I väntans tider....advent va?

Så var denna helgen över. Sonens 20-års kalas gick finfint. Vi hade trevligt och maten räckte o blev över (alltid en värdinnas oro...ska maten räcka ;)....
Lagom till helgen fick vi hämta hem vår nya soffa som vi beställde för ett antal veckor sedan. Pappa var snäll o följde med mig till grann"staden" o hämtade den. Lagom till helgen fick vi också stopp i toaletten ;(...kan starkt avråda från att hänga en sådan där luktegott på toalettkanten..Den kan nämligen åka ner o hänga med i "utspolet"....då får man några timmar innan gästerna ska komma, skruva loss toaletten o leka veterinär (ja, sticka upp handen i ett långt tajt "rör", o gräva ut den..)....

Jaja, helgen har varit fin o äntligen, ja äntligen fick jag min vita julskyltningssöndag. De sista åren har det nämligen regnat på julskyltningen, det gjorde det inte nu, nej det snöade, o inte lite heller....

Här kommer lite bilder på vardagsrummet, julpyntat...




Adventsljusstaken...





"Gottebordet", än så länge bara nyttiga godsaker...










Den stora soffan som utan problem kan svälja ett helt kalasgäng ;)

Hoppas ni har haft en fin helg.

/kramar


Kommentarer
Postat av: Linda

Så juligt och fint ni har det.

Vi har samma erfarenhet av dom där luktagott grejerna, våra barn hade tydligen haft lite kul och spolat ner en sådan en gång, vilket givetvis inte gick så bra utan det blev stopp istället. Som tur var kom maken precis hem från jobbet så han fick äran att stoppa ner armen och få loss den, men fy så vidrigt, för givetvis hade någon av barnen även varit på toaletten innan, hua, ryser av bara tanken.



Hoppas du har en bra dag, Kram

Postat av: Susihus

Se där så sött de tittar fram, de små tomtarna! Jag har inte tagit fram mina än... Ja fy det var ingen rolig upplevelse att stå öga mot öga med tjurar, kvällens skidtur får nog bli i motionsspåret. Soffan blev ju toppen och tygtavlan du har där är en favorit. Kramkram

2010-11-29 @ 19:25:59
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: sara

Väldans fin adventsljusstake och allt annat pynt du har! Jag blev oxå glad över en vit advent men jag fick ändå inte gå på julskyltning då man låg i feber istället.

2010-11-29 @ 22:08:00
URL: http://micasasara.blogg.se/
Postat av: Saras Inredning

Åh så mycket underbara bilder du visar! I love it! Och vilken härlig fruktskål och SOFFAN :)



Vilken julklapp.



Ha en underbar vecka!

Kram/Sara

2010-11-30 @ 08:07:21
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: pysseliten

så fint :) Vad mysigt du har gjort det hemma .20 års kalas det hade ju jag med i våras

Och i går fick jag ett både glatt och tråkigt besked att sonen ska flytta hemifrån .

Nu kommer det bli minder tvätt mer mat hemma över :)))Och sen får jag ett pysselrum :)

2010-11-30 @ 11:50:26
URL: http://pysseliten.blogg.se/
Postat av: Liza

Härliga juliga bilder!

Så kul att du fick en vit skyltsöndag - betydligt roligare än när det regnar! Vi har inte så mycket snö utan alldeles lagom mycket!

Gillar verkligen soffan! Vi tittar också på soffor men har lite problem då vardagsrummet har fem hörn.. så någon svängd variant kan det bli.

HA DET GOTT!

KRAAAM!

Liza

2010-11-30 @ 15:01:43
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nämen hej tjejen!

Vad juligt och fint det blivit.

Ni har gjort om vardagsrummet också ser jag. Ny soffa och vita väggar. Kanonfint! :)

Ny soffa är prio 1 hos oss nu, vår gamla är så liten och trång. Det kanske blir inköp nu i december, hoppas det!

Kram kram!

2010-11-30 @ 15:18:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: tina

Å vilken härlig soffa....där sitter ni gott kan jag tro. Vi funderade ett tag på att köpa nytt till vardagsrummet, men vi tog upp den svarta soffan och fåtöljerna så de får stå där och slitas ett tag=) Hoppas allt är bra med er,här har vi haft en höst i förkylningarnas tecken, och det verkar inte bättre än att det är en ny omgång på g...



Mysigt med kalas, och oj vad stora våra barn är!Visst tar man i när man lagar mat till kalas/fest, men det gör ju inget dagen efter =) Fint har ni pyntat, det är så mysigt nu att tända ljus och njuta.

Låter ju inget vidare med stopp i toan....och att göra rörmokarejobb är ingen höjdare, men vad gör man det gå ju inte skita i det=)



Nu ska jag göra lite småfix, och sen laga lite mat, R ska iväg och jobba i natt så han måste fylla på med energi! Ska bara be honom ut och skotta lite, vi har rejält mycket och det får gärna ligga kvar nu när det kommit ner, jag gillar vintern när det är snö!



Ha det fint vännen,hälsa familjen!

kramar från mej

2010-11-30 @ 15:36:31
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: razzel

Vilket läcker ljus, det med eankoden! Vart har du hittat det?

2010-12-01 @ 21:32:25
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Annette

Den soffan vill jag också ha!!! Så snygg!!!! Det ser så mysigt och juligt ut hos er.

Tråkigt med toastoppet. Tur det gick att fixa till.



Kram Annette

2010-12-02 @ 00:20:35
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Intressant sida du har! Jag har kollat igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :).

2011-07-19 @ 02:20:12
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback