Uppåt väggarna...

När jag hade min framfart med målarpenseln(rollern) så fick jag ta bort mitt väggord i köket. Jag hade gjort det i dekorplast så det gick ju lätt att ta bort, meeen de mindre bokstäverna hade en tendens att gå sönder, så det gick inte att "rädda".




Jag valde därför att göra ett nytt...





Denna gången valde jag att måla dit det.....(får se om jag behöver måla det en gång till).

På tal om "konstverk", i Lördags när vi hade kalas för maken så fick vi alla en present av Mini (4,5 år). Hon hade med sig en varsin teckning till oss (förutom till dottern, den hade försvunnit...lite mystiskt ;).



Här har ni mig, maken o hunden....så fina vi är va? Matchar varandra bra gör vi med...

LillMini (2 år), ritar inte lika mycket, men på min svarta tavla finns det alltid konstverk när de har varit här o hälsat på.



Jag misstänker att det nedersta konstverket tillhör henne :) Det brukar få sitta kvar ett tag, så jag kan gå o kika på det...

Jaha, o sen var det tapetvalet....Ja, jag (o maken) var ju ganska bestämda med vilken tapet vi skulle ha...Jag o dottern for ner till färgaffären för att kolla inte lite tapetprover. De hade precis fått in en ny kollektion...hm, o tror ni inte att fastnade för en av de tapeterna...Jag tog hem katalogen o visade maken, o tänk vilken tur, han gillade med den bättre :) Så, randigt blir det inte....tänk så det kan bli.



Den här tapeten blir det istället....Får se om de har hunnit få hem den idag (ja så man inte är sysslolös i helgen ;)

Ha nu en härlig helg mina vänner
/kramar


Kommentarer
Postat av: Malin B

Av barnen får man veta sanningen, jag sr hur GLADA ni är alla tre! Härliga teckningar!!!

Konstverk av denna kaliber gillar jag.

Tapeten som du visar också!

Kram!

Postat av: Ann Catrine

Vad ska man säga,

idel lovord!

Gillar tapeten, väggorden, klockan...

Ja alltihop!

Jättesnyggt!

Lådan med kritor, var har du fått tag på den?



Ha en skön fredagskväll//kram

2010-10-08 @ 16:20:42
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Liza

Oj, oj, oj, så fin tapet! Vilken tur att alla var överrens, kommer att bli så snygg uppsatt! Längtar efter bilderna!

Finaste teckningarna också, duktiga små konstnärer, visst värmer de hjärtat??!

Så smart att måla väggordet.. har du tagit typsnitt ur datorn och överfört det till väggen med projektor?? Snyggt blev det iaf!! Gillar ditt hem, så mysigt och stilrent!!

Ha nu en riktigt mysig helg och hoppas att du inte blir sysslolös....

KRAAAAAAAAAAAAAM!

Liza



2010-10-08 @ 17:02:14
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Liza

Glömde; Tyget har jag köpt här i Piteå på TRASAN,en av våra jättefina tygaffärer. Tyvärr vet jag inte vem som tillverkar det... fanns ingenting tryckt på stadkanten. Om du vill kan jag fråga affärsinnehavaren vem som är upphovsman/kvinna!!

Kram igen!

2010-10-08 @ 17:48:55
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Linda

cool tapet, kommer nog blir skitsnyggt hemma hos er.

Vilka fina väggord, dom du gjort i dekorplast såg ju riktigt proffsiga ut, själv har jag inte tordas göra just bokstäver då jag fått för mig det bara ska se slarvigt ut men, ja jag kanske ska ge det ett försök iaf.

O jag visst är det konstigt med att man kan skriva kram till höger och vänster inne hos sina bloggvänner men inte till grannen eller kompisen på byn, underligt egentligen då det borde vara tvärt om.

Jag säger nog kram till mina närmsta vänner i "verkliga livet" också men inte alls i samma utsträckning, det sitter som lite "längre in".

Önskar dig en riktigt skön helg, själv ska jag jobba både i natt och lördag natt.

KRAM

2010-10-08 @ 18:33:51
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Lotta

Snyggt snyggt snyggt väntar med spänning på fler bilder =)

Kram Lotta

2010-10-08 @ 18:35:44
URL: http://findmyplace.blogg.se/
Postat av: Mia

Så snyggt du målat på väggen med väggordet..



Och vilken tapet så snygg.. Hoppas ni fått den så ni nu har ngt att göra här i helgen ;-)



Ha nu en fin helg..



Kram Mia

2010-10-09 @ 00:35:35
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: sofie

Alltid charmigt med barnteckningar :)



Snyggt med väggorden och fint tapetval!

Fortsatt trevlig helg!

2010-10-10 @ 01:06:12
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: razzel

Vilken läcker tapet! Vilken tillverkare och kollektion är det?

2010-10-11 @ 16:48:48
URL: http://hemmahosrazzel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback