En bra affär...

Jag är inte så förtjust att ha saker till försäljning på blocket..Nej, jag gillar inte att folk ska komma hit o stå o granska det som är till salu. De kan vara kritiska o vilja pruta fastän priset är oförskämt lågt...Nej jag skäms över att erkänna att en del saker har åkt ut i förrådet o legat där tills det sedan hamnat på tippen. Men igår fick jag ett ryck o samlade ihop ett gäng saker...gamla prylar som inte passar in här längre. En gammal fotogenlampa, en gammal ljusstake, bla...Jag hann knappt lägga in annonsen förrns jag fick ett mail från en som ville köpa alltihop, utan prut dessutom....Då kändes det rätt kul..."tjäna" lite pengar o samtidigt glädja någon annan...som faktiskt gillade det gamla "möget"....hihi

Till nya saker...Ni vet ju hur mycket jag gillar Maxi, fast på senare tid tycker jag att det blivit sämre där vad det gäller inredning, verktyg, mm...Så lite förvånad blev jag i veckan när jag var där o veckohandlade o hittade de här små ljuslyktorna med hus på....De gillade jag...







I köket på bardisken hamnade de....

Ha nu alla en underbar helg
/kramar



Kommentarer
Postat av: Linda

Tycker egentligen inte heller om när det ska komma en massa folk o stå i vår hall o hålla på o pruta men ja bra är det iaf o vi har blivit av med bra mycket på det viset faktiskt.

Jättefina ljuslyktor, ibland hittar man små fynd när man minst anar det.

Trevlig helg, Kram

Postat av: Ann Catrine

Här har vi en butik som köper in det mesta,

både prylar och möbler.

Sämre betalt än att att sälja direkt på Blocket,

men enklare..

Har så dåligt med förråd så det gör sig själv att jag måste göra mig av med prylar jag inte använder..

På gott OCH ont ;-)



Du hittar alltid så fina grejer!

Måste ha en speciell radar på,

själv hittar jag mest bara livsmedel på Maxi ;-)



Ha en härlig helg//Kram

2010-09-24 @ 15:26:37
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: razzel

Håller med dig! Jag tycker inte heller om att sälja på annons. Det finns så många konstiga människor! Jag jobbar ju i butik men det är en annan sak att släppa in dem hemma... Men å andra sidan är det ju skönt att bli av med prylar och få en slant... Så man får bita ihop! ; )

2010-09-24 @ 21:35:57
URL: http://www.hemmahosrazzel.blogspot.com
Postat av: Malin B

Vilken bra affär det blev, både på Blocket och Maxi då! =) Det är bra när saker kan komma till nytta och om man dessutom får en liten slant är det ju toppen. Ändå gör vi mest som du har gjort; säljer inte... Antingen ger vi det direkt till någon som anser sig kunna göra sig nytta med "skiten" eller så åker det till tippen.

Kram!

2010-09-25 @ 00:15:23
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: sofie

Härligt att du fick sälja :) Det är så skönt att bli av med saker som bara tar plats och dessutom få betalt för det!



Snygga ljuslyktor. Trevlig helg!

Kram, Sofie

2010-09-25 @ 03:51:27
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: Annette

Tur du hade som blev av med sakerna snabbt. Vi ska sälja en sekretär på Blocket i helgen, hoppas jag. Snygga ljuslyktor!



Kram Annette

2010-09-25 @ 19:13:00
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Nej, jag är ju inte heller så mycket för att sälja grejer på loppis eller på Blocket, oftast lämnar jag in sakerna till den lokala Återvinningsmarknanden när jag har tröttnat (ibland kommer de sakerna färifrån också, så de går liksom varvet runt!) Jag är ju bra mycket bättre på att köpa saker på loppis istället!!! ;-D



Vi var till Sthlm på konferens,och tänk man hann med att shoppa iaf. Jag släpade även runt en stackars kollega som inte visste vad hon gett sig in på när hon ville följa med mig... ;-D

2010-09-25 @ 21:37:16
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback