Utmaning o blomma...



Förra veckan fick jag en utmaning av Mia med bloggen Nattmias liv och funderingar. Den gick ut på att jag skulle skriva ner 6 stycken mer eller mindre knasiga saker jag gjort....Sen skulle jag skicka vidare utmaningen till 6 stycken, men som vanligt låter jag utmaningen gå vidare till alla som vill.....

Nu har jag inte gjort så många knasiga saker, för jag är väldigt väluppfostrad....o liksom lagom i det mesta :)

* Kan väl börja men en sak som hände när jag var liten, kanske runt 10 år (minns inte riktigt). Vår katt hade fått kattungar o jag la dem i min cykelkorg o skulle ut på en tur...En liten rackare hoppade ut o den blev påkörd av mitt cykelhjul....Oj, så dåligt samvete jag fick...fast Lillan klarade sig bra (vill jag minnas ;)

* Att i vuxen ålder ställa sig på bordet och dansa när det är festival i byn är knasigt oxå, ännu knasigare blir det när man bli tillsagd av vakter att hoppa ner... ;(

* Att föda barn utan bedövning känns idag rätt knasigt....varför ha mer ont än man behöver liksom...meeen jag är så himla rädd för sprutor...

* Jag har svårt för att gå på toa utan att ha något att förströ mig med under tiden ....en tidning funkar bra...

* Jag är något av ett kontrollfreak när det gäller vissa saker...spelar ingen roll hur bra maken har bäddat sängen (om han nu får för sig det någon gång), jag bara måste rätta till kuddarna....det ligger inte lika bra utan att jag duttat till dem...

* Jag som ett barn (knasigt?)...Jag älskar godis, o pepsimax är min "drog"....

Ser att jag inte verkar vara så himla konstig kanske.....Kommer säkert på konstiga saker om mig själv senare under dagen...men nu får det vara såhär....

Igår var det Internationella kvinnodagen.....Jojomensan...vi behöver en egen dag, eller hur??? Jag tycker sådana dagar (mors/fars/alla hjärtan....dag osv) är lite onödiga, men tydligen hade de pratat om det i skolan för dottern överaskade mig med den här....







Lilla älskade gumman, tack ska du ha.....det hade du inte behövt (hähä, men såklart blev jag glad)...
När maken fick se det sa han : Jaha, o när är det männens dag då (lite sådär tjurig lät han).... Ja den 19 November svarade jag....Jaaaaavisst, svarade han..Kolla upp det, sa jag (jag behövde ju inte säga att jag hade hört om det på radion innan under dagen...nej jag kunde väl få verka lite påläst sådär ;)

/kramar på er

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad kul att få lära känna dig lite mer! Jag och du är nog ganska lika typer tror jag. Försiktiga och snälla... ;)

Vad gulligt av dottern att köpa blomma till dig i går, det skulle man ju ha gjort till sin mamma så klart...

Hoppas att allt är bra med dig vännen! Ha en bra tisdag.

KRAM!

Postat av: Malin B

Vi är bra lika du och jag! ;)

Var också så där kaxigt påläst om männens dag när chefen muttrade. ;)

FIN blomma!!!

2010-03-09 @ 11:41:28
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Jag hade då ingen aning om att männen hade en dag. Tur det, att männen har en dag, så att de inte får alla andra, utom kvinnodagen då.

/P

2010-03-09 @ 12:14:46
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Annette

Kul att få veta lite "knasigheter" om dig :-)



Jättefin blomma!

Kram Annette

2010-03-10 @ 14:57:32
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Alananna

Advice about How To Lose Weight Effectively and Safely-Different Weight Loss Diets-Choose the Diet that Suits You.

2012-04-10 @ 11:45:01
URL: http://alananna.blogoom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback