Konfirmationsläger o handtvätt...


Dottern ska på konfirmationsläger idag o kommer hem imorgon. Hon ser framemot det för det ska komma konfirmander ifrån andra ställen oxå....o vem vet, kanske det kommer några snygga killar  ;) Lite förvånad är jag över att så många verkar välja att konfirmera sig fastän de egentligen inte vill (o visar det rätt tydligt oxå). En tjej i dotterns grupp ska tex få 20.000 kr för att hon konfirmerar sig!!!! Ja, det låter ju rimligt.....Samma tjej blev upprörd över att det är rökförbud på stället de ska vara på... : Vadå, om jag får röka för mina föräldrar så ska väl inte ni säga att jag inte får....Suck, att vara nyss fyllda 14 år o vara så beroende, om det sen är av rökningen eller den sk statusen man får av att röka vet jag inte...Himla glad är jag över att mina barn tycker att det är såååååå töntigt att röka o hänga i byn o drälla o ställa till med bus.....



I dessa tider då många pratar om svininfluensan så känns ju hygienen väldigt viktig...Har ni tänkt på hur många saker man rör vid som många andra rört vid. Tex när man är o handlar, varuvagnen, alla varor, pengar, skopan till plockgodiset, självscannern...mm. Maken kom hem med dessa...



Väldigt små o behändiga, får lätt plats i en liten handväska....Kan ju vara bra att ha, inte bara med tanke på alla influensor....

Ha nu en underbar helg

/kramar

Kommentarer
Postat av: Therése

Ja, det är verkligen tragiskt att det är på det viset!

Jag menar 20 tusen för att konfirmera sig??!

Fattar inte riktigt grejen?



Och VILKEN förälder tillåter sin 14 åring att röka??

Finns dom? Men det gör dom kanske...tråkigt nog!



Nä, jag är också glad över att min dotter inte lockats av sånt där (än?)

Vi är iåfs inte religiösa i vår familj, men dottern är ändå aktiv i kyrkan genom sin kör.

Därför var det ett naturligt val för henne att konfirmera sig.

Och vi är tacksamma att hon hellre lägger sin fritid på såna aktiviteter än att ränner på stan!



Ha en härlig helg nu ;-)

Kram Therése

Postat av: Camillas dagar

Jag har alltid en liten DAX handdesinfektion i handväskan och i bilen, men jag har ju alltid varit nojig för baciller.

Sunda åsikter dina barn har! Mina bonusar är också anti-rök och det är jag glad över.

Kram och trevlig helg!

2009-09-25 @ 13:13:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Razzel

Visst har man blivit lite "prillig" av allt prat om baciller... själv är jag ju också extra känslig nu när mitt immunförsvar är i botten, så jag ha hakat upp mig på pengar, sedlar o mynt - känner riktigt hur äckliga de är...

Hoppas det går över när svininfluensan är förbi och mina cellgifter klara.. ; )

2009-09-25 @ 16:57:47
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Jätte smarta små. Vart har han hittat dem?

/P

2009-09-25 @ 19:39:55
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Usch ja, när man tänker på allt som ALLA rört vid som man sen själv tar i. En handspritsflaska finns ständigt i skötväskan och har funnits där sen M föddes för ett år sen. Svininfluensa och kräksjukor vill man ju helst slippa... Hoppas dottern får en bra konfirmationshelg med trevliga vänner som inte vill ställa till problem och röjja.

2009-09-26 @ 09:12:52
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Mari

Det är tragiskt att höra hur man mutar en unge till att konfrimera sej, sonen gick två ggr sen hoppade han av, hade aldrig gått att muta han och skulle aldrig fallit mej in heller för den delen. De borde muta henne till att sluta och röka ist om de måste muta och ge bort såna stor summor pengar, urk!!



Tyvärr så har pengarna och att kopmisarna gör det blivit en större del än intresset för själv konfrimationen.



Jag som har tillgång till gratis handsprit har inte ens skaffat det....kanske dax?



Kram och ha en bra fortsatt helg!

2009-09-26 @ 15:24:55
URL: http://marityrenia.blogg.se/
Postat av: Mia

Min son konfirmerade sig fast han var tveksam, det var nog presenterna som lockade.. Min dotter valde att inte göra det.. Att ge pengar bara för att skall konfirmera sig skulle inte falla mig in, även om jag tycker att de skall göra det eftersom jag inte kan ge dem den "läran", pga att tron inte finns där.. Men då kan de iaf välja om de vill tro på det om de fått hela historien i en konfirmationsgrupp.. Jag är knäpp kanske men så tycker ju jag :-) Lika med dopet.. Jag ville döpa barnen så att de är med i svenska kyrkan och sen får de själva välja om de vill gå ur.. Krångligare om de vill gå med när de är äldre..



Handsprit.. Hmmm.. Jag är av den åsikten att ju mer vi rengör oss ju mer sjukdomar åker vi på, så handsprit används endast på jobbet här.. Tvättar med tvål och vatten om jag känner att jag behöver..



Ha en go fortsatt helg..



Kram

Mia

2009-09-27 @ 00:28:10
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Annette

Skönt att du har "vettiga" barn. Man undrar lite över vissa barn/ungdomar hur de blir uppfostrade egentligen. Man ska inte muta barn för att de ska konfirmeras... helt otroligt!!!



Kram Annette

2009-09-27 @ 21:25:49
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Malin B

TJUGO TUSEN?!

Jag bara storknar! ;)



Jag tycker att svininfluensan tappat i "nyhetsvärde" nu på sistone och det är skönt.

Ett tag pratades det ju om den på alla löpsedlar, i alla tidningar och alla nyhetssändningar.

2009-09-29 @ 13:43:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Fina Matildas mamma

Den där handtvätten var ju superbra, speciellt när man har barn:-) Var kan man köpa den?



20 000 för att konfirmera sig!? Föräldrarna borde gett honom 10 000 extra för att hålla tyst om det, för det var verkligen pinsamt:-)

2009-10-01 @ 20:49:43
URL: http://www.finamatilda.blogspot.com
Postat av: Åsa

20.000 kr! gapar stort

Min dotter ska på konfirmationsläger nästa sommar. Hon vill absolut och har lovat att inte gå hela vägen om hon inte tror. Dottern döpte vi inte när hon var liten utan detta måste hon gör i samband med konfirmationen. (jo, vi hade en tanke om varför vi inte döpte barnen)Vill hon ställer vi upp till tusen.

2009-10-03 @ 19:58:49
URL: http://galanthus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback