Äldre herrar gillar kvinnor i keps...eller?



Jag tror att jag vid tidigare tillfällen skrivit om hur trevligt jag tycker det är att gå på promenad i vår lilla "stad". Folk (ja inte alla men förvånansvärt många) hälsar på varandra, och mig såklart, o jag på dem. Man behöver inte gå till överdrift som den äldre herren igår...meeen visst blev jag glad o promenaden gick väldigt lätt. Jag o Maila kom gåendes nere i byn då jag mötte den äldre herren i fråga. Han tittade på Maila o log o sa : Det var mig en granna hund...O tack sa jag :) Han fortsatte : O en granna matte med ;)..... Jag trodde inte att äldre herrar gillade kvinnor i träningskläder o med keps på huvudet...men jag hade visst fel ;)

Något som jag befarar när jag är på ute på promenad är att Maila inte ska kunna hålla sig utan måste sätta sig o göra nr 2 precis utanför kafét  (där det nu på våren/sommaren är uteservering).... Sitter det då folk där o käkar kan det ju vara en mindre aptitdödare ;). (även om jag plockar upp det). Något liknande upplevde jag idag på promenaden, hon kunde inte hålla sig utan satte sig precis utanför busskuren där två killar (runt 17 år) satt...Jag tyckte det var hemskt pinsamt o sa lite skrattande : Trevlig hon är va? Killarna bara log tillbaka... Vilken tur att jag brukar vara laddad med bajspåsar.

Förra veckan när vi gick uppom sjön tog Maila årets första dopp..





Så fin va??? Hon tycker ju inte om att simma, men att doppa tassarna o underredet är rätt skönt.....

Eftersom det är konfirmation på Söndag så har denna veckan städats bort, både ute o inne....vilket säkert ingen kommer att se ändå, men jag vet, vet att det är gjort i alla fall....

Ha en underbar helg

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Vilken charmig farbror du mötte! Inte dåligt att få komplimanger så där apropå!

Charmigt även med bajsande hundar ;-) Labben jag hade kunde absolut inte göra nr2 om hon inte fick gömma sig bakom träd och buskar,blyg som sin matte..(nu tror jag inte att du sätter dig ner själv framför varken uteservering eller busskur med grabbar)



Ha en riktigt mysig Valborgsmässoafton,och söndag med konfirmation!



KRAM

Postat av: Åsa

Hahaha, vilken gubbe va? Flirta så med unga tjejer! ;)

2010-04-30 @ 14:10:37
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Vad roligt du ska göra risoni. Jag tänkte säga Lycka Till, men det behövs inte, man kan inte misslyckas ;-)



KRAM!

2010-04-30 @ 21:04:33
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: razzel

Ha ha ha, oj vad vi skrattar åt bilden på en halv-badad Maila! Det är en sådan skillnad på en torr och en våt softie! ; )

2010-04-30 @ 21:25:42
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Annette

Vilka trevliga människor som bor i din stad, inklusive dig förstås. :-)

Ha en fortsatt fin helg, med konfirmation.



Kram Annette

2010-05-01 @ 13:36:38
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilken trevlig äldre herre!

Söt hon är Maila som inte vill doppa hela sig! Här ligger isen kvar ännu - bara en sån sak. Förhoppningsvis så har helgens regn snart dödat gamla snön.

Ha det gott och lycka till med alla förberedelser. Egenligen ska man ju inte städa innan, men jag gör precis som du städar före och efter!

Kraaaaaaaaaam!

Liza

2010-05-02 @ 22:56:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag hoppas att konfirmationen gick bra!!!

Sötis, visst ÄR hon det eran vovve!

Sådan matte sådan hund brukar ju stämma. Fniss!

Jag har också en hund som inte badar i rent vatten, nej, snö eller lerigt ska det vara. Det är min hunds favoritvatten. ;)

Kram till dig!

2010-05-03 @ 07:36:40
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Ninni

Oj blir du uppraggad på stan.hihi!



Ja lite pinsamt är det ju om voffsingen bajsar utanför caféet...



Vilken go bild den nedersta..jättesmala ben bidde det av doppet.



Ha en bra dag.kramen

2010-05-03 @ 09:36:33
URL: http://ninni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback