Vem är du lik???


Har ni tänkt på att som nyblivna föräldrar får man alltid höra : Åh, vem är han/hon lik..låt se, jomen det är ju pappa upp i dagen...Samma barn kan sen få höra... : Oj så lik mamma man kan vara då... Hur nu det är möjligt...Ser man på olika saker då..Jag själv har svårt för att se likheter..oftast, men ändå, när jag ser en bebis så undrar jag....hm, vem är han/hon lik....som om det spelar någon roll ;).

Jag har alltid fått höra från maken o syrran att jag är lik Meg Ryan (innan hon botoxade läpparna)...jag själv fattar inte varför, jag är mörk hon ljus, men det är något som är likt när jag pratar eller så...(tydligen). Konstigt var det när kompisen från stan i Fredags sa att hon alltid tänkte på Pernilla Wahlgren när vi träffades...Det var nog klädstilen o jag är så himla pigg o käck (obs, lite skämt, det sista där) som var likt där, hon kunde inte riktigt förklara. Ännu konstigare var det då att maken bara för några veckor sedan sa detsamma när jag sjöng in en liten videosnutt i dotterns mobil...Oh, du lät precis som Pernilla Wahlgren utbrast han...o då var det just käckheten han tog det på..hihi

Utflyttade sonen satt på tåget mellan Örtofta o Lund när han upptäckte att en kvinna satt o tittade på honom..Han tittade tillbaka, då vek hon undan blicken..Detta hände ett par gånger innan hon utbrast.. Åh, du är så lik han, norrmannen som vann melodifestivalen....Vad svarar man på det frågade sonen mig..Öh, tack eller....? Han vet nog inte ens vem han är...

Jaja, nu är det snart Fredag igen...gött. Jag trodde jag skulle ha en himla träningsvärk idag då step upen började igårkväll....Vi körde hårt i 75 min istället för de vanliga 60 minuterna...men, nej det känns bara litegrann, blir kanske värre imorgon...

Slänger in ett par mobilbilder, (tror minsann kameran lagt av) på en av makens julklappar från chefen (han själv ;)



En batteridriven saltkvarn med belysning.....hur kul som helst :)



Vi fick även en vattenkokare av svärföräldrarna, bra att ha när svärfar kommer på besök (han dricker bara te, så det var kanske en pik.....)  Jag har faktiskt använt den nästan varje dag till potatiskok, äggkok, pastakok osv...

Ha en skön kväll

/kramar

Kommentarer
Postat av: Ninni

Min man påstår att jag är lik Yvonne Lombard..ja som någorlunda ung då!



Hmm vet inte om jag tar det som en komplimang!! Frän saltkvarn!!



Ha det..kramen

Postat av: Pernilla

När jag var yngre sa en del att jag var lik Carola. Synd att de inte säger det längre.



Jag är också flitig andvändare av vattenkokare. Hoppas det spar så mycket energi som de påstår.

/P

2010-01-14 @ 15:49:35
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Therése

Ja, det är lite roligt det där att man kan va så lik nån annan!

Jag själv är inte lik nån känd person, men får ofta höra att folk känner igen mig (men dom vet oftast inte från vad hihi) men det är väl från den tiden jag satt i kassan på en central ica affär här i stan :-)

Saltkvarnen var ju jättesnygg tycker jag!!

Ha det så gott!

KRAM!

2010-01-14 @ 18:01:08
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Ana

Ja, det där är ett dilemma...helst när folk skall ha åsikter om vem ens barn är likt...Amanda brukar säga "jag är bara mig själv" hihi...



Så kul med step up...det var ett tag sedan jag körde det!



Kramis

2010-01-14 @ 18:53:26
URL: http://friskisense.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men det var inga dåliga personer du jämförs med heller. Jäkla snygging! =)

Jag vet inte vem jag är lik, jag bara hör att folk tycker att de känner igen mig hela tiden. Jag måste vara lik någon, som jag själv inte vet om. Däremot är jag väldigt lik min pappa och det får jag höra ofta fortfarande.

Kramar!

2010-01-14 @ 21:03:33
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Vi är ju en salig blandning från både mor och fars gener. Tur det!

Fast det är himla kul att känna igen sig själv i de egna barnen, då måste det ju vara lika mig på det jag själv ser iallafall. ;)



Kärlen som visades upp i min blogg är bara vår familjs. Det är anledningen till att det är så tjusigt. Fniss! Alla har sin egna station så att säga så det går inte att fuska och säga "Det var inte jag som slängde fel!" ;)

2010-01-14 @ 21:04:16
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maud

Hejsan, jag är inte lik nån kändis vad jag vet;)...mina söner är mycket olika alla tre, den store är såå lik sin far;), mellan är otroligt lik min bror både till sätt och stil, går tom likadant;), den minste var lik mig som barn men nu vet jag inte...ja dom är ju en blandning som sagt. läcker saltkvarn...me like! kramen

2010-01-14 @ 22:10:39
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: tina

Det finns en utmaning till dej från mej på min sida!!



Ha en härlig helg vännen å kram! Ska ut och gå med en kompis så därav den korta kommentaren!!



tina=)

2010-01-15 @ 13:51:23
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Jag har så himlans svårt att se likheter. Är totalt usel på den fronten. Känner knappt igen återkommande skådespelare i en film ifall det varit en massa andra människor med i scenen imellan:O Ha en trevlig helg och njut av ljuset från kvarnen:D

2010-01-15 @ 18:10:22
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Jag har fått höra att jag är lik den där Valerie som var med i Beverly Hills du vet? (kommer inte ihåg vad hon heter i verkligheten..) Liiite roligare än att alltid få höra hur lik jag är min mamma.. inte pjåkigt att vara lik Meg Ryan!!



Ja, en kvarn med belysning, det är ju verkligen precis det som fattas i mitt kök också, fniss!!



VIsst är det avkopplande med pysslande. Jag förstår inte vad folk gör som inte pysslar...?!?

2010-01-15 @ 18:33:45
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: MIa

Oj vad jag har missat här såg jag..



Vilka fina stolar och bord ni har köpt, supersnyggt.. Och vilken fin tapet det var bak möblerna..



Jag har tre stycken batteridrivna kvarnar med lyse.. ha ha.. Två av dem köpte jag på Netto i slutet av -08 och den tredje fick vi i julklapp av kommunen julen -08, fast den sistnämnda var sönder..



Hoppas din helg blir bra..



Kram Mia

2010-01-16 @ 00:11:07
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Annette

Jag tycker att jag är lik Fleksnes... Men jag kan ha fel :-)

Snygga julklappar. Vattenkokare är jättebra, använder min varje dag.



Kram Annette

2010-01-16 @ 23:39:11
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback