Antiklimax...



Antiklimax blir det om man som jag är ute o svirar väldigt sällan, o när man väl är ute så blir man hemskickad.....Låter hemskt va, jag måste nog förklara....
Igårkväll skulle maken, svågern o en granne till svågern ner till hotellet i byn för att lyssna på svågers lillebrors band som skulle spela där. Jag o syster velade hit o dit, skulle vi med eller inte. Dottern o de andra ungdomarna erbjöd sig direkt att passa småtjejerna, inga problem där alltså. Tre kvart innan grabbarnas take off, så bestämde vi oss...jo vi hänger med. Vi "matade" partynerven med lite dricka av blandad karaktär ;). Vi hade hört att det skulle bli mycket folk så vi var ute i god tid, ändå var det kö när vi kom dit. Som tur var kom vi in....Visst, vi var inte bland de yngre...visst jag mötte skolkamrater till äldste sonen...visst vi mötte "gamla" dagbarn till mamma....meeeen, vi var inte äldst :) Något att glädja sig åt...Jag o syrran köpte drink i baren, knallade runt o pratade med "känningar" o hade jättekul...Vi väntade med spänning på att bandet skulle börja spela...Plötsligt tar någon mikrofonen o säger : Ja, ni kan gå hem, det är inställt pga "missbruk"....Vi stod som frågetecken???? En massa poliser kom oxå in (om nu alla verkligen var poliser är en helt annan femma, men de hade reflexvästar o på dem stod det polis). Stället var fulltsatt o en massa andra människor hade "plankat" in(blivit insläppta via nödutgångar av redan insläppta människor, det var det "missbruket" syftade på)....fyfy, så får man inte göra o det fick vi alla lida för :(. Jaha, bara att åka hem då...o kolla på Robinson som jag hade spelat in....inte liiiika kul, men ändå..

Idag blir det nog en slappedag, man är ju inte van vid att vara ute o svira runt ;)





Nu blommar min orkidé igen...visst har jag gröna fingrar :) (sen att just orkidéer är väldigt lättskötta har väl inte med saken att göra?)

Kram på er o ha en skön Söndag




Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Men, så snopet! Och nog kändes det väl lite väl extremt att hela evenemanget ställdes in?! Jag som jobbar med PR tycker att stället som anordnade uppträdandet förlorar i anseende mer än de pengar de gick miste om för att folk plankade in..

Orkideer, lättskötta? Jag tvivlar på det.. jag tror att jag skulle ta död på dem fortare än på murgrönor.. det är något med mig och blommande växter som inte går ihop!

Postat av: Camilla

Nämen, så det kan bli! Vad tråkigt!!!

Och du.. nu är det min tur att börja få 40-årsångest. Det är dags om ett par veckor för mig och jag vill inte ha någon stor fest, vill bara gräva ner mig. Fy sjutton!

Blir det bättre då den stora dagen är över? Hoppas det.

Kramar! ♥

2010-01-31 @ 19:22:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Linda

Men oj, vilket abrupt slut på kvällen, tråkigt då folk "missbrukar".

Men nu missade ni ju inte slutet på robinson iaf:)

Kram

2010-01-31 @ 20:37:35
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Malin B

"Som vanligt" när några inte kan sköta sig så drabbas de som faktiskt gör och har gjort det. =(

Det är inte alltid det blir som man har tänkt sig minsann. Snopet att det inte blev något nu när ni "tagit mod till er". ;)



Vilka Orchidéefingrar du har. Jag är bara bra på de som är av "sidenkarraktär", de andra tar jag död på i ett kick...

2010-01-31 @ 21:47:47
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Mia

Hörde om "missbruket" och att alla blev ivägkörda.. Det gör mig lite irriterad.. Så här händer det ofta där nere, att folk plankar in.. Tycker de borde lärt sig det efter alla år med samma problem och satt vakter där med.. Så himla svårt kan det inte vara tycker man..

Tråkigt att er kväll blev förstörd pga idioter :-(



Ha nu en bra start på veckan..



Kram Mia

2010-01-31 @ 23:36:39
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Annette

Så synd att det blev inställt när ni väl kommit dit. Tur att du inte planerat det i flera dagar innan i alla fall.

Fin blomma!



Kram Annette

2010-02-01 @ 00:56:03
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Vilket platt fall för er kväll ute:O Tråkigt att några människors mindre bra handlingar ska drabba alla de andra som skött sig exemplariskt.

2010-02-01 @ 08:39:54
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Annelie

Trist att utekvällen skulle sluta så...

Jag är mycket imponerad av människor som får sina orkideer att blomma om, jag har inte lyckats med det en enda gång, men nu har jag 3 nya som jag ska ge mig i kast med. Kanske lyckas jag med en av dem iallafall.

Kram

2010-02-02 @ 08:16:53
URL: http://anniebo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback