Måste skärpa mig...



Hej på er alla goa vänner!

Jag har dåligt samvete över att jag varit en frånvarande bloggvän den senaste tiden....förlåt. Ska inte försöka skylla på en massa saker utan nej, lusten att sitta vid datorn har varit lika med noll...

Dottern konfirmerar sig den andra Maj, vilket som vanligt ger mig extra energi o lust till att få saker o ting i "ordning"...Man får liksom en kick därbak... Så att trädgården o altanen är färdig för vår o sommar är ingen slump alltså...Jag har klippt träd o buskar, krattat, o fejjat o donat...ställt ut trädgårdsmöbler, tvättat av dem, osv....puh, men skönt att vara ute o grejja när vädret är fint. Snart ska fönstrena få sig en omgång oxå....Sen är det bara det lilla (stora) problemet kvar: VAD SKA VI BJUDA PÅ????? Helst något kallt (vi hade inte samma tur med hennes konfirmationstid som med killarnas, hon konfirmeras redan kl 11 så man har ju inte så mycket tid där på morgonen, så att kunna förbereda det kvällen innan är ett MÅSTE), typ smörgåstårta kanske....hm....jaja, det brukar alltid lösa sig...

Lite stressade var vi att hennes konfirmationsklänning kanske inte skulle hinna komma....eller kanske inte passa... Vi beställde kläder från USA, Forever 21, vilket vi aldrig har gjort innan...men igår kom ett paket på posten :)





Dotterns fina klänning....hon ska ha en kofta eller dyl till....som tur var så passade den med ;)





Min lilla svarta som jag beställde....Jag o maken är bjudna på STOR fest i Maj så jag "behövde" något nytt ;) Den är lite draperad över magen....inte fel...



Jag har aldrig ägt en kuvertväska, men nu gör jag det :), oxå från Forever 21...

Nähä, dax att hänga upp en tvätt.

Måste kolla runt o se vad ni har haft för er, men det blir nog inte förrns senare ikväll...

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Postat av: Ann Catrine

Sorry, det var jag som var lite för snabb på tangenterna...

Otroligt snygga klänningar!!

Och OJJOJ vad du har jobbat, förstår att det inte funnits tid till bloggande..



Får jag tipsa om färdiggrillade kycklingspett,finns i frysdisken på bl a Willys, tror det är ca 80 spett i en kartong, finns med tre smaker, jag föredrar nog den med soja. Helt färdiga att servera, och alla tycker de är så goda och tror man har hållit på i timtal med maten... Har för det mesta en frp i frysen, i händelse av oväntat besök...

Ha en bra dag, kom ihåg att ta de lugnt ibland också!

2010-04-20 @ 11:54:44
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Jenny

Riktigt snygga klänningar och väskan med! Här går det inte att påta i trädgården på ett bra tag, men den här tiden är kanske den bästa tiden på året här ändå. :)(En konstig mening, men alla förstår säkert..)



/Jenny

2010-04-20 @ 18:58:56
Postat av: Linda

Gud så fina klänningar, vilken tur dom han komma fram i tid. Förstår du har mycket att stå i, längtar inte riktigt tills alla våra barn börjar ska konfirmera sig, gå ut 9 an, ta studenten, studentbaler o allt vad det nu är, kommer bli några hektiska år där:)

Kram

2010-04-20 @ 20:38:27
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Malin B

Så snygga ni blir!!! Vilken tur att den vita kom fram i tid.

Såklart att du ska lägga tiden där du har mest inspiration fast det är himla kul att ha dig lite här i bloggvärlden också! =)

Smörgåstårta är ju ett säkert kort när det ska vara kallt och färdigt att ta fram på direkten.

Blev nyfiken på de där kycklingspetten som det skrivs om här ovan i en kommentar.

Kram till dig och lycka till med valet av mat.

2010-04-20 @ 21:32:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: maud

Wow vilka fina klänningar! Ni kommer att bli så snygga! Önskar att jag hade lite av din energi med att få iordning...ska ha 25årskalas för storesonen den 7 maj och sen har vi studenten framför oss oxå...här snöar det för fullt idag;(...inte sant...jag o guben får ta tag i altanen i helgen, kollade nya möbler igår (konstrottinggrupp)...vill ha;)men kostar nästan 10 000...vet inte om det är värt det...ska ju måla huset iår oxå...kramkram

2010-04-21 @ 08:37:10
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: sara

Flitig du är, ja man vill ju ha ordning när det vankas vårfester:) Vi köpte trädgårdsmöbler igår och när det skulle sättas upp då börjar det snöa, stooora flingor, man undrar ju liksom, men sen är det ju också april, en ruggig sådan! Ibland när jag läser dina inlägg så misstänker jag att vi bor väldigt nära varandra...i mellanskåne bor jag ia. Ha en bra dag! Kram

2010-04-21 @ 13:01:26
URL: http://micasasara.blogg.se/
Postat av: Ann Catrine

Har ett tips på en risonisallad till spetten... med fördel görs den dagen innan. innehåller även grönsakerna, så sallad till behövs inte. brukar önskas av gäster när jag bjuder till fest.. vill du vet vad den innehåller kan du ju höra av dig. till det brukar jag förutom spetten servera tzatsiki och ett gott bröd.men risonin passar till grillat,lax och en massa annat också... ;-)

2010-04-21 @ 17:20:33
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Annette

Vilka snygga klänningar ni har beställt!!! Och väskan!!! Vill ha!!! Sån tur att det passade också.



Kram Annette

2010-04-21 @ 18:11:21
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Liza

Supersnygga klänningar!!

Kul att du är tillbaka.. men ler igenkännande över att tiden (och lusten) att sitta vid datorn inte alltid finns. Pizzabullar är mitt förslag.. om du ska ha någon buffé!

KRAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2010-04-21 @ 23:01:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ni kommer ju att stråla båda två i era fina klänningar. :)

En kuvertväska köpte jag för ett år sedan, men har aldrig använt den... Kanske blir om ett år till eller så!? ;)

Blogglusten kommer och går, ibland får jag för mig att jag bara vill ta bort bloggen - men jag skulle sakna den och er alldeles för mycket.

Ha en fin dag vännen! Här har vi fått 5 cm snö under natten. Inte kul!

2010-04-22 @ 08:40:32
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mallan

Fy tusan vilka fina klänningar! & clutchen var ju riktigt great! Hojta till om du skulle vilja göra av dig med den =) (Skojs) Kramen.

2010-04-26 @ 18:40:19
URL: http://mallans1.blogg.se/
Postat av: Viljarkatinka

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2011-01-14 @ 01:21:22
URL: http://viljarkatinka.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback