Lite funderingar i nytt i köket...


Hejsan alla kära bloggvänner...

Så glad jag är över att ha er, få läsa era tröstande kommentarer o inse att fler än jag känner såhär när barnen växer upp o flyttar hemifrån. Ja, jag trodde väl iofs inte att jag var ensam om att känna såhär, men i alla fall. Tack för ert stöd.

Sen har jag gått ett bra tag o funderat på om jag ska sluta blogga....eller inte. Jag har inte kommit fram till något resultat än, utan ena dagen har jag känt för att lägga ner.....nästa dag för att fortsätta. Så jag får fortsätta att känna efter, men just idag är jag lite bloggsugen så kanske jag kan få tillbaka blogglusten....på riktigt.:) Har haft bloggsvackor innan men aldrig såhär djuuuuupa.

Jaja, helgen är över, som vanligt går den alldeles för fort. Vi for till stan i Lördags o shoppade lite. Barnen (de två hemmaboende) köpte lite kläder, böcker, spel osv...Jag köpte (fick av maken, tack så mycket...) en snygg stickad tröja, o sen köpte vi nytt golv till vardagsrummet o köket. Ja, som ni märker är vi inte trötta på att renovera... ;)

Hoppas allt är bra med er, det kommer väl ta lite tid för mig att hälsa på hos er alla o se vad ni har haft för er, men jag ska göra mitt bästa.







På Lagerhaus hittade jag en jättesnygg gardinlängd (som de reade ut för halva priset ;), den sydde jag två kappor av till köket....o vad jag gillar det mönstret...Meeen så jobbiga att stryka, har tagit ner dem o strykit om dem igen.



På tavellisten i köket har det tillkommit ett gäng snygga burkar från Ikea...perfekt till tepåsar, medicin osv....

Ha en jättefin dag....
/kramar


Kommentarer
Postat av: Therése

ÅHH, vad jag också fastnade för det tyget(JÄTTESNYGGT!!)...jag blir galen på att vi inte har Lagerhaus här i Jönköping!!!



Så tråkigt att du känner så för bloggen, men jag håller verkligen tummarna för att du hittar inspirationen igen!

Gillar ju din blogg...du har alltid så mycket fint att visa ;-)

Du får ha en härlig måndag nu!

Kram Therése

Postat av: Åsa

Jättesnygga gardiner!! =)



Hoppas du hittar blogglusten igen. Jag har också lite svårt att hitta den...

2009-09-07 @ 10:40:49
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej! Klart att du ska fortsätta att blogga, var ska jag annars kika in? :P Snygga gardiner, härligt tyg, både färgerna och mönstret.

/Jenny

2009-09-07 @ 12:58:29
Postat av: Pernilla

Nej!! Du får inte sluta blogga. Kommer att sakna dina inlägg något katastofalt. Jag älskar att se bilder från ditt fina hem, även om jag ibland blir avundsjuk.

Blogga när lusten faller på.

/P

2009-09-07 @ 13:38:22
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag hoppas ju att du inte skall sluta blogga, tycker det är roligt att läsa din fina blogg.. Men det är ju du som bestämmer hur du känner.. Kanske kan komma in med uppdatering emellanåt och inte sluta helt??



Vad snygg gardinen är.. Jag skulle behöva ngt nytt i köket men har inte hittat ngt som passar där än men det dyker väl upp ngt till slut hoppas jag..



Ha nu en bra fortsättning på denna vecka..



Kram

Mia

2009-09-07 @ 15:29:33
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: petra

Det där med bloggandet tycker jag oxå går i vågor. Ibland dröjer det längre mellan inläggen hos mig men vissa dagar kan det bli fler.

Men man får känna själv hur det känns, det är ju ingen mer än man själv som kan bestämma om man vill fortsätta eller sluta.

Slutar du kommmer jag sakna din blogg MASSOR, men valet är ditt i syvende sist.



Vilka snygga gardiner, härliga färger.



massa med kramar till dig.

2009-09-07 @ 18:52:30
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hittade hit via en bloggvän. Vill bara säga att du har en fin blogg med bra tankar ( framför allt underbara bilder)!!

Känner så igen det där med att stänga ner blogg, och jag ska erkänna- genom åren har jag i all hast också stängt ner ett antal bloggar, men jag rekomenderar att ta en bloggpaus- och vips så brukar då inspirationen komma till en efter ett tag.

Hej från Maria

2009-09-07 @ 18:52:46
URL: http://.blogg.se/
Postat av: Marialivet

Det är jag som skrev komentaren ovanför.. Det blev visst lite knas...

2009-09-07 @ 18:54:17
URL: http://marialivet.blogg.se/
Postat av: Pia-Lia

Jätte kul att du är tillbaka! Håller tummarna för att du fortsätter, för jag älskar din blogg verkligen. Jag har saknat dig!

//Pia-Lia

2009-09-07 @ 18:57:14
Postat av: Fröken Fräken

Skönt att se att du är tillbaka, och jag hoppas att bloggarlusten stannar kvar!! Och tänk vad tur att ni har lite renoveringsplaner på G, här kliar det lite i fingrarna efter att åtminstone måla någon möbel.

Snygg gardin, ljus och luftig! Bra att någon mer än jag bevarar lite ljusa färger fastän det blir höst, och alla ska ha det ombonat och murrigt! ;-)

2009-09-07 @ 21:21:43
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Barnens Hjältar

Åh så fint :-)

Vad skönt att "se" dig igen.. det där med blogglust skall man lyssna till..jag har med pausat både på grund av mycket jobb men samtidigt har den där lusten saknats med..

2009-09-07 @ 22:03:49
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: soffie

men å va snyggt !!!

Ha en underbar tisdag imorrn,

2009-09-07 @ 22:17:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Milla

Jaadu, alltså småbarnsåren känns som rena (hihi) barnleken mot det man går igenom känslomässigt när man får flygfärdiga barn... Jag känner enormt med dig, snart är jag själv där. Min dotter kom för en stund sen och pratade om skolor och Göteborg, hon går sista året nu på gymnasiet och tänker hela tiden ständigt på framtiden... Samtidigt som jag är så lycklig över att ha en son som nu efter så jobbig tid går i skolan och MÅR bra... Det känns just nu som lugnet före stormen detta år... Alla dessa känslor att se hur de börjar flaxa med sina vingar och är på väg, snart, snart ... Det är livet som vi alla gått igenom men oj, det känns.

Kram till dig! från Milla (Flower-power)

2009-09-07 @ 22:33:55
URL: http://millaflower.blogspot.com
Postat av: Liza

Så glad jag är att se dig igen! Hoppas att du hittar lusten att blogga igen. Har precis samma tankar som du har kring bloggandet, men ska försöka hålla i ett tag till iaf. Så fint du har gjort i ditt kök (är ff avundsjuk på dina fina krukor), tyget är superfint!

KRAAAAAAAAAAAM!

Liza

2009-09-07 @ 22:34:15
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Snyggt som alltid!!!

Härligt att du är tillbaka!!!!

Ha en fin dag!!

2009-09-08 @ 07:56:45
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Hej!

Det blev två hundar!! Benji agerar bonushund. Uppfödaren och vi är delägare i honom. Han är så snygg och go så det är svårt att inte ta honom till sitt hjärta.

Han kom tillbaka efter 2v från köparen, allergi sa de. Det var då vi bestämde att det är här han ska bo.

/P

2009-09-08 @ 08:18:42
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det känns som det är många av de gamla goda bloggisarna som funderar på att sluta, eller "ännu värre" redan har slutat har jag märkt när jag skulle "hälsa på".

Mitt intresse går ju också upp och ner men eftersom jag alltid har skrivit (olika grejer) under hela mitt liv så får bloggen ligga och skvalpa lite iallafall. =)



Hur som helst, det är himla trevligt att hälsa på hemma hos dig på detta vis. =)

Jag är så imponerad över er ständiga renoveringar. Blir så sugen hela tiden jag också men de måste ju finansieras också och det blir ju betydligt dyrare när man inte själv är så händig...

2009-09-08 @ 10:04:08
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Saras inredning

Blev hur snyggt som helst! Alltid roligt med shopping.



Man kan ju blogga bara när man vill :)

Jag har bloggat i snart tre år och visst har jag dippar ibland, men då tar jag en paus bara.



Kramkram/Sara

2009-09-08 @ 15:26:50
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Det blev ju jättefint med nya gardinerna. Jobbigt när de skrynklar sig snabbt. Har samma problem i vardagsrummet. Räcker att sambon får för sig att öppna fönstret så är det kört:( Ha en trevlig vecka.

2009-09-08 @ 21:11:39
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Annette

Kul att du är tillbaks på bloggen. Hoppas du inte slutar att blogga.

Gardinerna var så snygga!



Kram Annette

2009-09-08 @ 21:45:19
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

DÖSNYGGA gardiner!!!!!

Trist att du du inte har blogglusten kvar.

Vet hur det kan kännas. I bland tappar man gnistan.

Jag hoppas dock att du hittar den igen och fortsätter för jag gillar din blogg. :)



Kram på dig!

2009-09-16 @ 21:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback