En liten uppdatering...



Hej mina vänner....
Ja, nu har det gått lite väl långt sen senaste inlägget...Men förra veckan var händelserik på både roliga saker o sen en mindre rolig sak som har tagit mycket tid o tankeverksamhet i besittning. En sak som är mellan två vuxna människor som har orsakat en storm i ett vattenglas. Att ta ställning är inte alltid lätt, men att finnas där för att stötta är så mycket enklare, tycker vi.....hur allt slutar återstår att se...

Roligt hade vi i Torsdagskväll när moster bjöd på en tre-rätters middag...Jag, mamma, syster o kusinen (mosters dotter) var bjudna på en mycket trevlig kväll med supergod mat o en efterrätt som smälte i munnen...mm, måste ta reda på receptet o då lägger jag såklart ut det så alla ni kan ta del av det...Skratt o lite flams blev det ;)

Snart fyller jag år...igen, vad tar tiden vägen...Jag har länge sagt att jag önskar mig ett Wii i present (kanske ingen vanlig önskan för en kvinna i min ålder ;). Jag har aldrig spelat det men eftersom jag tycker om att röra på mig så tycker jag att det verkar kul. I Lördagskväll bjöd grannarna in oss på äppelpaj o efter melodifestivalen så fick jag äntligen prova på att spela...oj, vilken rafflande tennismatch jag o grannen bjöd på...hihi, så kul....Att stå stilla är ju en omöjlighet för mig...med kasstrumpor på så for jag över hela golvet o en liten krock blev det oxå...men jag klarade mig utan några blåmärken...Skitdålig var jag däremot på att köra bil....jisses vi skrattade så åt mina okunskaper, tårarna rann när jag körde på det enda trädet inom synhåll....men jag tyckte det var svårt...

Jaja....den här gjorde jag oxå förra veckan...





En sjal (jag tycker den ser skarpare ut i färgerna på bilden än i verkligheten)....När jag var klar med den o virade den om halsen så....nej, den är sticksig....Jag brukar inte vara så känslig, men att ha den mot bar hud var inte skönt...Nej, den får jag ha om axlarna till sommaren när vi sitter ute o grillar framåt kvällningen.....ja om ett bra tag då. Vi har mer snö än jag någonsin kan minnas att vi haft :)

Ja, det var lite uppdatering från mig, hoppas ni har det bra. Här har barnen sportlov...o visst sportas det..hihi..Låååånga sovmorgnar...bokläsning...dataspelande..o, nej inte så många utomhusaktiviteter...än.

Kram på er



Kommentarer
Postat av: Mari

Ja man kan undra var tiden tar vägen, kan inte komma ihåg att jag fyllde år så tätt förr:-)



Vilka härliga färger det var scalen...man blir glad.



Jag stormtrivs här och håller tummarna för att jag får bo kvar...nu ska jag iväg och jobba och landar hemma i morgon bitti igen.



KRAM och ha det så gott så!!!

Postat av: Mallan

Hoppas att du får ett Wii. Du kommer inte att kunna slita dig. & du kommer att få en grym träningsvärk =) Sjalen var skitsnygg! Ha det fint & Kram M

2010-02-23 @ 18:45:28
URL: http://mallans1.blogg.se/
Postat av: Sus i Hus

Hallå där! Ja det är härligt med all snö tycker jag, vi njuter i skidspåret varje kväll. Fast idag tog vi fritt och pulsade runt bland all snö i stället, vet inte om det var lättare. Vilken fin sjal du har stickat, jag har ett par pulsvärmare som väntar på mig men jag har inte hittat lusten än...

Njut av sportlovet och sköt om dig

Kram

2010-02-23 @ 19:17:11
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: soffie

guuu vilka härliga färger i din fina sjal å va duktig du är,

Trist med lessamheter men hoppas det löser sig till det bästa å va mysigt med god mat hos moster å det där wii måste jag pröva verkar ju helskoj min mamma stukade handen då hon spelade bowling så det verkar som det kan gå hett till,

kram

2010-02-23 @ 21:05:55
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi, jag skulle faktiskt också kunna tänka mig ett Wii då jag fyller år:)

Hoppas ni har ett härligt sportlov, Kram

2010-02-23 @ 21:06:13
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Therése

Får hoppas din önskan går i uppfyllelse till födelsedan ;-)

Och jag håller med dig...Wii är ju riktigt roligt!

Vi brukar spela hemma hos brossan, och jag tror vi spelar ungefär lika hihihi (jag lyckas också träffa ensamma träd och sådär!)



Tycker din sjal var jättefin och härligt färgglad...synd att den var lite stickig bara.



Ha det så gott...Kram!

2010-02-23 @ 21:08:41
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Mia

Hoppas det löser sig med stormen i vattenglaset..



Wii önskar jag mig med, har bowlat och kört super Mario bilspel hos en kompis och sååååå kul det är..



Snygg sjal.. Jag har ju gjort en i grönt och håller på med en i blåtoner.. Tycker det är kul att sticka den men tyckte den blev lite kort där man skall knyta den.. Hur blev din??



Kram Mia

2010-02-23 @ 21:56:47
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Fröken Fräken

Ja, det är inte lätt att försöka medla, ej heller befinna sig mitt i någon konstig kontrovers när man inte fattar själv vad problemet är.. det sistnämnda har jag råkat ut för nu på jobbet. Men det reder väl upp sig hoppas jag!

Jag tycker att det låter som ett Wii vore en helt perfekt present till dig, så du får väl hoppas att ett sådant göms i paketen!!.. Själv brukar jag ju gå lite överstyr när det gäller sällskapsspel... ;-D

2010-02-24 @ 18:59:23
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Annette

Synd att det inte filmades när du spelade Wii... :-) Det hade jag velat se :-)



Kram Annette

2010-02-25 @ 01:21:50
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, grattis! Är det dags igen nu! Visst känns det lättare i år va? ;)

Ett Wii vill jag också ha! Det verkar superskoj. Hoppas att du får ett, så att du kan sporta hemma också.

Ha en fin dag! I dag skiner solen här på all snö, jag skulle ut och åka skidor men känner mig lite halvförkyld så vi får se hur det blir. Hoppas!

Kramar!

2010-02-25 @ 08:41:00
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback