Takfönster, som man kan se ut genom...

Jag är fruktansvärt höjdrädd...(det har jag efter pappa;)....men ändå, idag kunde man se mig sitta på taket, rädd, men dock där...En fin utsikt hade jag i alla fall...



Ja, om jag ställde mig upp kunde jag se ner till byn...Nu satt jag helst ner, så mycket det bara gick....

Anledningen till att jag var uppe på taket var att jag äntligen tog tag i vårt takfönster, som vi har i badrummet...När vi renoverade badrummet så tog orken slut. Vi orkade inte fixa till takfönstret, o taklisterna kom inte heller på plats (klassiskt va?). Nu däremot kunde jag inte se eländet längre..eller rättare sagt, man kunde inte se ut genom det ;)



Men nu, WOW, blå himmel....Jag har målat fönstret, sen har jag spacklat lite överallt så nu ska det bara slipas o målas i hela "gången" upp mot fönstret. För att putsa fönstret  mellan o utvändigt är man tvungen att ta det utifrån, från taket...Jag övervann min rädsla o kröp upp där.



Och, tada, taklister på plats (makens förtjänst, sen målade jag dem en gång till på plats).





För min del gör taklisterna jättemycket...det är liksom pricken över i, det har sett lite halvfärdigt ut länge. Maken satte även dit fläkten så nu ska det förhoppningsvis bli lite bättre luft därinne oxå....

Jaha, nu måste jag röja upp efter mig
/kramar (från en som kan njuta av den blå himlen när jag sitter på dass ;)

Kommentarer
Postat av: Anne

Underbart att ha ett takfönster. Skulle sååå gärna vilja ha ett stort takfönster rakt ovanför sängen så jag kan somna till natthimlen och alla miljoners stjärnor.

Postat av: Liza

Engelskmännen skulle "dö" för din utsikt från "tronen"!! :D Jag erkänner direkt, jag ser massor med engelska program nu. Ett nytt hus på landet, En plats i solen.....

Duktigt att våga kliva upp i höjden, jag är också sjukt rädd för höjder!

Fint badrum! Vi ska göra om våra också men måste spara lite till innan det är dags...



Ha det gott vännen!

Kram!

Liza

2010-10-12 @ 23:16:14
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: tina

Halloj där tuffing! Att sitta där på taket skulle jag inte våga...men vilken utsikt! Fint blir det också och skönt när man kan knyta ihop säcken och känna att nu är vi klara med detta. Hmmmm önskar jag kunde knyta ihop vår badrumssäck...P skulle dragit el till spotlights i taket och till ångduschen och handduksvärmare, inte är det klart inte=) Det blir en snabbis här....men du har en AWARD att hämta hos mej=)



kram vännen....ha en fin dag!



tina

2010-10-13 @ 10:57:54
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Så fint det är. Maken har lovat att nästa projekt ska bli vårt badrum. Det är så slitet och fult så det är äck.....igt. Nej, det är bara jag som tycker, säger de här hemma. Visst, eller hur?

/P

2010-10-13 @ 15:47:53
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad modigt av dig att klättra upp på taket..



Taklister ja.. De fattas i ett par rum hos oss med, och då finns de ändå liggandes i källaren färdigmålade och allt.. Men en dag så kanske de kommer upp ;-)



Kram Mia

2010-10-19 @ 00:44:17
URL: http://nattmia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback