Orange o grönt...


Många fler föräldrar borde verkligen utnyttja åhöradagarna. Dels för att se hur det fungerar i klassen o för att man fååår...ja det är ju ok den veckan att dyka upp, absolut inte annars (pinigt ju). Förra Fredagen var jag o maken på besök i dotterns klass, i 8:an. Vi var tydligen förutom en annan mamma de enda föräldrarna som varit där under åhöraveckan.Synd tycker jag, för man (jag) fick en större förstålse för hur tröttsamt det faktiskt är att gå i skolan. Killarna (ja jag skriver killarna för det var precis så) var jättejobbiga o stökiga. De satt med mobilerna o lekte, hade keps o ytterjackor på sig, hade hörlurararna (till mobilen) i öronen, satt med ryggen mot läraren, en kille satt o ritade på stolsryggen??...ja allmänt stökigt alltså. För bara några veckor sen fick jag veta av dottern att en av killarna satt inne o rökte...under lektionen, o läraren sa INGENTING.....japp så sant så.När vi kom hem frågade jag dottern om hon hade skämts över oss.... :Nej sa hon, jag skämdes över killarna....



På tal om helt annat....eftersom den fina buketten innehåller färgen orange kom jag på att jag kunde ju byta kuddfodral i soffan, ja till de två som jag hade på altanen o somras....grönt o orange, ja hösten är här ;)






Inte så stor förändring kanske, men lite i alla fall...

Nähä, nu ska jag köra till apoteket o sen hämta dottern i kyrkan...o sen STEP UP...tjoho,

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Åsa

Vi har ständigt en diskussion (Vi tjejer mot våra män) om kuddar i soffan. Männen säger - var sitter man om det finns en massa kuddar? så slänger de ner dom på golvet. Men!? säger vi tjejer - det är ju så fint. Vad säger din man om era kuddar, ni har ju ganska många?

Postat av: Mia

Jag var på åhörardag när sonen gick i sjuan och man undrar ju lite hur eleverna är när man inte är där... För man tycker ju de borde skärpa till sig när det är föräldrar där..

Just nu är jag otroligt pinsam.. Enligt dottern alltså.. Hon vill inte visa sig med mig mer än nödvändigt så skolan är jag portad på.. Tyvärr.. Men jag accepterar och respekterar det..



Snyggt med alla kuddar i din soffa..



Kram

Mia

2009-10-07 @ 19:18:25
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Liza

Hej vännen!

Det är viktigt med vuxna i skolan och det är jobbigt för de elever som sköter sig när det är stökigt i klasserna. Precis så var det när vår yngsta dotter gick i 6:an. Maken valde att gå på åhörardagen och han var chockad när han kom hem över hur stökigt det var. Emma skämdes över stöket och mådde dåligt hela det året. Som tur var började hon i musikklass i sjuan och där var det precis tvärt om, lugnt och trevligt!

Visst är det mysigt att plocka in lite höstfärger nu när hösten/vintern är här på allvar. 5 mil härifrån är det SNÖ!! Som tur är har den inte kommit hit ännu. Det jag skulle komma till att det blir stor skillnad med byte av ett par kuddar!! SNYGGT!

Ha det så gott!

Kram!

Liza

2009-10-07 @ 19:53:20
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: soffie

guuu va snyggt du har det!

vad bra att de har sånna dagar i skolan hos er,

Här har de enbart föräldramöte å utv,samtal,

Men jag har mailkontakt med min sons mentor om läxor å hur han sköter sig han går i 8an,Mycket bra sätt,

må bra

2009-10-07 @ 21:36:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Annelie

Oj, jag blir lite förskräckt när jag läser hur din dotter har det i skolan. Om jag vore förälder skulle jag försöka påpeka för rektorn hur situationen ser ut. Det är skolans uppgift att se till så att eleverna har studiero. Jag jobbar själv på "högstadiet" så jag vet att det kan vara tufft, men vi har ordningsregler som ska följas...

Hälsa dottern att hon gör ett bra jobb som fixar att koncentrera sig...



A

2009-10-07 @ 22:49:44
URL: http://annelieskaos.blogg.se/
Postat av: Annette

Mysigt i sofforna!!!



Kram Annette

2009-10-07 @ 23:03:55
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Pernilla

När tonåringen gick i högstadiet hade den skolan en viss dag som föräldrarna var inbjudna. Känner också en lärare på skolan. Hon pratade inte gott om den dagen då en del lärare inte var sig själva. "Surtanterna" som hon kallade dem, var glada, uppsnofsade och tillgjorda. Lektionerna var också tillgjorda och inte alls som en vanlig dag.

Själv fick jag inte sätta foten i skolan under högstadietiden. Tonåringen hotade oss rejält. Vi gjorde nog fel, borde ha stått på oss.

/P

2009-10-08 @ 13:10:46
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Malin B

Att lärarna ska vara den som bestämmer och kräva ordning och reda i klassrummet borde vara en självklarhet!!!

2009-10-08 @ 21:44:32
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: sara

stackare som ska behöva vara i den arbetsmiljön. Jag minns själv att det var väldigt tufft på högstadiet. Jag tog skolan på allvar och ville plugga och lära mig, men det var tufft i ett stökigt klimat och ja det var i princip bara killarna som var stökiga.



Vad fint du gjort i vardagsrummet, fina kudar och härliga färger. Kram

2009-10-09 @ 21:36:43
URL: http://www.micasa-sara.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback