En fjortis...

Systers minsting, Miffe (allmänt kallad...), 2,5 år är en go tjej. Hon är väldigt bestämd o pratar bra för sin ringa ålder. En morgon förra veckan kom hon in i syster o svågers sovrum, när de låg kvar o drog sig...Hon gnällde lite så syster frågade henne. : Vad är det Miffe? Hon gnällde till igen o sa : Mini (nu sa hon inte Mini utan storasysters (4,8 år) riktiga namn) säger att jag är en fjortis.....Haha...
Sen igår när jag träffade Mini o Miffe hemma hos mina föräldrar, så frågade jag Miffe om Mini kallat henne för fjortis....Hon tittade på mig, klappade sig på bröstet o sa : Ja, jag blev ledsen...Ja, sa jag, du är ju ingen fjortis, du är ju en tvååring..Då tittade hon på mig igen o sa : Nej...jag är Miffe...hihihi, så söt o go.
Att hon (o storasyster) vet vad en fjortis är, det kan de "tacka" min dotter för....Bland mina (o systers äldre barn) barn står inte fjortisen högt i kurs alltså. Vad är då en fjortis..Ja enligt dem så kan man nog sammanfatta fjortisen såhär. En tjej (det är oftast tjejer) som sminkar sig jättemycket, med brunkräm o idominsalva på läpparna, lite utmanande klädd....gärna pusch up som trycker upp de små behagen..de röker o festar gärna.
Dottern har ritat med sina småkusiner o då har hon ritat just en fjortis, o pratat om hurdana de är....hihi

Till något annat...


Nu har jag fått upp mina tavlor...





De gillar jag skarpt...

Ha en fin dag/kväll

/Kramar

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahaha, det lät som en gullig liten fjortis det där!



Vad snyggt det blev med tavlorna!

Postat av: ejmis

Och vilken läcker tapet!!

2010-11-08 @ 16:35:47
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Annette

Man får höra mycket kul av barn :-)



Snygga tavlor!



Kram Annette

2010-11-09 @ 00:16:42
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Vad bra - då har jag en benämning på vad en fjortis är för jag tror att detta begrepp börjar smyga sig in i vårt hus inom en snar framtid... Superfint med tavlorna=) Ha en trevlig tisdag.

2010-11-09 @ 09:36:47
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Liza

Se där, då fick jag till slut veta vad en fjortis är! Barn är för härliga! :D

Nog förstår jag att du gillar tavlorna - fina är bara förnamnet! Perfekt mot tapeten också!

Tack för din härliga kommentar hos mig :D särskilt den med m, skrattade hjärtligt. Är så glad att jag har så fina bloggkamrater som du som förgyller mina dagar! Tack för att du finns!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2010-11-09 @ 14:41:13
URL: http://vardagslycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback