Lägga golv...



Idag när jag skulle handla (ja på Ica maxi....var annars? ;) så såg jag något som glimmade i ögonvrån....Hm, vad är nu detta tänkte jag....Fick sedan lite av en överaskning när det visade sig att de börjat plocka fram julsakerna. Visst, jag är julälskare av STORA mått, men tom. jag tyckte det var något för tidigt. (sen att det bara verkade vara "gamla" julsaker gjorde ju inte saken bättre....ja alltså inga nyheter där inte)....


Helgens flytt flöt på bra...skönt med stora o snälla syskon (eller hur L) som hjälpte till.En kompis till sonen o flickvännen var oxå med o hjälpte till. Dottern bar o städade av deras toalett i nya lägenheten, mellankillen bar...o bar. Jag städade köksskåp..än en gång..o bar såklart en del jag med.
(med bar menar jag möbler o flyttkartonger, o de bor numera på femte våningen...utan hiss, ajaj säger jag bara...)

Inte nog med detta kroppsarbete, nejdå...På Söndagen meddelade maken att det skulle börjas läggas golv....Inte är jag den som säger emot ;), men det kändes i kroppen på kvällen sedan...

Från ett laminatgolv som låg i huset när vi flyttade in...



Ni ser det ljusa...typ furugolvet...





Till ett något mörkare golv i valnöt. Halva rummet är lagt, så just nu är det inte så snyggt....hihi

/kramar på er


Kommentarer
Postat av: Mari

Slit och släp! Inget gym denna veckan då antar jag?



Snyggt golv ni lägger, blir skillnad det. Valnöt är ju så snyggt. Vill oxå ha nytt golv,-(.



Men vet du en sak? Jag är lite sugen på att flytta! Funderar fram och tillbaka...brukar bo 4 år på varje ställe, tokigt men bra för då rensas det ofta.



Usch ja, julsakerna kommer fram för tidigt man är ju trött på julen innan den kommer sån är jag iaf. EKO har fått fram massor så jag oxå i ögonvrån, gick inte ens dit och kollade. Ingen panik.



Ha det så gott!! Kramen på dej!

Postat av: Åsa

Jättesnyggt golv ju... vilken skillnad!!

2009-10-13 @ 19:16:08
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: karola

oj, då är det träningsvärk nu eller?

så fint det blir!

2009-10-13 @ 20:41:22
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Vem behöver gym när man kan lägga golv och agera flyttfirma?! Det blir stiligt med valnötsgolvet!



Ja, jag är också emot julgrejer redan, egentligen. Med ett undantag - ska åka till Ikea i helgen och jag tror inte att jag kommer dit något innan jul igen, så där får de gärna ha tagit fram julen. Har sett delar av deras julsortiment och det finns mycket lovande. Men förra årets grejer är jag inte sugen på precis...

2009-10-13 @ 20:46:03
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Vem behöver gym när man kan lägga golv och agera flyttfirma?! Det blir stiligt med valnötsgolvet!



Ja, jag är också emot julgrejer redan, egentligen. Med ett undantag - ska åka till Ikea i helgen och jag tror inte att jag kommer dit något innan jul igen, så där får de gärna ha tagit fram julen. Har sett delar av deras julsortiment och det finns mycket lovande. Men förra årets grejer är jag inte sugen på precis...

2009-10-13 @ 20:47:38
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: petra

Du behöver inte gå och träna när du pysslar med flytt och städ ;)



Fint det blir med det nya golvet.

Är du en sån som under tiden det renoveras, ändå vill ha det snyggt och springer och plockar hela tiden?? Det ska knappt märkas av att man renoverar?+ hihihi Jag kan vara sån och min man blir lite tokig på mig då, hihih.



ha det bra

kram

2009-10-13 @ 20:47:59
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Malin B

Wow, så snyggt golv! Fast jag gillar faktiskt båda varianterna. =)

Här skulle det också behövas läggas golv men det är som mitt efterlängtade badrumsprojekt - "på sparande". ;)



Oj, vilket kånkande när ALLT ska upp till femte våningen!Tänk vad kalorier ni brände. ;)



Aj då, då hjälpte det inte att ha en mamma att be om råd när det gällde sprutan... Jag försökte få råd hos barnens farmor men det var samma där. "Gör som ni finner bäst."

2009-10-13 @ 21:02:26
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: pysseliten

detta ser ut att bli jätte fint. Ska bli kul att se mera när det är klart :=)

2009-10-13 @ 21:40:43
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Therése

Oj, vilken skillnad det blev...JÄTTESNYGGT!!

Tänk att ett golv kan liva upp ett helt rum,

det är ju kul ;-)

Kram på dig!

2009-10-14 @ 18:18:37
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback