Helgen som gått...

Helgen bjöd på vackert väder, och det är ju alltid trevligare med vackert väder när det händer saker. Skördedagen blev lyckad o det var mer knallar än vanligt. Vi var nere en sväng o kikade runt o åt thaimat på torget..gott. Maken köpte hjortronsylt o igår lagade han till en härlig Söndagsmiddag. Hel kyckling i ugn, potatis, brunsås, gröna ärtor, morötter o sallad till det....mums. Till efterrätt värmde han hjortronsylt som vi sen ringlade över vaniljglass...åh helt underbart gott, o så enkelt..

.Jag kunde inte hålla mig, jag var helt enkelt tvungen att vara ute i det underbara Söndagsvädret...men vad göra? Jo, jag tog höströjet, alla trädgårdsmöbler står under tak, teakbordet oljade jag in, tvättade alla kuddar, filtar o bar in dynor....japp, det känns skönt, speciellt som det ösregnar idag.

Jag fixade i ordning lite vid ytterdörren, där mormors gamla möblemang brukar stå...



Olivträdet har vuxit som bara den i sommar...(måste läsa på hur jag ska vinterförvara det).



Ljuslyktan spraymålade jag svart, den var beige innan, o den hade blivit lite ful....

By night ;)







Ja det blev lite mer välkomnande i alla fall...(plattorna ska vi inte tala om, de är räliga, meeen byts nog ut någon gång i framtiden ;)

Ha en fin Måndag
/kramar

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Söndagsmiddagen lät ljuvlig god! Ser att jag har en exakt likadan lykta. Vilken toppenidé att spraymåla den! Min har också bliviti ful. Köpte du ngn speciell färg och sandpapprade du ngt före eller fastnade färgen direkt? Ha en fin måndag!

Postat av: HUSnrNIO

Nu krånglade datorn här och det står error istället för mitt namn:S Klickar igen så ser du vem som undrade om lyktfärgen=)

Postat av: Liza

Hej vännen! hoppas att allt är bra med dig??! Här knallar det en dag i taget...

Vilken söndagsmiddag! Hjortronsylt o glass är Mums!

Så välkomnande entre ni har och att spraya lyktan var en superbra ide, den blev ju som ny!! Fin-fina arrangemang - du är så duktig till att få till det!



Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

2010-09-14 @ 10:28:07
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Emma

Bra tips att spraymåla lyktan, det ska jag göra!



Jag har precis likadana plattor hemma och ett tips är att vända på dem så att betongsidan kommer uppåt istället. Mycket snyggare ;)



Kram, Emma

2010-09-14 @ 17:35:47
URL: http://emmashempalandet.blogspot.com
Postat av: Petra

Ser alltid så fint ut hos er!!!!!

Jag har en svart lykta som blivit grådaskig, kanske kan jag spraya om den till svart igen??hmm, tål att tänkas på.



kram och ha det såå bra

2010-09-14 @ 20:01:39
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vi har likadana ljuslykor! =)

Fast min var svart när den kom hit.

2010-09-16 @ 22:42:44
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback