Viktig vikt...



Vikten av vikten är viktig....
Jag menar, för några år sedan var vågen min både bästa o värsta vän....Jag hade träff med den varje dag, o den kunde göra mig lessen...eller glad. Skulle den visa något/några kilo mer än jag ville, så var dagen förstörd (nästan). Jag kunde komma på mig själv att flera gånger under dagen tänka på det där kilot som jag tyckte var mer än godtagbart....Vågen fick även följa med på semester, för att lämna den hemma var otänkbart, jag ville verkligen ha koll....Nu har jag inte vägt mig på ca 1 år, jag har inte slängt ut vågen, men gömt den under högskåpet i badrummet, o mitt möte med den nuförtiden inskränker sig till dammtorkning...Jag måste säga att det känns SKÖNT....(skulle kanske gå med i AVV=anonymavägavägrare ;). Jag får inte svart på vitt att jag väger si eller så utan jag känner det på kläderna, o ser ju såklart det i spegeln. Man matas överallt med att man ska vara smal o det är lika med fint...eller hur? O visst, jag vill oxå vara smal, både av hälsoskäl o såklart vill jag med kunna klä mig snyggt i fina kläder (som ofta är gjorda för smalisar...).

Som den gottegris jag är så är jag glad att jag även gillar att röra på mig (annars hade jag rullat fram)....Idag tog maken ledigt o vi for till stan med ungdomarna. Vi gick o shoppade lite, åt på en Thai resturang och var på bio, Percy Jackson blev det....Vi hade en trevlig avslutning på sportlovet...

Ett par nya gångskor fick följa med hem, ett par Nike i GORE-TEX material, o det ska bli spännande att se om jag kan slippa bli blöt om fötterna nu när jag är ute o går......





Jag "struttar" omkring i dem här hemma för att gå in dem..vill ju så gärna gå med dem imorgon då det blaskar ute...nu är nog snön på väg bort...

Ha en skön kväll o trevlig helg

/kramar

Kommentarer
Postat av: caroline

Såg riktigt stabila och bekväma ut, sånna skulle jag också vilja ha är de dyra?

Postat av: HUSnrNIO

Gött med ett par bra skor. Då är det ju bara att trampa på i blasket som iofs kanske inte är så kul att promenera i men ack så gött att det börjar droppa och smälta runt husknuten! Ha en trevlig helg!

2010-02-27 @ 11:37:33
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Igår skulle jag ha behövt vadarstövlar när jag traskade runt i slasket i Stockholm, huga, det var hemskt där.. men så blir det när de inte fattar att man måste skotta också. Snön försvinner inte magiskt av sig själv...



Vikt, ofta en känslig sak.. själv äger jag faktiskt inte en endast våg. Jag kör mer på om jag känner att jag mår bra, det känns klart hälsosammast! och att man aldrig ska jämföra sig med retuscherade fotomodeller i annonser om man vill vara lycklig..

2010-02-27 @ 16:04:20
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Ana

Känner såväl igen mig i allt det du skriver...har själv låtit bli vågen nu i snart ett år och som du använder kläder för att hålla koll;)...Ja, visst är det tur att man rör på sig, man måste ju hitta en balans...ser att vi är något lika i våra beteenden...Vad snygga skorna var, har själv ett par nike goretex löparskor, och de håller vätan ute...perfekt! Ha en bra helg Kramis

2010-02-27 @ 17:27:22
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men du är ju hur smal som helst ju, i alla fall det jag har sett på bilder på din blogg. Inte behöver du banta.

Fiiina skor! Höll de tätt också?

Kramar!

2010-02-27 @ 18:04:48
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag väger mig 1 gång i veckan..Jag håller ju på att miska i vikt och vill ju ha koll så att jag klarar det.. Annars bryr jag mig inte om vågen..



Snygga skor..Jag behöver ett par nya jag med får se när jag unnar mig det, lite snål mot mig själv ;-)



Ha härliga promenader nu..



Kram Mia

2010-02-28 @ 01:39:19
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Daniel

Hejsan! Fin blogg :D hur är läget?

2010-02-28 @ 02:29:13
URL: http://danielhenningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback