: Mari

Tittar bara in som snabbast och önskar dej en trevlig helg, nu bär det iväg på loppis, pust så trött jag ska va i kväll.



Massor av kramar!

2009-11-07 @ 06:14:37
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Petra

Dem växterna gillar jag oxå, men har inga pga att jag oxå tyckt dem var lite dyra.

Heter dem inte något med typ svärmorstunga?????eller??

nej, blommor är inte min starka sida. Men fina är dem.

gulliga mini, klart att du smälter ;)



Mysigt med brasa. Vi är nästan sugna på att sätta in en kamin i vardagsrummet oxå. Vi har ju en energikassett i öppna spisen i gillestugan, men en i v-rummet hade inte gjort ont. Men vi har MÅNGA projekt innan det kan bli läge för det.hmmm.



Önskar er en superhärlig helg

stor kram

2009-11-07 @ 15:37:51
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: soffie

å va snyggt å underbara kommentarer barn får ur sig,

kram

2009-11-07 @ 17:45:58
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mia

De har ofta billiga och fina växter på torget, roligt att handla då..



Barn får man höra mycket rolgt av.. När jag jobbade på dagis fick men ju veta en del om hur det kan gå till hemma, en del saker vågade man ju inte ens berätta för föräldrarna då hade de nog skäts.. Ha ha..



Ha en härlig fortsatt helg..



Kram

Mia

2009-11-07 @ 22:58:05
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

De passade bra där i krukorna. Så mysigt och underbart att ha kamin. Än så länge lever vi utan en här hemma men nångån i framtiden så...kanske... Ha en toppensöndag.

2009-11-08 @ 10:51:22
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Ulla

Det syns på fönsterbrädan att du gillar höga krukor. Jag har två lite högre i köket

2009-11-08 @ 13:53:01
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: sara

Ja de växterna känner jag igen, men jag kommer inte ihåg namnet,men visst är det en variant av svärmorstunga?

2009-11-08 @ 19:47:42
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com
Postat av: Malin B

Det ÄR underbart med små människor i närheten, man får så många roliga stunder.

Jag tror också att det är en variant av Svärmors tunga - har en sådan i tvrummet.

2009-11-08 @ 21:42:38
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Vete sjutton vad de växterna heter? Är det någon variant på Aloe Vera eller Svärmorstunga? Häftiga är de iaf, särskilt i de krukorna. Här märker man att det blivit mörkare, denna helg har två krukväxter trillat av pinn.. Men å andra sidan tar jag in minigranar i en aldrig sinande ström, så det totala växtantalet är nog detsamma.



Kanske vore det ganska skönt att få gå till dagis istället för till jobbet? Särskilt så här en söndagskväll när jobbångesten är total... ;-)

2009-11-08 @ 22:08:14
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Linas inredning

Vilka häftiga växter! De passade ju jättebra i de höga krukorna dessutom. Hoppas du haft en skön helg! Kram :)

2009-11-08 @ 23:05:25
URL: http://linasinredning.blogg.se/
Postat av: Therése

Förstår att du slog till och köpte dom för det billiga priset!!

Tycker dom är jättefina (men vet inte heller vad dom heter!)

Stod och ryckte i dom på blomsterlandet sist,

men runt 150 kr/st är lite för dyrt tycker jag!

Ha det så himla gott!

Kram Therése

2009-11-08 @ 23:42:14
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vilka tuffa blommor.....nja, växter. Gillar dina krukor, de som är konkava på mitten. Finns inte att få tag i nu längre, verkar det som. Jag har letat. Växterna passade perfekt i dessa fina krukor.

/P

2009-11-09 @ 18:37:02
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback