Spontant är ofta bäst...



Spontana träffar/grillkvällar mm. brukar ofta bli allra trevligast, utan en massa planering utan lite enkelt o just spontant. Som igår, jag var ute hela dagen o klippte gräs, rensade rabatter mm när jag tyckte att det var ju faktiskt riktigt fint väder. Jag sa till maken : Ska jag ringa till syster o fråga om de vill komma o grilla....Javisst, tyckte maken. Sen ringde jag till mamma o pappa oxå o alla ville gärna komma..så det var snabba ryck.... Vi hade en trevlig kväll, det var ljummet ute så vi satt i kortärmat långt in på kvällen. Inte ens myggorna störde oss, o jag tror jag vet varför ;)



De här myggmarschallerna köpte vi på Jem & Fix, o de verkar jättebra även mot getingar. När vi satt o åt så kom de där oinbjudna getingarna o surrade runt oss hela tiden. Då tände jag dessa ljusen, bara för att se vad som hände, o sen....inte en geting eller mygga på hela kvällen, skönt.

Lite mysigt är det att sitta ute nu när det mörknar lite tidigare på kvällarna, jag tände upp alla ljusen som jag har på altanen o det blev så mysigt...



Denna ljuslyktan fick jag i början på sommaren av dottern...bara för att hon ville (o så sa hon till syster att hon hade saknat mig när jag o maken var i Köpenhamn två nätter :)...den är jättefin när den är tänd.



Dessa ljuslyktor från Ikea är oxå jättefina när de är tända...

Så denna helgen har vi haft trevligt i goda vänners sällskap (Tyskland) o i familjens (syster med fam, o mamma o pappa) sällskap, kan inte bli mycket bättre.... :)

Hoppas ni haft en fin helg ni med
/kramar

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Det är ju det som är skönast! Det gäller även för semestern i övrigt, alla de där oplanerade dagar då det bara händer en massa saker är ju de dagar som blir roligast!

Här har det varit somrigt, soligt och varmt, men på kvällarna har det tyvärr varit lite sämre med värmen så det har inte blivit många utekvällar. Och det är ju typiskt när vi inte har så mycket mygg eller flugor.

Är det ditt olivträd som står där på alanen? Vad fint det ser ut!

Postat av: Petra

Jag gillar oxå det spontana bättre, det blir så kravlöst och avslappnat.



Innan vi fick upp vårt plank satt vi nästan aldrig ute, men NU gillar vi att sitta där även om vi inte har gjort vid några altaner än.



ha det gott

stor kram

2010-08-03 @ 09:42:42
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Mallan

Spontant är nästan alltid bäst =)

De där ljuslyktorna ska jag lägga ner i påsen vid nästa IKEA besök. De är så fina =) Har du nån bild när de är tända oxå? Kram!

2010-08-04 @ 14:42:52
URL: http://mallans1.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag gillar också det spontant. Det är mest avslappnat och trevligt.

/P

2010-08-04 @ 21:07:10
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Ana

Tack söta du, det värmde gott i mitt hjärta! Sitter fortfarande med ett leende på läpparna! Kramar!!!

2010-08-04 @ 22:30:54
Postat av: razzel

ha ha! Har just gjort ett inlägg om hur fina dessa ikea-lyktor är ute på altanen nu när det börjar mörkna ; )

2010-08-04 @ 22:36:01
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Är det bara jag som har svårt för det spontana!? Förr kanske jag uppskattade det mer, men numer behöver jag veta "allt" i god tid...

Himmel, vad fint ni har det!!! Ljuslyktorna är ju bara så fina!



Kram

2010-08-05 @ 10:05:44
URL: http://mormormu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback