Lite uppdatering bara....det regnar ju ;)



Man ska ju inte skylla ifrån sig, jag vet....men att sitta inne o blogga (för ute går ju inte, man ser ju inget på skärmen då ;) i det här vackra sommarvädret, går ju bara inte..Sommaren här nere i Blekinge har visat sig från sin allra bästa sida. Det har varit varmt, uppåt en 34,5 g (som varmast) o soligt i stort sett varje dag sen Midsommarafton (ja o något innan med). Som ni förstår så har vi solat o badat mest varje dag, o ja....det finns inget härligare (i mitt tycke) sätt att fira semester på. Så jag hoppas ni har förståelse för min totala frånvaro....Fast just idag när vi hade planerat en festlig kväll med syster, svåger, ev grannarna nere på Östersjöfestivalen...så regnar det...lite smått typiskt. Vi har skjutit på festkvällen lite för jag har åkt på en jobbig sommarförkylning med halsont o hosta som har hållt mig vaken om nätterna (tills jag fick en dundermedicin av grannen som låter mig sova lite...hihi). Men, men vi får se vad som händer.....

Vi firar hemester i år, alltså vi har bara varit i Göteborg o Liseberg i sommar (o tror inte det blir något mer, får se). Anledningen till det är detta....





Maken bygger en friggebod....Det ska bli skönt med ett stort extrautrymme som barnen kan husera i med sina kompisar, spela spel, ha filmkvällar, datalan, övernattningar mm.... 15 kvadratmeter extra till vårt lilla hus är inte fel....Kommer såklart att visa bilder när det händer grejjer..hihi





Har även planterat lite ruccola i två av krukorna, växer så det knakar, men vill inte ut o ta nya bilder i regnet..jättegod smak.



Söta betongkrukor som jag köpte i Ullared...





Nya ljusstaken som jag köpte på Chili har fått lite snäckor på sig sen denna bilden togs...Grannflickorna älskar att leka brevbärare just nu o alltsomoftast ligger det små paket i brevlådan....sist var det fina snäckor i det :)

Summa kardemumma.....en sommar som denna med sol, bad o trevligt umgänge får mig på så gott humör, hoppas ni alla har en lika fin sommar :)

Kram på er alla goa bloggisar...o ni andra med förstås...

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja visst är det typiskt att det skall regna just idag när man tänkt att ta sig till Karlshamn..

Men som du säger så har jag ju lyssnat på min bror et antal gånger (ja din bror har jag nog hört lika många gånger, ha ha) fast det hade varit kul att se nu när de hamnat på stora scenen, där är ju inte så ofta han spelar :-)



Henrik missade jag i Simrishamn för han åkte hem samma dag jag skulle komma och vi kom ju inte förrän på kvällen, men Patrick och hans döttrar träffade honom och hans barn..



Kommer ju bli kanon med en friggebod där man kan "slänga ut" sina ungdomar med kompisar :-D Min son bor i en sådan när han är hos sin pappa.. Jag skulle med vilja ha en sådan här hemma och gärna ett växthus där man kan ha lite möbler i och sitta på sommaren och så lite växter i med så klart..



Hoppas ni kommer iväg idag annars får ni ha en mysig hemmakväll..



Kram Mia

Postat av: Liza

Men så kul att höra från dig, jag har saknat dig!! Kul att ni bygger "frigga" också, det gör vi,läs maken, också. Vår blir gäststuga, så det ska bli så kul när inredningsfasen, dvs min fas, tar vid!!

Ha det gott!

Kram!

Liza

2010-07-24 @ 19:52:09
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Är ju verkligen toppen med ett sådant utrymme när barnen är stora och har med sig ännu fler stora hem! Ska bli kul att se hur bygget tar sig ut. Fina betongkrukor från Ullared. Ha en trevlig helg.

2010-07-24 @ 20:02:15
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Annette

Visst är det härligt med en varm och skön sommar. Ska bli kul att se friggeboden växa fram. Forsätt njuta av sommaren.



Kram Annette

2010-07-25 @ 15:31:31
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: razzel

Visst är det lite trögt att sätta sig med datorn när vädret är så härligt! ; )

Verkar vara härligt med en händig man! - Kan man låna honom ; )

2010-07-25 @ 21:54:01
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Petra

Hallåj!!

Du säger att vi jobbar och står i, hihih, vi har ju haft byggare till det. Vi har inte gjort ett dugg på planket. Men ni jobbar och sliter själva med. Härligt med en friggebod. Vi är lite sugna på det med. Men att ena långsidan blir med skjutdörrar så man kan nyttja det som litet uterum. Även nåt fönster på sidorna.

Spännande att se er bli färdig och fin.



Ja, visst är det tur att vi har våra pooler, vad skulle man annars ha gjort dem varma härliga dagarna vi hade. Hoppas det kommer lite mera värme igen. Idag har det varit varmt och fint.

Men i helgen var vi på Skara Sommarland och det blåste och regnade igår, blääääää. Trist!!!!

Men första dagen var det uppehåll men ändå lite kallt. det har inte varit många regndagar denna sommar, men just i helgen var det kasst väder : (



hihihi, ja som du säger, synd vi inte bor närmre. solat, badat, fikat och ätit massa godis, hihihihi och druckit en och annan cider, hiuhihih.

Lät mysigt med era grannar. Här vi bor nu så är det pensionärer i nästan heeela gatan. Men förhoppningsvis snart generationsskifte ; )



Vi ska nog ta en Blekingedag i nästa vecka, min man tycker det är såå fint där. Jag har oxå varit där nån sommar när jag var liten, men jag minns inte jättemycket.



ha det superbra och hoppas solen kommer lysa på oss läänge till.

imorgon ska vi till Skånes Djurpark tillsammans med en annan familj. Hoppas på bra väder.



stoooooor kram



(ps. du.... man bloggar när man vill och känner för det. Ingen press alls : ) är det sol så solar man istället, hihih )

2010-07-26 @ 20:43:13
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Ninni

Klart man ska skippa bloggen när det är fint väder..men jag dras till datorn ett par gånger per dag ändå:)



Vilka fina krukor..ja du har det jättefint. Va bra med en friggebod, vi bygger nytt uterum.



Men dessvärre ösregnar det idag, här i Värmland har vi inte haft lika fin sommar som ni.



Ha det gott, kram

2010-07-29 @ 10:09:22
URL: http://ninni.blogg.se/
Postat av: Liw

betongkrukorna var jättesöts!



Du får gärna titta in på min nya blogg, jag hade hilleshog.blogg.se innan...



kram

2010-07-29 @ 12:50:22
URL: http://quarterlife.blogg.se/
Postat av: Karin

Åh en sån friggebod skulle vi oxå behöva, har pratat ett tag på att bygga en vi med.



Söta krukor med hjärtan på, måste till Ullared snart =).

2010-07-29 @ 17:04:43
URL: http://livingkd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback